Motormanagement lampje brand oranje

Ramonr1

Rookie
25 aug 2020
1
0
BMW S1000XR 2020

Na een sportief tochtje is m'n motormanagement lampje gaan branden.....
Kon niet direct wat merken maar in t hok na de nodige vliegen te hebben verwijderd rook ik een benzine lucht uit ram inlaat...... problemen??
 
Bij Triumph gaat het automatisch weer uit (indien vals alarm) na 3 keer koude start en terug warmrijden (dus na 3 ritjes). Oranje lampje mocht ik in dit geval mee verder rijden (ik merkte dan ook niets bijzonders als noodloop of tekort aan vermogen of rare geur, het was na goed doorrijden in Oostenrijk op grotere hoogte).
 
Als het lampje opeens groen gaat branden moet je je écht zorgen gaan maken.

Storingen kan vanalles zijn.
Sensoren die een waarde buiten het werkbereik aangeven.
Fueltrim.

Als het nu weer normaal is gaat het lampje vanzelf wel een keer uit.
Als het een “harde” storing is niet.

Ben je niet geïnteresseerd in wat het is? Ruk de accu los.
Als lampie uitblijft ben je van het probleem verlost.

Blijft het branden?
Uitlezen of naar de garage.

3e optie, afplakken.
 
BMW S1000XR 2020

Na een sportief tochtje is m'n motormanagement lampje gaan branden.....
Kon niet direct wat merken maar in t hok na de nodige vliegen te hebben verwijderd rook ik een benzine lucht uit ram inlaat...... problemen??

En je kreeg niet knettergroot in beeld waarom dat was? Als je het menutje van je motor opent (die dat je de motor in zijaanzicht hebt, met zaken als temperatuur, bandenspanning, voltage etc in beeld), en dan helemaal naar rechts swipet dan kreeg je geen geel schermpje met uitleg waarom het lampje aan gaat? Bij jouw fiets hoort een motormanagement lampje in de regel gepaard te gaan met een melding in beeld wat er -globaal- aan de hand is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan