Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En wat zijn de verschillen tussen beiden met betrekking tot file informatie? En de kosten van deze informatie?
Hallo ik heb ook een vraag .
Ik heb een tomtom one xl voor in de auto kan deze ook op de motor bevestigd worden?
heb al gezocht naar steunen maar niks kunnen vinden.
alvast bedankt
Om op de Zumo file-informatie te verkrijgen, moet je er een optionele TMC-ontvanger op aansluiten (de GTM 12 TMC, kost ongeveer € 120,-)Iemand?
Zoals al gezegd, is de One niet waterdicht. Wat je zou kunnen proberen, is om het systeempje in een Otterbox te stoppen. De Otterbox kun je via een Rammount op je stuur monteren. Maar of dat past, weet ik niet.Hallo ik heb ook een vraag .
Ik heb een tomtom one xl voor in de auto kan deze ook op de motor bevestigd worden?
heb al gezocht naar steunen maar niks kunnen vinden.
alvast bedankt
Iemand?
TMC geeft toch ook de locaties van mobiele flitsers aan, of niet? Dan is het opeens wel een stuk interessanter voor op de motor...Bij garmin dien je een TMC ontvanger te kopen, deze pakt de informatie dan uit de ether, hier zitten verder geen kosten meer aan verbonden.
Bij TomTom weet ik het niet of je deze ook kan voorzien van "gratis" TMC, ik weet wel dat ze een dienst leveren waarvoor je moet betalen (per maand oid), maar misschien werkt de rider ook met de gratis TMC.
Zelf heb ik die ontvanger niet gekocht, als ik met de motor op de snelweg zit, en er is file, dan ga ik er toch tussendoor, dit is vrijwel altijd nog vele malen sneller dan de binnendoorweggetjes of omleidingen.
Met de auto is het een ander verhaal, maar dan kan ik nog altijd het (waardeloze maar wel van TMC voorziene) onboard GPS gebruiken.
TMC geeft toch ook de locaties van mobiele flitsers aan, of niet? Dan is het opeens wel een stuk interessanter voor op de motor...
Dichtbij Duitsland wonen is wel relaxed! Als ik een Zumo ga kopen, denk ik ook dat ik de TMC-ontvanger lekker laat liggen. Ik ga vooral over de A2 en op de tijden dat ik daar rij, weet je zeker dat er file staat. En dan is hard rijden toch niet echt relaxed!Geen flauw idee, maar het zou goed kunnen...
Op de snelweg ben ik hier meestal niet zo snel, en vrijwel ben ik dan binnen een half uurtje al in duitsland, en daar begint voor mij dan de fun...
De waarheid mag gezegd worden: Garmin is marktleiderDat WayPoint een fantastisch bedrijf is met uitstekende service, wil ik best geloven. Maar om ze nou als 'objectief' te bestempelen, vind ik wat ver gaan... Zeker als ze openen met:
"Garmin is marktleider op het gebied van GPS navigatie systemen voor mobiel en recreatief gebruik.
Als officieel Garmin dealer biedt WayPoint op deze site een overzicht van de verschillende GPS modellen van Garmin en de bijbehorende accessoires aan. (...)"
Mensen van Waypoint zijn wel erg Garmin minded, dus niet zo objectief.Wil je meer ( objectieve ) informatie kijk dan eens op forum.gps.nl of www.gps.nl
Dát ben ik wel met je eens, maar als je nou kijkt wat je allemaal aan software bij een Garmin krijgt en wat bij een TomTom, dan bekruipt mij toch het gevoel dat de Rider (1 of2) voor TomTom alleen een manier is, om ook die markt af te dekken.Mensen van Waypoint zijn wel erg Garmin minded, dus niet zo objectief.
Garmin mag dan wel marktleider zijn, da's Microsoft ook...
Heb ik ook nog even een vraagje. Bij de zumo 550 wordt er standaard een motorsteun geleverd. Kan deze op elke motor gemonteerd worden (heb zelf een cbr600f '92) of past hij alleen op een stuur dat via risers op de kroonplaat zit, soort sbk stuur zeg maar wat je bijvoorbeeld bij de bandit hebt.
En wanneer dit niet het geval is, wat betaal je dan voor een steun die wel op de CBR600F op bijvoorbeeld het balhoofd te monteren is?
....
Heel antwoord getikt, klik ik mijn scherm dicht...
Opnieuw dan maar.
Grandia, ik vind persoonlijk de Tele-Atlaskaarten fijner ogen dan de Navteqkaarten. Daarbij begreep ik van de verkoper in de winkel dat Tele-Atlas constant rond reed met een wagen om de wegen te 'checken' en Navteq doet dat eens in het jaar. En dus zijn de kaarten van Tele-Atlas acurater. Vooral richting Oost-Europa zou dat te merken zijn. Verder zei hij dat het nog niet duidelijk is of Garmin met Navteq verder gaat of dat ze toch met TomTom in zee gaan.
Ik begreep ook dat er een kleine kans is dat Tele-Atlaskaarten gewoon werken op de Garmin...
Kibbe, ik ben vrouwelijk... En je weet vast wel wat ze zeggen over vrouwen en kaarten
Ronald!, ik ben het niet helemaal met je eens over dat de discussie gedoemd is om te mislukken Ik acht mijzelf heel goed in staat om de belangrijke punten eruit te pikken en die af te wegen, plus dat ik een hoop info overal vandaan heb gehaald (mooi als je een intelligente vraag kunt stellen aan een verkoper, dat gezicht... ). Ik ben me er van bewust dat het altijd het eigen systeem is dat het beste is.
Ik ben het overigens wel met je eens voor wat betreft de marketing. Ik heb al vaker gehoord dat Garmin erg goed is; ook de verkoper gisteren bevestigde dat. Hij zei hetzelfde: TomTom moet het hebben van de marketing, Garmin wordt ondergesneeuwd. En eerlijk is eerlijk: mijn eerste idee zou ook TomTom zijn, want bekend, weinig klachten over te horen, etc etc.
Ik denk in elk geval dat het de Garmin gaat worden. Eens even bekijken wat er zoal aan accessoires bij kan etc, zodat mijn ouders ook nog een kadootje voor vriendlief hebben
Hey,
onlangs dezelfde overweging gehad. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Zumo 400. Ik gebruik de blauwe tand verbinding niet en dat scheelde 250 euro.
Ik heb voor de Zumo 400 een SD kaart gekocht van 2 Gb en daar heb ik nu geheel Europa met een deel Oos europa erop staan. 1890 Mb groot.
Nu heb ik dus dezelfde functionaliteit als een zumo 550 die minimaal 600 euro kost voor 350 + 20 ( SD kaart ) = 370 euro.
Zoals ik al zeg de 400 = gelijk aan de 500 alleen geen blauwe tand ondersteuning.
Als je dat wel wil gaan gebruiken ( b.v. met een wireless verbinding naar je helm, erg dure oplossing kan ook met een normale koptelefoon ) dan zou je een 500 kunnen kopen en daar heel europa op zetten.
<snip>.