Motormaatje gezocht rondje Noordkaap Juni 2014

frank1985

MF'er
11 sep 2009
60
0
someren
Hallo allemaal.

Ik ben voornemens om in juni rondje noordkaap te doen.
ik heb hier 3 weken de tijd voor.
datum staat nog niet exact vast en de route moet nog gemaakt worden.

Zit zelf te denken om via zweden omhoog te rijden en via de lofoten, rv17 kustweg
etc terug naar beneden.
natuurlijk zijn er veel meer bezienswaardigheden die niet te missen zijn.

overnachtingen in de vorm van kamperen of hutten zijn allemaal mogelijk ( staat niks vast en alles in overleg)

hiervoor ben ik opzoek naar een motormaatje(s) die dit met mij willen gaan ondernemen en het leuk vinden de vakantie samen voor te bereiden. ( is nu eenmal gezelliger als alleen)

ik ben 28jaar oud, rij een suzuki v-strom 1000.
heb mijn rijbewijs inmiddels 6jaar en als ervaring verschillende weekendjes, dagtrips
en een vakantie italie met duo passagier.
Ik kom zelf uit Someren ( omgeving eindhoven)

Ik hoor graag jullie reactie's of tips voor deze reis.

Alvast bedankt
 
Hallo Frank,

Heb dit idee zelf ook al wat langer in me hoofd.
Ik ben Niek 29 rijd een bmw GSA, en mocht je meer willen weten op dit moment reageer even prive

Groetjes
 
Dit jaar staat voor mij al een vakantie naar Italië vast! Dit overweeg ik voor volgend jaar ook om richting de Noordkaap te gaan, al een kosten indicatie?
 
hoi, italie is ook leuk sturen. lekker passen rijden in de dolomieten.

ik heb nog niet echt een kosten indicatie, zal veel afhangen van type overnachting en zelf koken
of uit eten gaan. 7500km aan brandstof kost al rond de 800,- en dan de tolwegen, veerdiensten etc. welke oversteek met de boot of via de brug maakt ook verschil.

gr
 
Hoi Frank,

Ik ben ook van plan om dit jaar naar de Noordkaap te gaan.
Inmiddels ben ik wat ouder dan jij (60) en heb nog niet zo lang mijn rijbewijs.
Ik ben wel gebonden aan de schoolvakanties. Dat betekent dat ik rond 14 juli kan vertrekken.
Mijn motor is trouwens een BMW R1200RT.

Wie weet.

Groetjes Willem
 
Hoi Willem,

Leuk dat je reageerd.
Ik kan helaas niet in de schoolvakantie's omdat ik dan niet meerdere weken achter elkaar
vrij kan krijgen.

Groetjes Frank
 
ik heb nog niet echt een kosten indicatie, zal veel afhangen van type overnachting en zelf koken of uit eten gaan.
7500km aan brandstof kost al rond de 800,- en dan de tolwegen, veerdiensten etc. welke oversteek met de boot of via de brug maakt ook verschil.

gr
Hi Frank, ik ben in 2001 met een groep naar de Noordkaap gegaan. 6 man, 6 motoren, uiteenlopend van een XT660, Guzzi, VFR800, GS1150, CB750 en een ZZR600. Kamperen, hutjes huren, jeugdherbergen, kamers bij een boer. Afhankelijk van weersomstandigheden en tijd van aankomst.
Totale kosten waren toen (incl. benzine, overnachten, eten, drinken, musea, pontjes, walvissafari Lofoten, bezoek Noordkaap (toltunnel) terrasje in Stockholm, brug Malmö-Kopenhagen) € 1,00 per kilometer dus € 7.500,= maar een hoop ervaringen rijker en zeker de moeite waard.
Tip: als je eerst door Noorwegen rijdt, dan vallen de prijzen in Finland en Zweden reuze mee. Nadeel is dat je de Trollestigen omlaag rijdt in plaats van omhoog.
Tip2: zorg voor warme en waterdichte motorkleding. Met name de Noorse kust wil nog wel eens bezocht worden door lagedrukgebieden. Bekend Noors gezegde: 'slecht weer bestaat niet, slechte kleding helaas wel'.
Noorwegen is met alles duurder dan hier, behalve kamperen. Benzine kost daar gemiddeld € 1,85 per liter. Groenten en fruit in de supermarkt zijn 2x NL prijs.
Wij namen de boot Kiel-Oslo en Helsinki-Stockholm, pontje Rodbyhaven-Puttgarden en pontjes om wat fjorden over te steken en van en naar de Lofoten in Noorwegen.
Ga niet harder rijden dan de toegestane snelheid in Noorwegen, ook al is de weg nog zo aanlokkelijk, de boetes zijn hoog.
 
Hallo Frank,

Ik heb ook het plan om naar de noordkaap te gaan, ookal staat dit nog niet helemaal vast.
Zelf ben ik 27 en heb ik 8 jaar mijn motor rijbewijs. Rij op dit moment FZ6 maar als het goed is wordt dit een 1200 gs. Stuur maar even een PM.

Groet Dennis
 
ik heb nog niet echt een kosten indicatie, zal veel afhangen van type overnachting en zelf koken
of uit eten gaan. 7500km aan brandstof kost al rond de 800,- en dan de tolwegen, veerdiensten etc. welke oversteek met de boot of via de brug maakt ook verschil.

gr

Kleine tip vooraf, mocht je lid zijn van de ANWB dan krijg je korting bij de Stenaline. Is volgens mij afhankelijk van hoe lang je lid bent, maar je krijgt tot 15% korting dacht ik. Kwam ik een paar weken terug ook achter terwijl ik de laatste 2 jaar 3x met de Stena over ben gegaan...

En met z'n 2en één hut delen is uiteraard goedkoper. En eten en drinken op zo'n boot is niet te betalen, dus hou daar rekening mee.
 
Hoi! ik heb heb ook de Noordkaap als bestemming deze zomer! Ik zit wel vast aan de schoolvakanties, zal dus begin juli pas kunnen vertrekken. Ik rij een sportievere V-strom, een SV ;)
 
ik wil wel mee!
ik ben 21 en rijd nu 3jaar motor(zo'n 35000-40000 km ervaring). ik heb afgelopen zomer een toerrit door europa gedaan en dat is zo goed bevallen dat ik dit jaar scandinavie wou doen. mijn vrienden rijden echter niet, dus ik ben tot nu toe in mijn uppie. als je ervoor openstaat rijd ik wel met jou/jullie mee.
de meer zielen de meer vreugd!
ik rijd een honda ntv650.
ik ben begin juni klaar met mijn afstudeerstage en ben ik beschikbaar.

laat het maar weten.
 
Wil iedereen om te beginnen even bedanken voor de reactie's en de tips.

Als er meerdere interesse hebben om mee te gaan mag het van mij natuurlijk ook een groepje worden.

ik zal degene die hier gereageerd hebben even een pb tje sturen

gr
 
hoi Daniz en deathpool.

ik heb geprobeerd jullie een pb te sturen maar die staan geblokkeerd.
als jullie blokkering opheffen en even laten weten of mij een pb tje sturen moet het
helemaal goed komen.

gr frank
 
Hallo Frank,

Ik heb ook plannen om dit jaar naar de Noordkaap te rijden.
De route die jij noemt bevalt mij ook wel!
Echter ook ik heb geen mensen in mijn omgeving die gek genoeg zijn om mee te gaan...
Ik heb al de nodige ervaring op de twee wieler.
Vorig jaar alleen met de motor naar Oostenrijk en Italie gereden.
Alle grote passen heb ik wel zo'n beetje gehad. was een pracht ervaring!
Dat jaar daarvoor wegens een gebrek aan een motor rijbewijs met de bromfiets naar Noorwegen gereden.
Het Noordelijkste dat we zijn geweest lag iets onder Trondheim.
Hier een filmpje:
Ohja Ik rijd een sportieve tourmachine een Yamaha TDM900.
En heb daar tevens een zumo 660 op zitten zodat we eventueel routes kunnen maken en inladen.
Ben trouwens 20 jaar oud

Gr Koen
 
Hallo Frank,

Ook ik heb plannen om in juni naar de Noordkaap te gaan en wil hier 3 weken voor uit trekken.
Goed idee om mederijders te zoeken, want om alleen te gaan lijkt me minder gezellig. Na alle bergpassen in de Alpen en Pyreneeën wordt het tijd voor wat anders. Ik rij al 30 jaar motor en rij een BMW R1200ST. Lange afstanden, een naturstrasse, geen probleem.

Groet Wybrand
 
Wat een reacties! Zo wordt het ene hele groep :p Mijn rondje is 'tegen de klok in' gepland, via St. Petersburg.... :d
Meer mensen interesse om Rusland mee te pakken?
 
Zo na een lang weekendje carnaval even reactie kijken en ik verschiet van de vele reactie's !!

Ik heb jullie allemaal even een pb tje gestuurd.
Deathpool is zelfs al bij mij langsgeweest om kennis te maken ( Op de motor natuurlijk).
 
Leuk topic.
Eerst zal ik mezelf voorstel; ik ben David, 20 jaar oud en heb sinds anderhalf jaar mijn motorrijbewijs.
Aangezien er in mijn vrienden/kenniskring geen motorrijders zijn, mede door de leeftijd, zoek ik ook nog mede-reizigers. Het lijkt me ook leuk om mee te gaan in de zomer ! Is er nog plek voor een motorrijder ?

Rij een ( wat oudere )Suzuki GS500 1990.

Groet David
 
Terug
Bovenaan Onderaan