hello
Ik heb hier een Honda XR250, 4takt crosser, 1979, enkel luchtkoeling, geen oliekoeler. 125 sproeier ipv 122
Nu als ik een tijdje aan het rijden ben loopt de olie-temperatuur op tot 140°C. Moet ik me zorgen maken ivm de smering? Slijtage? Kan ik zo verder blijven crossen of loop ik de kans dat de boel stukvliegt?
Hoe warm mag olie eigenlijk worden? De maximum temeratuur?
Er zit Shell advance semi synt. in 10W40
De motor is perfect afgesteld, kleppen, ontsteking, carburatie, etc etc
Mijn broer heeft net dezelfde en die loopt even warm
Temperatuur is gemeten na half uurtje rijden, dan onmiddelijk gestopt, vuldop eruit en professionele digitale temp. meter in de olie gestoken. meetresultaat binnen de 10 sec.
Ik hoop dat dit topic niet wéér een olie topic wordt zoals die andere.
(ik heb dit al eens aangekaart in een ander topic maar het is me nog niet helemaal duidelijk)
Ik heb hier een Honda XR250, 4takt crosser, 1979, enkel luchtkoeling, geen oliekoeler. 125 sproeier ipv 122
Nu als ik een tijdje aan het rijden ben loopt de olie-temperatuur op tot 140°C. Moet ik me zorgen maken ivm de smering? Slijtage? Kan ik zo verder blijven crossen of loop ik de kans dat de boel stukvliegt?
Hoe warm mag olie eigenlijk worden? De maximum temeratuur?
Er zit Shell advance semi synt. in 10W40
De motor is perfect afgesteld, kleppen, ontsteking, carburatie, etc etc
Mijn broer heeft net dezelfde en die loopt even warm
Temperatuur is gemeten na half uurtje rijden, dan onmiddelijk gestopt, vuldop eruit en professionele digitale temp. meter in de olie gestoken. meetresultaat binnen de 10 sec.
Ik hoop dat dit topic niet wéér een olie topic wordt zoals die andere.
(ik heb dit al eens aangekaart in een ander topic maar het is me nog niet helemaal duidelijk)