Motornieuws in't NL

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
http://www.motorbikes.be/index.asp
Plannen zijn om die site iets meer uit te bouwen richting motornieuws site. Om te beginnen enkel nieuws dat van andere sites gejat wordt en voorzien van Nederlandstalig commentaar. Wat denken jullie daarvan? Intressant? Nutteloos? ...?

Maar euhh.. 1 ding zijn we (nux en mezelf) het over eens.. de huidige kleuren zijn serieus saai en sorry nux.. lelijk.
Iemand suggestie om het allemaal wat fleuriger te maken?

Ook suggesties voor algemene verbetering welkom btw :)
 
Iemand suggestie om het allemaal wat fleuriger te maken?

Bloemetjes op de achtergrond :?

;)

Vind het ergens wel leuk idee, maar iets origineels erbij (mag je zelf verzinnen) vind ik ook totaal geen slecht idee. Je moet iets hebben wat andere sites niet hebben, waarvoor mensen speciaal terug willen komen. Maar ja, dat is natuurlijk makkelijk gezegd!
Misschien dat er hier nog wel mensen zijn die iets zoeken op het internet, maar nog niet gevonden hebben. Kun je daar je ideetjes uit putten.
 
Helldesker en revolution.. bij deze beiden een officiële waarschuwing voor het spam en slotje geroep!
Draag liever wat constructiever bij aan de discussie! :P
 
Helldesker en revolution.. bij deze beiden een officiële waarschuwing voor het spam en slotje geroep!
Draag liever wat constructiever bij aan de discussie! :P

Machtsmisbruik!!!!!!!!!!!

Andere kleuren kunnen al veel doen, kijk veel rond op andere sites, vooral professionele, bv van F1 coureurs(F1 boeit me niet meer maar mooie sites zijn er wel!

Gewoon afkijken!
 
Bloemetjes op de achtergrond :?

;)

Vind het ergens wel leuk idee, maar iets origineels erbij (mag je zelf verzinnen) vind ik ook totaal geen slecht idee. Je moet iets hebben wat andere sites niet hebben, waarvoor mensen speciaal terug willen komen. Maar ja, dat is natuurlijk makkelijk gezegd!
Misschien dat er hier nog wel mensen zijn die iets zoeken op het internet, maar nog niet gevonden hebben. Kun je daar je ideetjes uit putten.

Hehe, we hebben VEEL fietsen in de dbase staan en linken hierheen .. moet genoeg zijn toch? ;)
Of wat bedoel je precies? 't Zal natuurlijk 1 van de zovele sites zijn maar ik hoop er ook wat meer 'simpel' nieuws te posten.. niet enkel indepth reviews enzo dus.
 
Het leukste zou zijn mocht er wat meer mensen hun commentaar over een moto bijzetten.
Denk dat daar wel iets inzit...
Veel motoren in de db en daar bij nog de reacties van mensen die er mee gereden hebben.
Ok, er zijn wel al wat motor sites met reviews van motoren. Maar da zijn niet de mensen vind ik die er constant mee rijden...
Alle, das mijn mening :}
 
Maar euhh.. 1 ding zijn we (nux en mezelf) het over eens.. de huidige kleuren zijn serieus saai en sorry nux.. lelijk.
Iemand suggestie om het allemaal wat fleuriger te maken?

mmmmmmmmmmmmmm achtergrond zwart, en de tekst ook zwart, heel apart, heeft niemand!!! *D *D *D
 
Neem een .nl domein })

Denk dat weinig nederlanders op een belgische site gaan kijken, klinkt lullig maar is wel zo!

Maar dat is toch allemaal met databases en gekoppeld enz, dus .nl domein lijkt me niet zo heel erg lastig erbij te krijgen.
Dan heb je twee verschillende sites met de zelfde inhoud.
Alleen financieel is het wat lastiger....
 
Hehe, we hebben VEEL fietsen in de dbase staan en linken hierheen .. moet genoeg zijn toch? ;)
Of wat bedoel je precies? 't Zal natuurlijk 1 van de zovele sites zijn maar ik hoop er ook wat meer 'simpel' nieuws te posten.. niet enkel indepth reviews enzo dus.

tuurlijk ook een idee ;) ... maarreh, wat mis jij eigenlijk nog op het internet als het op motoren aankomt? Een simpel voorbeeldje: een specificatielijst zoals bij www.bikez.com waar je allerlei motoren kan nakijken op specificaties gecombineerd met een www.marktplaats.nl voor motoren en een aparte pagina daarbij waarop allerlei hints oid staan (waar je bijv. moet op letten bij aankoop 2e-handse motor) is wellicht makkelijk (alleen een hoop pokkewerk, maar het houdt je van de straat). Nu zeg ik niet dat je zoiets als dit in elkaar moet gaan flupsen, maar een variant is wel aannemelijk.


