justfred
Rookie
Heb onlangs Kroon Expulsa 10W40 gekocht. In een 1 ltr fles kost dat spul 11 euro maar in een vat van 20ltr nog maar 4 euries de ltr. Incl btw!
Kan ik weer ff vooruit.
Kan ik weer ff vooruit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is inderdaad een heel nette prijs. Dat is alleen niet de "Ester"variant van de 5100.
Dat is inderdaad een heel nette prijs. Dat is alleen niet de "Ester"variant van de 5100.
Zou er veel verschil zitten tussen de versie met en zonder Ester? Kon daar niks over vinden namelijk over dat verschil (Heb er nu in met ester).
Hey Martell, je zegt dat Hein Gericke Motul is (de olie). Kun je me aub vertellen welk type Motul olie het is? de 770 of 5100 of 3100 (of nog n andere) Want ik zweer zelf bij de Motul5100 olie maar die is nogal duur... Als die van HG dan Motul5100 is scheelt me dat weer knaken... alvast muchos gracias.
Die goedkope olie van 3 euro per liter bedoel je?ik weet van de olie die in de werkplaats gebruikt wordt dat de 'winkel' hem duur maakt.
op mn werk (automonteur) betaald een klant ergens tussen de 15 en 20 euro voor een liter olie.
als ik die olie voor mezelf afreken kost het mij 3 euro de liter. en dan verdienen ze er nog steeds een klein beetje op. (komt wel uit grote bulk)
...
maar in de sport motoren die 14000 toeren draaien ga ik never die goedkope olie erin gooien
ik weet van de olie die in de werkplaats gebruikt wordt dat de 'winkel' hem duur maakt.
op mn werk (automonteur) betaald een klant ergens tussen de 15 en 20 euro voor een liter olie.
als ik die olie voor mezelf afreken kost het mij 3 euro de liter. en dan verdienen ze er nog steeds een klein beetje op. (komt wel uit grote bulk)
dus zoveel scheeld de prijs tussen aldi en merk olie helemaal niet. het merk gaat alleen 5 keer over de kop.
maar ik geloof wel dat de merk olie echt beter is.
betere additieven en dopes die minder snel uitgewerkt zijn.
in een simpel pekelfietsje maakt dat dan niet zoveel uit.
maar in de sport motoren die 14000 toeren draaien ga ik never die goedkope olie erin gooien
Dat is van Motul. Leuk he ?!?
75% van de prijs bij de meeste olie merken is standaart winst.
Vergelijk de specificaties maar met bijvoorbeeld Lidl olie en kijk dan naar de prijs per liter
Alleen de olie is niet geschikt voor in een blok met een natte koppeling.
Maar als je Harly, BMW, Ducatie, rijd is het super spul
Maar je kan je zelf ook laten naaien met je broek nog aan door olieboer praatjes
de duurdere merken zullen wellicht meer tijd en geld besteden in research e.d.
Maar of dit de goedkopere merken meteen slechter maakt zou ik ook niet durven zeggen.
En het is bijna een algemeen feit dat zodra ergens een merkje op staat je hier ineens ook dik voor betaald.
Mooi voorbeeld btw... m'n ex heeft eens ergens in een koekjesfabriek vakantiewerk gedaan. Moest ze koekjes inpakken
Ze kreeg gewoon via een lopende band allemaal dezelfde koekejs toegevoerd en die moest ze dan in verpakkingen stoppen. Het enigste wat wisselde waren de verpakkingen. De ene keer gingen dezelfde koekjes in een lidl of aldi verpakking terwijl het de keer erop in AH verpakking ofzo ging
Zal me niets verbazen als dit in het oliewereldje net zo gaat.
dus zoveel scheeld de prijs tussen aldi en merk olie helemaal niet. het merk gaat alleen 5 keer over de kop.
Ik heb een keer een uitgebreide test gelezen, waarbij extreem lang werd doorgereden met de olie. Wel werd er bijgevuld als dat nodig was, verder niets.
Bleek dat de olie na korte tijd (rond de 2000 km) iets zakte in kwaliteit (daar hadden ze een aantal waardes/criteria voor) en daarna zelfs weer wat steeg in kwaliteit.
Al die tijd (volgens mij reden ze door tot rond de 100.000km) bleef de olie de vereiste werking/kwaliteit houden.
Enige probleem is dat olie niet alleen smeert en koelt, maar ook de metaaldeeltjes etc. moet afvoeren. Dat wil je niet al die tijd rond laten zwerven in je blok......Dat is m.i. de belangrijkste reden om de zaak op tijd te verversen.
Tja, of goedkope olie nou écht slechter is weet ik niet.
Maar voor die paar liter die ik er jaarlijks in gooi scheelt dat té weinig geld om de gok te nemen.
Net een interessant stukje gelezen over Ester olieen. Group4 olie kan ester bestanden aan toegevoegd zijn. Maar dat kan ook gewoon 1% zijn bv. De hoeveelheid maakt niet uit namelijk om het er op te mogen zetten. De Motul 300V olie is 100% dual-ester based. De 5100 is ester aan toegevoegd (hoeveel wordt niet vermeld).
Beetje wazig allemaal. En wat precies nou dat ester doet dat is ook onduidelijk. Maargoed. Ik hou het bij mn vaste olie, de motul 5100.
Bekeuring 1
Dit weet ik niet 100% zeker, maar gezien mijn ervaring lijkt me dit zeer, zeer onwaarschijnlijk. U krijgt niet het voordeel van de twijfel en gaat bij deze op de bon!
Bezwaar indienen tegen deze sanctie is mogelijk, maar dan wel met afdoende bewijs svp.
Wordt inderdaad veel geld verdient in de olie industrie, maar een kuipschroefje van suzuki kost bij motoport ook EUR. 5,-
Dat gaat ook 5x over de kop net als zoveel andere items.
Waar? ~
Oke weer jammer dat Motul/HG geen 10w60 hebben.
Ja, echt jammer. Heb het echt heeel vaak nodig.
Waar gebruik je het voor?
Zal ik ook nog eens op de flacons kijken wat de contactgegevens zijn?
(ze gaan het daar nog druk krijgen )
Ik hoop er niet veel van nodig te hebben, gaat in een Guzzi Breva