Motormaatje gezocht voor 'rondje Zwarte Zee' zomer 2015

Voor degene die in 2014 zin heeft in een "verre" reis.
In september 2014 komen wij ook langs de zwarte zee als we onderweg zijn naar de Ararat berg in Turkije. :9~

Avonturiers gezocht Turkije reis september 2014


Leuk om ook de voorbereidingen te lezen van deze reis. Top dat er zoveel enthousiastelingen zijn. Er is ook zoveel moois te zien. Suc6 met de voorbereidingen allemaal! En het verslag? Zal ik zeker gaan lezen!

Jord de Vries
 
*O* H A L L O - A L L E M A A L *O*


Zoals in mij blog van 4 september j.l. aangekondigd zou ik eind dit jaar hier wat vragen aan
j(ulli)e stellen waarvan je de reactie kunt sturen naar mijn speciaal voor deze reis gemaakt emailadres. Zie bij mijn profiel.
Dan blijft de blog 'verschoond' van allerlei ditjes en datjes over privé zaken.

Er heeft een grote groep enthousiastelingen gereageerd die soms van de zijlijn maar ook direct interesse hebben getoond in deze reis. Niet verwacht maar ontzettend leuk. Bedankt allemaal!
Zoals ik eerder aangaf is het niet mijn bedoeling een reis (van 4 weken) te gaan organiseren voor een grote groep maar wil ik met 2 tot maximaal 4 man samen op avontuur gaan. Dit is ook afhankelijk van wat de gezamenlijke interesses en mogelijkheden zijn. In de reacties bleek al een diversiteit aan ideeën daarover.
Mochten er (te)veel mensen deze reis willen gaan maken dan kunnen we wel altijd samen allerlei zaken gaan voorbereiden waar iedereen (met zijn groepje) dan wat aan heeft.

Het lijkt me daarom nuttig dat jullie mij antwoorden geven op de vragen die ik stel zodat ik die dan kan inventariseren. Ik zal dit verder uitwerken en hier bekend maken. Daarna kunnen we eens bekijken of we in het voorjaar van 2014 de zaken concreter kunnen maken door elkaar ergens te ontmoeten en de algemene plannen te bespreken en het over eventuele verdere taakverdeling te gaan hebben.

PERIODE:
- Ben je persé gebonden aan een periode die in een schoolvakantie valt? En als dat zo is in welke regio woon je dan?
- Als je niet 'schoolvakantie gebonden bent'. Wat heeft dan je voorkeur. Vóór af na de schoolvakantieperiode of maakt dat niet uit?

OVERNACHTEN:
Zou je willen aangeven hoe je wilt overnachten?
1) Alles in goedkope hotelletjes/"B&B"/"Zimmer Frei"of wat daarop lijkt of wat er dan ook maar beschikbaar is.
2) Kamperen. Denk dan om een volledige uitrusting.
3) Combinatie van 1 en 2.
4) Ander idee?

REIS/MOTOR ERVARING
- Omschrijf je rijstijl eens. Wil je zo snel mogelijk van A naar B of neem je ook tijd om onderweg het land te ontdekken waar je doorheen rijdt. Bijvoorbeeld eens een rustdag nemen om interessante dingen te bezoeken.
- Heb je (enige) ervaring met lange motorreizen? Wellicht ook in de landen waar we doorheen rijden?
- Wat zou voor jou de maximum tijd zijn die je per dag op de motor wilt gaan afleggen, inclusief pauzes, eten, tanken enz.
- Wat voor type motor heb je? Racer, crosser, cruiser, toerder, allroad, offroad enz.

JEZELF:
- Heb je ervaring met motortechniek (uitvoeren kleine reparaties e.d.)?
- Ben je een 'ik ga mijn eigen weg' type of een type van 'de meeste stemmen voor' is voor mij oké.
- Zou je je leeftijd (bij benadering) willen opgeven?

Alvast bedankt voor jullie reacties!


IK WENS IEDER VAN JULLIE EEN VOORSPOEDIG EN GEZOND 2014
MET HEEL VEEL MOOIE KILOMETERS :]
 
Hallo,
Graag wil ik dit jaar naar de noordkaap en volgend jaar een rondje Zwarte Zee lijkt me super.
Het moet wel in de schoolvakantie.
Heeft iemand nog tips/interesse voor de noordkaap en via Finland/Zweden terug?

Wil graag het rondje om de Zwarte Zee mee voorbereiden.

Groet, Willem
 
Hallo Willem,

Welkom bij 'de club'. Graag reactie op mijn verzoek van 27 dec. Over de Noordkaap zond ik je een pb'tje.

Groet

Jord
 
Noordkaap staat al een tijd op m'n lijstje! Maar deze zomer geen tijd meer voor. Ben ooit eens met m'n ouders op de boot de hele noorse kust afgevaren, fantastisch! En sindsdien de droom om dat nog eens op de motor over te doen :)
 
Zo leeft Oma ook nog steeds!

Bij mij zijn de voorbereidingen nu serieus aan de gang, hopelijk is de situatie in Oekraine dan stabiel want ik ik wil graag door de Krim als het kan.
Mijn vriendin is het probleem ook niet meer...... ze gaat mee, dat is tenminste het plan.
Daarom ben ik maar begonnen om weer een zijspan te bouwen, kan zij comfortabel meereizen in het bakkie. Het hing er om of zij net in die tijd naar NL zou komen en dat ik mijn vakantie dagen dan net nodig zou hebben om met haar samen te zijn, dan kun je niet 4 weken of zo alleen weg gaan.

Om een lang verhaal kort te houden, ik ga deze trip dus maken met zijspan en heb ar al veel zin in.
 
*O* H A L L O - A L L E M A A L *O*

Langs deze weg wil ik jullie meedelen dat mijn zoektocht naar motormaatjes voor 'rondje Zwarte Zee zomer 2015' is geslaagd en daarom op dit forum stopt.
Van alle reacties die ik ontving, ook via dit forum en de ANWB site, heb ik gekeken wie het dichtste bij mijn wensen aansloot. Daar heb ik mijn keuze uit gemaakt.
Ik heb drie motormaatjes gevonden die kwa tijdstip en andere zaken, zoals hoe overnachten we e.d., op dezelfde lijn zitten als ikzelf. We maakten reeds kennis en toerden onlangs 2 dagen rond.

Ik heb veel algemene en persoonlijke reacties ontvangen op mijn oproep en had dat niet voor mogelijk gehouden. Dank voor jullie aandeel daarin.

Mochten er nog leden zijn die alsnog zo'n trip willen maken dan zou ik adviseren leden in dit forum te benaderen of een nieuw topic te starten.

Veel veilige en fantastische kilometers gewenst!


Groeten Jord de Vries
 
*O* H A L L O - A L L E M A A L *O*

Langs deze weg wil ik jullie meedelen dat mijn zoektocht naar motormaatjes voor 'rondje Zwarte Zee zomer 2015' is geslaagd en daarom op dit forum stopt.
Van alle reacties die ik ontving, ook via dit forum en de ANWB site, heb ik gekeken wie het dichtste bij mijn wensen aansloot. Daar heb ik mijn keuze uit gemaakt.
Ik heb drie motormaatjes gevonden die kwa tijdstip en andere zaken, zoals hoe overnachten we e.d., op dezelfde lijn zitten als ikzelf. We maakten reeds kennis en toerden onlangs 2 dagen rond.

Ik heb veel algemene en persoonlijke reacties ontvangen op mijn oproep en had dat niet voor mogelijk gehouden. Dank voor jullie aandeel daarin.

Mochten er nog leden zijn die alsnog zo'n trip willen maken dan zou ik adviseren leden in dit forum te benaderen of een nieuw topic te starten.

Veel veilige en fantastische kilometers gewenst!


Groeten Jord de Vries

Ik wens jullie dan heel veel plezier met de verdere voorbereidingen, ik ga hem ook rijden met mijn vrouwelijke maatje en ben ook al met de voorbereidingen bezig.

leuk om naar uit te kijken
 
Hoi Peter,

We hebben nog een jaar en dan zal het wel opgeruimd zijn :) Toch indrukwekkend dat natuurgeweld!

