Motornavigatie: TomTom of Garmin? Of geen van beiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Invisje

Rookie
2 nov 2004
25
0
Roermond
Ik zit een beetje op internet rond te neuzen naar navigatiesystemen voor op de motor.

We willen graag wat rondtoeren, eigenlijk vooral van die routes die je op internet kunt vinden. Het is alleen erg lastig om die routes te rijden als je alleen een geprint kaartje hebt... Iedere poging loopt nu uit op een poging tot volgen, 20x stoppen en uiteindelijk halverwege maar afhaken. -O- Daarbij gaat vriendlief zo nu en dan met de motor naar het werk of naar klanten en vooral in het laatste geval kan een navigatiesysteem handig zijn. Oftwel: er moeten routes geïmporteerd kunnen worden en je moet naar een zelf opgegeven adres kunnen gaan (of bv het begin van de route).

Ik ben er nu 3 tegen gekomen die op zich wel interessant zijn: Garmin Zumo 400 Benelux, Garmin Zumo 500 Benelux en TomTom Rider V2.

Garmin Zumo 400 Benelux:
- Benelux kaart, plus een stukje Noord-Frankrijk/West-Duitsland;
- Bestaande routes importeren;
- Scherm 3,5 inch;
- Kleur 'fullcolor'
- Batterij 3 uur;
- Geheugen uit te breiden (standaard 115 MB);
- MP3-speler;
- Motorfietssteun voorzien van slot en de diefstalbeveiliging met PIN code;
- Covers verwisselbaar;
- Waterdicht;
- Bedienbaar met (dikke) handschoenen.

TomTom Rider V2:
- Kaartdekking Benelux en West-Europa
- Bestaande routes importeren;
- Scherm 3,5 inch;
- Kleur 'basiskleur';
- Batterij 5 uur;
- Geheugen niet uit te breiden (32 MB);
- Draadloze headset;
- Bluetooth;
- Waterdicht;
- Bedienbaar met (dikke) handschoenen.

Ze hebben allebei wel wat. De Garmin heeft imo mee dat het geheugen uit te breiden is en dat er een beveiliging op zit. Het volgende model van de Garmin is vrijwel gelijk aan de 400, maar die kan ook in de auto gebruikt worden. Dat is op zich vooral voor mij handig, aangezien vriendlief een navigatiesysteem heeft. Anderzijds verwacht ik niet dat we iedere keer dat ding op de motor monteren en er weer vanaf halen... De TomTom heeft een uitgebreidere kaart en vooral: de batterij gaat 2 uur langer mee. Wat de TomTom wat mij betreft ook mee heeft is de naam/reputatie. en dat niet uit te breiden geheugen... Ik blijf blont en vrouw dus ik heb geen flauw idee hoeveel 'nodig'/handig is. :o

Heeft één van jullie heel toevallig ervaring met deze systemen, of wellicht met een ander systeem dat geschikt is voor de motor?

En nog een ander vraagje: ik zag dat er losse radarverklikkers die legaal schijnen te zijn te krijgen zijn voor op de motor (Inforad Moto Radarverklikker?). Is dat wat? Of is het handiger/beter om hiervoor software voor het navigatiesysteem aan te schaffen?

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan