Motormaatje gezocht voor 'rondje Zwarte Zee' zomer 2015

Hoi diekooi,

Leuk dat je reageert. Maar dan ga je ook niet echt rond de ZZ. De optie via Moskou is overwogen maar dan rij je door zo'n goot leeg Rusland. Dan is Turkije en de Balkan terug veel mooier.
Wie weet komt het er ooit nog eens van of vertrekt Poetin in april uit De Krim, maar dat zie ik nog niet gebeuren!

Groeten Jord
 
Hallo allemaal,

Het Rondje Zwarte Zee is van de baan. Dit dankzij mijnheer Poetin '(
De situatie in de Oekraïne is te onstabiel. De reis, met zijn vieren, gaat nu tot in Azië en voert door 13 landen. Wellicht dat het rondje ooit nog eens kan worden gereden, dat blijft een stille wens.
Ik wil iedereen die een bijdrage aan deze blog heeft geleverd hartelijk bedanken _O-

Hartelijke groet!

Jord de Vries
full
 
Laatst bewerkt:
Ha ha Bert. Mijn plannen? 2015 Zwarte Zee, 2017 Nepal en 2019 Amerika oost-west incl. R66 en dan Canada west-oost.
Maar eerst maar volgend jaar 😀
Blijf reisplannen maken, dat alleen is al ZO leuk!


Dat is allemaal leuk en aardig, maar wat ga je in 2016 en 2018 doen?? ;-)
 
heel hard sparen :+ vanwege de instabiliteit van Rusland schrap ik mijn plan ook voor dit jaar. mede dat het een behoorlijk prijzig tripje begon te worden in een hele korte tijd :+
 
Tja in 2016 en 2018 dan een korte motortrip want mijn vriendin vind het ook leuk als ik een keer geen weken weg ben zonder haar ;)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Waarom niet verder Turkije in? Tijdsgebrek? Bijvoorbeeld naar de Ararat rijden lijkt mij wel tof.
 
Tja de Ararat had ik ook graag gedaan en dan in 4 weken en dan schuin de Zwarte Zee over in een boot (3 dagen) 2 van de 4 rijders haakten af omdat ook Oost Turkije als te unheimisch werd ervaren.
 
Laatst bewerkt:
Deze zomer zit ik al in Z.Afrika. dus zal ik ga me niet gaan aansluiten.
Had ik misschien wel gewild. Ik ben wel in voor een paar km's.
Afgelopen zomer kwam ik ook thuis met 7000 km.

Prachtige rit (zoals op eerste kaartje) zoals ik het kan inschatten. Punt E was ik al afgelopen week. (vliegtuig) Ik vraag me idd af hoe je voorbij punt G zou kunnen komen. Op dit moment ligt daar het front van de separatisten voor inname van havenstad Mariopol. Ik ben niet echt bang aangelegd, maar misschien is beter om daar maar even niet te zijn.

De laatst aangegeven route is dan geen rondje Zwarte Zee meer. En dat was toch eigenlijk het uitgangspunt..................... Jammer, jammer!!!
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal. Het ZZ rondje was toch HET uitgangspunt. Zuid Afrika ook op de motor? Lijkt me ook gaaf. Tja motorrijden zit blijkbaar 'in ons bloed'. Kan niet wachten totdat we in september gaan vertrekken, maar wat in het vat zit verzuurt niet!
 
ZAF wordt eerst 3 wkn Landrover door wildparken.
Aansluitend dan nog 1 wk Kaapstad bekijken en daar omgeving rondtoeren met een huurfiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan