Motornavigatie 2E hands kopen?

instelling in de tomtom app vermoed ik, bluetooth prioriteit?

wat denk je van een alternatief uit china, heb nu zelf een chinese navi met igo erop en dat gaat echt prima ! ben je voor 100 euro klaar :)
 
Na enig speurwerk denk ik dat de Bluetooth verbinding van de scala rider met mijn telefoon geen mp3 ondersteund. Vandaar dat hij telefoon gesprekken wel herkent maar muziek niet.

Ooit al eens een Chinese navigatie meegehad Peaklife geloof ik, Was 1 van de eerste chinese navigatie's dat was toen een drama.
 
De vorige TomToms werken met itn bestanden.
Dat is vervelend want als er n viapunt naast de weg staat of de weg is afgesloten, dan moet je die er handmatig uithalen.
Deze TomToms willen echt dat je langs iedere punt rijdt.

De nieuwe TomToms 400 410 etc werken met gpx viapunten, maar als je er eentje mist, snapt hij dat je naar de volgende wil.
Deze hebben ook kronkelwegen en spannende route.

Die nieuwe pakken de routes ook via de cloud, niks kabeltje :)

Grappig - ieder zijn ding - ik vind die itn bestanden met tussen punten helemaal het einde. Je weet tenminste wat er gebeurt. Als je een via punt mist duw je op een knop "ga naar volgende tussen punt" - wil je toch weer terug dan duw je op de knop "terug naar vorige".
De laatste 2 van de vorige generatie - de urban rider en de rider 5 (met breedbeeld verhouding) - waren echt super hoor. Ja, ze kunnen gaan gpx inlezen. Een gpx kan je redelijk makkelijk omzetten naar itn. Heb ik jaren lang gedaan en zelden een afwijking gehad t.o.v. garmin voor-rijders. De rider 5 is denk ik nu ook stukken goedkoper en je hebt er echt geen slecht toestel aan. Volgens mij zat bij de rider 5 (die met breedbeeld dus) ook lifetime kaarten updates.

Als ik nu zou moeten kiezen en ik wil niet zo veel uitgeven dat zou ik die 5 kiezen (geen garmin dus). Tomtom is altijd heel gebruiksvriendelijk.

Ik heb heel lang een zumo 550 gehad (vorige jaar weggegeven - bijna 9 jaar oud en doet het nog steeds). Een jaar of 5 geleden vervangen voor een Urban Rider. Die is helaas stuk gegaan en is toen vervangen voor een Rider 400. Ik rij nu met een garmin 595 (past beter bij de motor haha).

Maar die rider 400 houd ik er wel naast ;) En ik stuur nog steeds itn bestandjes naar de 400 - iedereen verklaart me voor gek but who cares :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan