[Motornavigatie] GoRider Biker II

Kan het kwaad als ik de "schijf" van het toestel (dus als ik hem aan de PC hang) formatteer? En dan nadien terug de firmware erop zetten. Zou dat misschien een optie zijn? Of doe ik dan iets onherroepelijk stuk? :?
 
Hoi, ik overweeg ook om een extensa te kopen. Hoe zijn jullie ervaringen met de optie curveyroeads? En is het gemakkelijk om eigen routes te maken?
 
ik heb zelf de Excalibur, en maak routes met Basecamp en converteer ze naar kml. Tot nu toe geen problemen gehad
Ook 1 keer op de navigatie zelf een route gemaakt door een aantal plekken in te voeren. En dan zeggen vermijd snelweg, gaf ook een leuke binnendoor route in de Eiffel
 
Even een update over de status van mijn probleem (de Biker III die niet wil verbinden met de bijgeleverde Salut headset). Afgelopen weekend bericht gekregen van de fabrikant dat er een update is.
Er is voor uw GPS nu een bluetooth patch uitgebracht, alleen er is 1 grote MAAR. En dat is dat dit niet door u zelf geüpdate kan worden.
Hiervoor dient u de GPS op te sturen zodat wij de bluetooth module in de GPS kunnen patchen dmv een speciale tool.
Leuk om te zien dat er dus toch aan een oplossing wordt gewerkt. Jammer wel dat ik de verzendkosten moet betalen. Maar goed, àls m'n probleem daarmee opgelost is, heb ik dat er nog voor over.

Heb vandaag het toestel opgestuurd, voorlopig afwachten dus of het probleem nu echt opgelost geraakt. Wordt vervolgd...
 
Ik heb een Gorider III, leuk ding doet wat ie moet doen vooral met de igo primo moto editie.
Helaas is de kwaliteit van het apparaat niet echt goed te noemen.
Opgestuurd vanwege klachtten met de accu, ding hing uren nee dagen aan de lader na 1 week gebruikt te hebben kon de accu de laadspanning niet meer vasthouden.

Teruggestuurd naar importeur en 6 weken! gewacht , in het rapportje staat : apparaat getest ,laad op ,voor de zekerheid nieuw laadkabeltje meegestuurd.
Sjonge dat dat nou 6 weken moet duren maar wat erger is: de klacht is niet verholpen....

:N
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Gorider extensa se gekocht bij motorkleding.nl en hij had ook problemen met de accu. Een hele nacht aan de lader en dan niet boven de 20% uitkomen. Die heb ik retour gestuurd en een nieuwe via opticom.nl bestelt. Deze kwam gisteren aan en was helemaal vol geladen. Dus tot dusver nog geen problemen gevonden. Maar ik zal er wel naar blijven zoeken. Wordt er niet heel hoopvol van als ik alles zo lees. :N
 
Ik heb een Gorider Extensa en routes maken met tyre en op het apparaat zetten gaat prima.

Maar weet iemand of/hoe je de daadwerkelijk gereden route kan opslaan, en op welke locatie deze dan opgeslagen word?
 
Even een update over mijn probleem (Biker III wilde niet verbinden met de bijgeleverde Salut headset). Heb 2 weken geleden het toestel teruggestuurd naar de verdeler (op hun vraag) voor een update aan de bluetooth module.

Gisteren heb ik een nieuwe Biker III ontvangen. Dus niet mijn eigen toestel; daar scheelde dan blijkbaar toch iets mee dat ze niet konden oplossen. De nieuwe die ik nu heb verbindt wél met de headset. Heb zonet de Primo Motor Editie erop gezet, dit weekend eens een test doen of alles nu wel werkt zoals het hoort.

Ik heb een Gorider Extensa en routes maken met tyre en op het apparaat zetten gaat prima.

Maar weet iemand of/hoe je de daadwerkelijk gereden route kan opslaan, en op welke locatie deze dan opgeslagen word?
Je kan je gereden routes gemakkelijk opslagen via de "rittencomputer" geloof ik dat het heet. Wààr die juist worden opgeslagen en hoe je ze opnieuw bekijkt weet ik niet, daar heb ik nog niet mee gespeeld. Heb je al eens in de handleiding gezocht of er daar iets over vermeld staat?
 
Wat zijn die kaarten van de Biker III soms tocht enorm beroerd. Gewone kleine weggetjes buitenaf staan er niet eens op, terwijl ze er al jaren liggen. Daarnaast soms kleine geasfalteerde weggetjes die in de Biker III opeens onverhard zouden zijn.

Klopt soms echt werkelijk geen reet van.
 
Wat zijn die kaarten van de Biker III soms tocht enorm beroerd. Gewone kleine weggetjes buitenaf staan er niet eens op, terwijl ze er al jaren liggen. Daarnaast soms kleine geasfalteerde weggetjes die in de Biker III opeens onverhard zouden zijn.

Klopt soms echt werkelijk geen reet van.
Heb je al een kaartupdate gedaan? Toen ik laatst een route richting Italië aan het plannen was voor m'n motorvakantie volgende week, stonden er een heleboel wegen ook niet op, die er in TYRE wel waren. Dan maar een kaartupdate gedaan van de betreffende landen, en dat loste dat probleem toch op.
 
