Motorolie is grijs 😫

magho

Rookie
1 jun 2014
28
4
denhaag
HALLO beste mensen bedankt voor het kijken naar mijn vraag ik heb sinds kort een Suzuki RMZ 450 uit het bouwjaar 2009 overgenomen. ( hobbymatig rijden ) nou d8 ik van ja die crosser zou wel een oliewissel krijgen de oude eigenaar gaf aan dat dat al gedaan was maar ik d8 van toch even kijken dus ik maar video’s op YouTube kijken 😑. Maar uiteindelijk heb ik de moertje losgedraaid om te kijken of er genoeg olie in zit en er lekte gewoon grijze olie hoort dat zo of is er iets mis met mijn motor ?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    173,2 KB · Weergaven: 69
  • image.jpg
    image.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 23
  • image.jpg
    image.jpg
    169,5 KB · Weergaven: 27
HALLO beste mensen bedankt voor het kijken naar mijn vraag ik heb sinds kort een Suzuki RMZ 450 uit het bouwjaar 2009 overgenomen. ( hobbymatig rijden ) nou d8 ik van ja die crosser zou wel een oliewissel krijgen de oude eigenaar gaf aan dat dat al gedaan was maar ik d8 van toch even kijken dus ik maar video’s op YouTube kijken 😑. Maar uiteindelijk heb ik de moertje losgedraaid om te kijken of er genoeg olie in zit en er lekte gewoon grijze olie hoort dat zo of is er iets mis met mijn motor ?
Nou inmiddels weet ik dat er gewoon koelvloeistof in mijn motorblok is gegaan vraag me niet hoe 😂 Ik d8 zelf bij de waterpomp daar maar dat is niet het geval nou is mijn volgende vraag waar kan het anders nog zijn alvast bedankt 🙏 ❤️
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    168,8 KB · Weergaven: 15
Nou inmiddels weet ik dat er gewoon koelvloeistof in mijn motorblok is gegaan vraag me niet hoe 😂 Ik d8 zelf bij de waterpomp daar maar dat is niet het geval nou is mijn volgende vraag waar kan het anders nog zijn alvast bedankt 🙏 ❤️
Hoe zeker weet je dat?
Als keerring 8 op deze tekening lekt gaat komt er koelvloeistof in de olie.
Of de koppakking die doorgeslagen is naar dis zijde.
 
Hoe zeker weet je dat?
Als keerring 8 op deze tekening lekt gaat komt er koelvloeistof in de olie.
Of de koppakking die doorgeslagen is naar dis zijde.
Bedankt voor je uitleg het is heel duidelijk ✌️ Vooral met de foto’s. Nou ik zal even proberen om de kering van nummer 8 te vervangen. Maar als het de koppakking is laat ik het liever doen want zo handig ben ik niet echt.
 
Inderdaad door de keerring te vervangen, Als de olie dan goed blijft was het de keerring (mechanical seal)
De koppakking controleren kan je eigenlijk alleen door je koelsysteem te persen, maar dat heeft geen nut als het uitelkaar ligt. Dus hop, nieuwe keerring er in. Meestal kan je aan de keerring wel zien of die stuk is, het lagertje ook meteen vervangen.
 
Inderdaad door de keerring te vervangen, Als de olie dan goed blijft was het de keerring (mechanical seal)
De koppakking controleren kan je eigenlijk alleen door je koelsysteem te persen, maar dat heeft geen nut als het uitelkaar ligt. Dus hop, nieuwe keerring er in. Meestal kan je aan de keerring wel zien of die stuk is, het lagertje ook meteen vervangen.
DENHAAG ❤️
is dit het toevallig? En hoe krijg ik die waterpomp los ? Wel is bij een motorscooter gedaan maar nog nooit bij crossmotor moet die hier ook gesplitst worden ? En kan ik hem eerst open halen en kijken of dat wel het geval is of moet ik na het loshalen al Sowieso een nieuwe pakking gaan gebruiken alvast bedankt 🙏
 

Bijlagen

  • 39AF1CB4-8E8E-4FA8-8939-BD26D784BE4D.png
    39AF1CB4-8E8E-4FA8-8939-BD26D784BE4D.png
    57,4 KB · Weergaven: 14

O RING,WATER PUMP CASE

product number: 1743128H00


GASKET(5.8X13X1.2) (NAS)

product number: 0916806023



SEAL,WATER PUMP OIL

product number: 1746137F00


Dit is alles dat je nodig hebt. Ik vond het vaag want er zit geeneens een lager in, die zit dan waarschijnlijk in de Seal
Je bent precies 14 euro kwijt om dat ding te repareren, ik was 60 euro kwijt :(

Je kan het ook bij Danny's motorservice bestellen, hij haalt de prijzen niet over de kop en is niet dicht zoals veel motorzaken

 
En die seals gaan eerder kapot dan koppakkingen :Y
Ik heb ook nog even de plaatjes bekeken en het lijkt det het tandwiel van de pomp aan de andere kant van de deur zit,hetgeen niet perse wil zeggen dat je blok uitelkaar moet. Grotr kans dat je na het verwijderen van de schoep de onderdelen kan vervangen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan