Motornieuws: nieuwe Goldwing

Met in het achterhoofd mee nemende dat het vrijdag is, dacht ik even dat dit ook een vrijdag-topic zou zijn. Ik las : nieuwe Goldwing, het eerste wat ik denk is , heeft deze dan eindelijk vier wielen...

Nu blijkt dat het een uiterst serieus verhaal is. Het zal overigens vast heerlijk rijden ( in Amerika op de lange wegen ) maar mij zul je er de komende 30 jaar niet op zien rijden.
 
Kan iemand, ook omdat het toevallig vrijdag is, even uitleggen waarom mensen op die dingen rijden? Ik kan maar 2 dingen bedenken en dat zijn comfort en een midlife crisis. Maar als je zoveel comfort wil is het praktischer om een auto te kopen. Ik heb een paar keer op een PC800 gereden en die vond ik al te groot. Voorruit, kofferbak en een radio met speakers, een te lompe motor met een zinloze radio optie of een gehandicapt autotje met te weinig wielen.
Wie o wie kan het uitleggen?
Gewoon omdat het een tof apparaat is denk ik. Stiekem denk ik dat het nog best grappig stuurt, maar dan vanwege de kick die het geeft om zo'n groot apparaat een bocht om te kantelen. Heb ik al bij een ST1300 (Pan Euro), groot ding maar eenmaal op gang stuurt het heel aardig :P

Verder vooral lekker comfortabel en zo, maar je levert wel veel voordelen van de motor weer in (lekker vrij, licht, wendbaar, tussen file door etc) die gewoon op zo'n groot ding lastiger zijn.
 
Ik ben heel lief, ik zwaai altijd ook naar mensen op een goldwing. Dan zwaai ik wel extra hard met gestrekte arm anders zien ze het misschien niet Ik wil alleen graag begrijpen waarom mensen op zo'n ding rijden
Ik niet, ik moet dan 2 handen aan het stuur houden anders waai ik van de weg.
 
Nu blijkt dat het een uiterst serieus verhaal is. Het zal overigens vast heerlijk rijden ( in Amerika op de lange wegen ) maar mij zul je er de komende 30 jaar niet op zien rijden.
Bedoel je deze wegen? :

Ach, het blijft een Honda. Dus echt heel lekker rijden zal het nooit worden.
Wachten is op de V6 van Honda.

Wat is er mis met de beleving van een 6 cilinder boxer? Porsche schijnt er ook aardig mee uit de voeten te kunnen?

:] :]
 
Als mijn vader zou moeten kiezen...

2013-goldwing-f6b-deluxe.jpg


vs

honda__goldwing_gl_1800_2004_2004_1_lgw.jpg
 
Ik ben heel lief, ik zwaai altijd ook naar mensen op een goldwing. Dan zwaai ik wel extra hard met gestrekte arm anders zien ze het misschien niet Ik wil alleen graag begrijpen waarom mensen op zo'n ding rijden

Dat begreep ik ook nooit, totdat ik een keer een paar dagen rondreed op zo'n mastodont, in dit geval de BMW K1600. Het geeft een "King of the road" gevoel.
Ik zal nooit zo'n dikke fiets kopen (als ik het geld al had....), maar als je er op hebt gereden begrijp je opeens waarom mensen dat zo leuk vinden.
 
Ben begonnen met een bmw toe een harley en toen honda en vind ze allemaal goed maar verschillend en nu heb ik ook een honda en waarom motorrijders onderling denken te moeten discrimineren omdat iemand op een ander merk rijd is me nog altijd een raadsel ik help alle motorrijders als ik kan want het gaat uiteindelijk alleen om dat gevoel van rijden.
 
Ben begonnen met een bmw toe een harley en toen honda en vind ze allemaal goed maar verschillend en nu heb ik ook een honda en waarom motorrijders onderling denken te moeten discrimineren omdat iemand op een ander merk rijd is me nog altijd een raadsel ik help alle motorrijders als ik kan want het gaat uiteindelijk alleen om dat gevoel van rijden.
Mag ik een teiltje? :r


Kom op zeg, vrijwel niemand hier is daadwerkelijk bezig een merk onderuit te schoppen, het gaat allemaal wat grappend. Feit blijft wel dat Honda's over het algemeen heel betrouwbaar en ergonomisch perfect zijn, wat van de beleving afgaat. Resultaat is dat ik ze saai vind om op te rijden. Ik zeg niet dat een ander dat met me eens moet zijn, maar ik heb wel gelijk :+