Ja, reeds gedaan. Vanmiddag meteen de route gereden, sommige wegen die niet in de Biker III stonden waren onverhard, maar sommige stonden waren wel gewoon verhard.

Ik heb GoRider een mailtje gestuurd, dus maar even afwachten wat het wordt.
 
Hallo mede Go Rider gebruikers,

Even een snelle vraag aan jullie; ben er een jaartje tussenuit geweest qua motorrijden en al zeker qua routes rijden, ben van plan deze zomer weer flink te rijden dus vraag mij af of er in de tussentijd dingen veranderd zijn qua software ed die updates nodig hebben?

Ik heb de Go Rider Biker 2 met af fabriek software.

O ja, is de meeste bochten optie al in te stellen? nooit kunnen vinden :')

Thanks!
 
Goedemiddag Go Riders gebruikers,

ik ben voornemens om de extansa es aan te schaffen, maar ik kan nog geen betaalbare bevesting vinden voor mijn kawasaki zx10r uit 2005. Op of aan het stuur is geen optie ivm plaatsgebrek.

Zal dus via het balhoofd moeten denk ik.
Aangezien dit mijn eerste motornavigatie heb ik er nog geen ervaringen mee.

Hebben jullie ideeën of sites waar ik een passende bevestiging kan vinden?

Ik hoor graag iets van jullie. Bedankt alvast.

Gr. Maurice.
 
Beetje hetzelfde wat ik had met mijn VFR VTEC. Je krijgt er wel een bevestiging bij voor een rond stuur, maar daar heb je dan niks aan. Dus heb die van mij vastgemaakt op de voorste tankbouten. En anders is op het balhoofd ook een goede optie
Of je moet een beetje crea gaan en een bevestiging maken met de bouten bij het handvat
www.gps.nl , heeft veel keus denk bij MLM dat je ook wel veel vindt. Rammounts en dergelijke zijn niet altijd zo goedkoop ondanks dat het kleine dingetjes zijn die je moet hebben. Maar ja je wil ook niet je navi plotseling verliezen onderweg
Of anders op google kijken: balhoofd bevestiging navigatie
Krijg je denk ik wel meer dan genoeg opties en misschien wel ideen voor een leuk crea projectje
 
Laatst bewerkt:
Beetje hetzelfde wat ik had met mijn VFR VTEC. Je krijgt er wel een bevestiging bij voor een rond stuur, maar daar heb je dan niks aan. Dus heb die van mij vastgemaakt op de voorste tankbouten. En anders is op het balhoofd ook een goede optie
Of je moet een beetje crea gaan en een bevestiging maken met de bouten bij het handvat
www.gps.nl , heeft veel keus denk bij MLM dat je ook wel veel vindt. Rammounts en dergelijke zijn niet altijd zo goedkoop ondanks dat het kleine dingetjes zijn die je moet hebben. Maar ja je wil ook niet je navi plotseling verliezen onderweg
Of anders op google kijken: balhoofd bevestiging navigatie
Krijg je denk ik wel meer dan genoeg opties en misschien wel ideen voor een leuk crea projectje

Bedankt voor je reactie.
Ik heb zojuist de extanse se pro besteld. Ik wacht nu even af wat er allemaal standaard bij zit en ga dan kijken wat ik nodig heb.
Je kunt wel een soort van rammount bij bestellen maar die kost ook weer 60 euro.
Wordt dus nog vervogld....
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb zojuist de extanse se pro besteld. Ik wacht nu even af wat er allemaal standaard bij zit en ga dan kijken wat ik nodig heb.
Je kunt wel een soort van rammount bij bestellen maar die kost ook weer 60 euro.
Wordt dus nog vervogld....


Heb inmiddels de bevestigingmiddelen gemonteerd.

Heb ze van Rammount....
 
Klinkt misschien stom, maar misschien dat het master geluid laag staat.
Had ik zelf in het begin ook, hoorde niks bleek dat het master geluid uit stond
 
iemand ervaring met de gorider op een sena 20s? ik kan 'm wel koppelen, maar hoor geen rij-instructies als ik ook mijn telefoon heb gekoppeld.

Hoi, heb je misschien de FM functie aan gevinkt in het hoofdmenu? dan hoor je geen geluid via de headset maar wil de gps dit via luidsprekers van je auto doen. Dit zit in het hoofdmenu van de GoRider niet in de navigatiesoftware.
 
Ik ben er nog niet uit. Weet iemand welk bluetooth protocol de gorider gebruikt?

Ik krijg 'm niet als GPS gekoppeld namelijk. Wel als externe audiobron. Dat werkt prima, tot ik een andere bron (telefoon en andere sena 20s) eraan koppel. Dan geeft hij niets meer door.
 
Ik ben er nog niet uit. Weet iemand welk bluetooth protocol de gorider gebruikt?

Ik krijg 'm niet als GPS gekoppeld namelijk. Wel als externe audiobron. Dat werkt prima, tot ik een andere bron (telefoon en andere sena 20s) eraan koppel. Dan geeft hij niets meer door.

GoRider gebruikt A2DP net als de andere merken
 
Terug
Bovenaan Onderaan