Motormuis in spe meld zich aan

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.772
272
Beilen
Goedendag

Ik ben (zoals in mijn profiel al gemeld is) een 19 (over 1.5 week 20) jarige student. Ik heb dit forum al een tijdje bekeken, en vond het eens tijd om ook wat te zeggen.

Ik wou direct op mijn 18de al beginnen aan het motorrijbewijs, maar dit werd me zelfs door de motorrijschoolhouders behoorlijk afgeraden, onder het motto: 'haal eerst maar je autorijbewijs'. Dit heb ik na een behoorlijke twijvel dan ook maar gedaan.

Nu, na 1 jaar autorijervaring, kon ik het toch niet langer laten wachten. Na een intest bleek dat ik 12 lessen nodig zou zijn voor de voertuigbeheersing. Twee weken geleden (3 september) ben ik begonnen met lessen op een rode GS500E. Toen bleek dat ik met 9 lessen (ipv 12) het ook wel zou halen (volgens mn instructeur dan).

Vandaag met hoosbuien en rukwinden mn 'kunstjes' laten zien (en ik had alleen gelest met mooi weer :( ) Na het omrijden van 4 van de 6 pilonnen bij de snelle slalom ging alleen de noodstop verkeerd..(blokkerend voorwiel...geen abs). De rest was dik in orde, en dus geslaagd. Gisteren theorie ook al gehaald. Dus nu alleen nog de verkeersdeelname. Hier zou ik volgens mijn instructeur 8 tot 12 lessen voor nodig zijn, dus dit examen hoop ik binnen 3 weken ook te proberen.

Ik ben nu trotse eigenaar van een Zundapp 448 Sprinter uit 1980. (verder nog: Zundapp 515 en Tomos 4L thuis) Op deze brommer rijd ik al 4 jaar dagelijks rond. Deze zal helaas binnenkort plaats maken voor een motor.

Ik wil zelf het liefst een goedkope en sportieve naked/tour met 25kw....en kwam dus al snel bij een Suzuki GS500E uit. Ook Honda CB500 is nog een mogelijkheid, maar deze zijn vaak duurder. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een bv GS500, en waar ik mee moet opletten bij aankoop? (dacht zelf aan jaartal van ong 1990 en een prijs van €1000.-) bvd.

Ook ga ik morgen alvast een nieuwe helm inkopen, want mijn 5 jaar oude brommerhelm kan echt niet meer voor een motor... Weet iemand toevallig een goed merk waar ik speciaal voor zou kunnen kijken? Of een code (e3 ofzo??) waar ik op moet letten? Ik zoek een stevige intergraalhelm (zwart..en zonder al te veel decals) en zwart/blauw reflecterend vizier.

Hmm..deze introductie is iets langer geworden dan de bedoeling was...nouja :X
mvg, Richard
 
full


En gefeliciteerd met het behalen van je roze papiertje!

:]
 
M91:En gefeliciteerd met het behalen van je roze papiertje!

@M91: ik wou dat dat zo was......ik heb nergens in mijn text iets gezegd over het behalen van mijn rijbewijs ;( ..wel de theorie en de rijvaardigheid, maar die waren volgens mij beiden blauw met wit.

Voor de rest: tnx voor de verwelkomingen, ben al druk bezig met equipment in te kopen...maar das duurden dan ik gehoopt had... |(

Richard
 
Terug
Bovenaan Onderaan