Groet Jord
 
Heel veel plezier gewenst ! maak er een mooie trip van. En hopelijk is tegen dan de Military Highway terug open. Deze is momenteel volledig afgesloten wegens een bijzonder grote aardverschuiving.
info op Horizons Unlimited website : Georgia to Russia road blocked due to landslide. - Horizons Unlimited - The HUBB
Dat is zeker heftig! hoop inderdaad dat dat over een jaar hersteld is.
Zou jammer zijn als je dit mooie deel van de reis moet missen en moet ruilen voor een veerboot overtocht.

Maargoed....reizen door de voormalige Sovjet unie gaat zelden volgens planning, er is altijd wel weer een verrassing.
 
Laatst bewerkt:
Als dit niet gaat lukken (kan me niet voorstellen dat dit meer dan 1 jaar gaat duren) dan met een mooie boog terug door Turkije en dan langs westkust van de Zwarte Zee omhoog door Moldavië en de Balkan terug. 3½ dag op een vrachtboot is ook niks aan!
 
Via zo'n vrachtboot is best wel een belevenis, gewoon een paar goeie boeken meenemen en een beetje uitrusten en je komt die tijd wel door.
 
Veel plezier met jullie reis:)

Ben zelf van plan in de toekomst ook flinke motor reizen te maken.
dus als jullie nog meer reis plannen krijgen heb ik wel interesse:)
 
Ha ha Bert. Mijn plannen? 2015 Zwarte Zee, 2017 Nepal en 2019 Amerika oost-west incl. R66 en dan Canada west-oost.
Maar eerst maar volgend jaar 😀
Blijf reisplannen maken, dat alleen is al ZO leuk!
 
*O* H A L L O - A L L E M A A L *O*


Allereerst de beste reis- en motorwensen voor 2015!


Ik schreef op 3 juni 2014 dat mijn missie was geslaagd. Ik heb nu een groep van 4 en we hebben elkaar al een paar keer ontmoet en een paar dagen samen gereden.
We gaan wel maar het 'rondje' zal door de toestand na de MH17 ramp niet doorgaan. Of de situatie moet al sterk verbeteren daar. Het is zelfs de vraag of je visa krijgt voor die streken.
Zoals het er nu naar uitziet gaan we naar de Ararat, helemaal Oost Turkije tegen Armenië aan. Dan een mooie tocht maken door Turkije of nog het alternatief vanuit Georgië met de boot schuin over de Zwarte Zee waarbij je alle conflictgebieden vermijdt. Alleen is dat 3 dagen varen (Batumi - Constanza) en dat is niet zo mijn ding. We moeten daar nog een besluit over nemen.
Of het rondje er ooit nog van zal komen weet ik niet want ik heb nog veel meer 'verre' plannen (zie onderstaand bij 8 juni)

Groetjes Jord
 
*O* H A L L O - A L L E M A A L *O*


Allereerst de beste reis- en motorwensen voor 2015!


Ik schreef op 3 juni 2014 dat mijn missie was geslaagd. Ik heb nu een groep van 4 en we hebben elkaar al een paar keer ontmoet en een paar dagen samen gereden.
We gaan wel maar het 'rondje' zal door de toestand na de MH17 ramp niet doorgaan. Of de situatie moet al sterk verbeteren daar. Het is zelfs de vraag of je visa krijgt voor die streken.
Zoals het er nu naar uitziet gaan we naar de Ararat, helemaal Oost Turkije tegen Armenië aan. Dan een mooie tocht maken door Turkije of nog het alternatief vanuit Georgië met de boot schuin over de Zwarte Zee waarbij je alle conflictgebieden vermijdt. Alleen is dat 3 dagen varen (Batumi - Constanza) en dat is niet zo mijn ding. We moeten daar nog een besluit over nemen.
Of het rondje er ooit nog van zal komen weet ik niet want ik heb nog veel meer 'verre' plannen (zie onderstaand bij 8 juni)

Groetjes Jord
gewoon georgie rusland kiev. of over witrusland of letland
 
Terug
Bovenaan Onderaan