Wat je kan doen is een aparte frame een forum toekennen en dan doorlinken naar dit fora })
 
tuurlijk ook een idee ;) ... maarreh, wat mis jij eigenlijk nog op het internet als het op motoren aankomt? Een simpel voorbeeldje: een specificatielijst zoals bij www.bikez.com waar je allerlei motoren kan nakijken op specificaties gecombineerd met een www.marktplaats.nl voor motoren en een aparte pagina daarbij waarop allerlei hints oid staan (waar je bijv. moet op letten bij aankoop 2e-handse motor) is wellicht makkelijk (alleen een hoop pokkewerk, maar het houdt je van de straat). Nu zeg ik niet dat je zoiets als dit in elkaar moet gaan flupsen, maar een variant is wel aannemelijk.


Wat je kan doen is een aparte frame een forum toekennen en dan doorlinken naar dit fora })

bikez.com.. sjah.. bekijk http://www.motorbikes.be/motorbikes/ even ;)
Ook kan bij elke fiets persoonlijke ervaringen/meningen/... bijgezet worden.. alleen moet't nog effe in de verf gezet worden dat't kan denk'k.
 
Kan je niet beter het forum doorlinken naar hier? (Als dat mag van de crew)
Het eigen forumpje lijkt toch niet echt over te lopen van activiteit ;)
Leuke kleurtjes zijn ook niet weg uiteraard, en regelmatig goede nieuwe content aanleveren (reviews van kledij, accesoires,...)
Als je iemand kent die een logootje kan bedenken is dat ook niet mis, want daar haal je toch een stuk herkenbaarheid uit. :)
 
Kan je niet beter het forum doorlinken naar hier? (Als dat mag van de crew)
Het eigen forumpje lijkt toch niet echt over te lopen van activiteit ;)
Leuke kleurtjes zijn ook niet weg uiteraard, en regelmatig goede nieuwe content aanleveren (reviews van kledij, accesoires,...)
Als je iemand kent die een logootje kan bedenken is dat ook niet mis, want daar haal je toch een stuk herkenbaarheid uit. :)

Forum wordt momenteel doorgelinkt (kleine link onderaan het forum.. moet nog uitgemaakt worden of NL versie eige forum behoud of niet..
(ik zeg niet maar moet ruud nog efe spreken.. kunnen namelijk wel af en toe bannertje gebruiken maarja, geen centen he) ;)

Logo.. hehe, eeuhh.. vrijwilligers? :P

Aanbrengen van nieuwscontent is nog het grote hekelpunt.. nog niet echt een idee wat we wilen en vooral kunnen.. 't moet ook nog leuk blijven he. Maarja, vast wel iemand die wil helpen toch? ;)

Owjah, we hebben een chatbox })
 
Op Woensdag 13 februari 2002 21:13 schreef poohbeer het volgende:
bikez.com.. sjah.. bekijk http://www.motorbikes.be/motorbikes/ even ;)

Hmm.. jah, drie hintjes:
[*] de foto's die erbij staan kloppen niet in formaat (tenzij je erop klikt). Vind het zelf wat netter als dat formaat wel klopt (mensen kijken soms vluchtig naar een foto en hebben dan gelijk een indruk; in dit geval misschien een onjuiste indruk);
[*] moet ik nou persé gebruik maken van mijn "terug"-knop van mijn browser om naar de vorige pagina te gaan? Een aparte knop of link met history.back() vind ik wel makkelijk (net zoals ik zijn meeste mensen wel wat lui :) )
[*] een alfabetische index (op naam of eerste letter van een naam) bovenaan de pagina; per merk een aparte kolom (zodat je einde kolom een link krijgt om weer terug naar boven te gaan). Scheelt me wel ff als ik helemaal naar onder moet scrollen voor zoeken van een motor van bepaald merk.
Kweet het, beetje mierenneukerij, maar het is een stukje comfort wat nooit kwaad kan.

Heb je nog ook iets in planning voor technische snufjes :?


Ook kan bij elke fiets persoonlijke ervaringen/meningen/... bijgezet worden.. alleen moet't nog effe in de verf gezet worden dat't kan denk'k.

Jah, das wel een leuk idee.. hoe meer info erbij (bijv. topsnelheid), des te mooier.

edit: nieuw hintje erbij
 
Laatst bewerkt:
tuurlijk ook een idee ;) ... maarreh, wat mis jij eigenlijk nog op het internet als het op motoren aankomt? Een simpel voorbeeldje: een specificatielijst zoals bij AFKIJKER waar je allerlei motoren kan nakijken op specificaties gecombineerd met een www.marktplaats.nl voor motoren en een aparte pagina daarbij waarop allerlei hints oid staan (waar je bijv. moet op letten bij aankoop 2e-handse motor) is wellicht makkelijk (alleen een hoop pokkewerk, maar het houdt je van de straat). Nu zeg ik niet dat je zoiets als dit in elkaar moet gaan flupsen, maar een variant is wel aannemelijk.


Wat je kan doen is een aparte frame een forum toekennen en dan doorlinken naar dit fora })
Hmmm
das was eigenlijk het startpunt voor de site...
Mijn eerste motor was een vf 400 f. Ik heb die gekocht voor 620 euro. Nu, ik was nog student en wou eigenlijk nen moto die toch iets had van power, maar die niet te veel kost.
Dus waar moest ik zoeken naar gegevens?
Idd, er was weinig over te vinden. Dus ben ik begonnen aan dit idee. Toen i school dan de kennis kreeg, heb ik het uitgewerkt.
Jammergenoeg het ik een afkijker, welke ik hier niet ga herhalen. Alleen jammer dat hij er commercieel voor ga (alle, alledrie dan). Das ook te zien aan de inhoud van de site, aangezien hij gewoon specs overneemt van een boek.
Dus, das mijn visie.
Mocht het zover komen dat mensen hun ervaring vermelden, punten noteren waar je moet opletten bij aankoop van 2e hands, ... denk ik dat de site wel interessant kan worden voor veel mensen.
 
Hmm.. jah, drie hintjes:
[*] de foto's die erbij staan kloppen niet in formaat (tenzij je erop klikt). Vind het zelf wat netter als dat formaat wel klopt (mensen kijken soms vluchtig naar een foto en hebben dan gelijk een indruk; in dit geval misschien een onjuiste indruk);
Wat bedoel je met da formaat?
Da is gedaan voor de mensen met een trage verbinding, zodat die niet altijd de grote foto's moeten dl. Zo gaat mijn site vooruit...
[*] moet ik nou persé gebruik maken van mijn "terug"-knop van mijn browser om naar de vorige pagina te gaan? Een aparte knop of link met history.back() vind ik wel makkelijk (net zoals ik zijn meeste mensen wel wat lui :) )
Waarom hebt ge nen back toets nodig?
Er zijn toch genoeg items in het menu om verder te kunnen?
[*] een alfabetische index (op naam of eerste letter van een naam) bovenaan de pagina; per merk een aparte kolom (zodat je einde kolom een link krijgt om weer terug naar boven te gaan). Scheelt me wel ff als ik helemaal naar onder moet scrollen voor zoeken van een motor van bepaald merk.
Kweet het, beetje mierenneukerij, maar het is een stukje comfort wat nooit kwaad kan.
Dienen link die poohbeer gegeven heeft, is gewoon maar een overzicht van alle motoren die in de db zitten.
Ga eens gaan zoeken per "brand" ofper jaar en zo.
Ge zult zien dat het al meer inzit dan dat je al gezien hebt denk ik...
Heb je nog ook iets in planning voor technische snufjes :?
Zoals?
 
Wat bedoel je met da formaat?
Da is gedaan voor de mensen met een trage verbinding, zodat die niet altijd de grote foto's moeten dl. Zo gaat mijn site vooruit...

Dat begrijp ik, maar sommige foto's weergeven een vervormd beeld van de motor (bijv. dikker en lager) dan wanneer je erop klikt en een grotere foto van krijgt te zien.
Waarschijnlijk is dit omdat je elke foto in een zelfde formaat wil plakken op het scherm, maar niet elke foto eenzelfde formaat heeft (resizen misschien een optie?).

Waarom hebt ge nen back toets nodig?
Er zijn toch genoeg items in het menu om verder te kunnen?

Vindt het wel enigszins makkelijk (en tis niet veel moeite) om dat te gebruiken.

Dienen link die poohbeer gegeven heeft, is gewoon maar een overzicht van alle motoren die in de db zitten.
Ga eens gaan zoeken per "brand" ofper jaar en zo.
Ge zult zien dat het al meer inzit dan dat je al gezien hebt denk ik...

Jawel, ik vind de pagina technisch best goed in elkaar zitten en kheb al wat zitten snuffen in de database; lekker veel motoren van vele bouwjaren. Vooral dat vergelijken vind ik erg leuk; ben ik nog niet op veel sites tegengekomen.


Geen idee, mag je zelf verzinnen. Het was gewoon een vraag. En in welke vorm? Tjah, dat kan zijn: de nieuwste technieken, bijv. nitrosetje voor een Jawa 125cc met vlammenwerper ofzo, wat net op de markt uit is.
Maar ook motortechniek zelf: afbeeldingen over onderdelen van motoren, onderhoudstips en dat soort zaakjes.

Over het algemeen is de site wel leuk, hoor! En wat bedoel je eigenlijk met die "afkijker" :? Die was er toch al langer, die'n site?
 
Terug
Bovenaan Onderaan