In dezelfde lijn vallen de onderdelen van Harley's af, staan Ducati's altijd met elektrische problemen, zijn motorscooters rijdende pleepotten en Goldwings rijdende appartementen. Niet iedereen is lief voor elkaar en 't zou je best goed doen een beetje weerstand op te bouwen en er de humor van in te zien. Helaas hebben alle vooroordelen een bepaalde humorwaarde en is nu net die van Honda het tegenovergestelde (saai), dus da's pech hebben.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik een teiltje? :r


Kom op zeg, vrijwel niemand hier is daadwerkelijk bezig een merk onderuit te schoppen, het gaat allemaal wat grappend. Feit blijft wel dat Honda's over het algemeen heel betrouwbaar en ergonomisch perfect zijn, wat van de beleving afgaat. Resultaat is dat ik ze saai vind om op te rijden. Ik zeg niet dat een ander dat met me eens moet zijn, maar ik heb wel gelijk :+

In dezelfde lijn vallen de onderdelen van Harley's af, staan Ducati's altijd met elektrische problemen, zijn motorscooters rijdende pleepotten en Goldwings rijdende appartementen. Niet iedereen is lief voor elkaar en 't zou je best goed doen een beetje weerstand op te bouwen en er de humor van in te zien. Helaas hebben alle vooroordelen een bepaalde humorwaarde en is nu net die van Honda het tegenovergestelde (saai), dus da's pech hebben.

Eens :Y
Tis toch ook altijd, eigen merk is het beste.
En als een ander dan op een ander merk rijd, ja ach
Beetje ouwehoeren met zn allen, meer is het eigenlijk niet
 
Laatst bewerkt:
Heb 1 keer op een Goldwing gereden en dan wel op het oertype dat uit kwam in 1975.
Ik kwam vrij veel over de vloer bij Piek Motors in Oosterbeek om een bakkie joffie te drinken en wat te babbelen met de overige motorrijders en monteurs daar. Was zo'n beetje een verzamelpunt gaan worden. Op een gegeven moment kregen ze een showroom die behoorlijk ver van de werkplaats lag.
Er kwam een partij Goldwings binnen en die werden afgeleverd bij de showroom en daar werden ze uit het krat gehaald. We waren meestal niet te beroerd om een handje te helpen en werden daarna gevraagd om ze naar de showroom te rijden. Dat aanbod accepteerden we dus direct, maar de route was behoorlijk wat langer dan nodig. Dus een beetje stoeien met die dingen maar ook niet te gek maken. Na 3 bochten reed ik rechts de pijpen aan de grond, het ding voelde niet eens zo zwaar aan maar had heel weinig grondspeling. Bochten waren beschadigd maar gelukkig niet op mijn plaat gegaan en heb die motor dus maar snel afgeleverd en er tussen gezet. O-)
 
Heb 1 keer op een Goldwing gereden en dan wel op het oertype dat uit kwam in 1975.
Ik kwam vrij veel over de vloer bij Piek Motors in Oosterbeek om een bakkie joffie te drinken en wat te babbelen met de overige motorrijders en monteurs daar. Was zo'n beetje een verzamelpunt gaan worden. Op een gegeven moment kregen ze een showroom die behoorlijk ver van de werkplaats lag.
Er kwam een partij Goldwings binnen en die werden afgeleverd bij de showroom en daar werden ze uit het krat gehaald. We waren meestal niet te beroerd om een handje te helpen en werden daarna gevraagd om ze naar de showroom te rijden. Dat aanbod accepteerden we dus direct, maar de route was behoorlijk wat langer dan nodig. Dus een beetje stoeien met die dingen maar ook niet te gek maken. Na 3 bochten reed ik rechts de pijpen aan de grond, het ding voelde niet eens zo zwaar aan maar had heel weinig grondspeling. Bochten waren beschadigd maar gelukkig niet op mijn plaat gegaan en heb die motor dus maar snel afgeleverd en er tussen gezet. O-)

Komt me bekend voor :+
full
 
"They know less is more"

En dat is de reden waarom er op de Goldwing zoveel extra knopjes, vakjes en onnodige dingen zitten...?
 
Terug
Bovenaan Onderaan