Motorolie Natte koppeling

Gekventje

MF'er
1 nov 2009
128
0
Ridderkerk
Ik heb 160 ltr Castrol Power RS 4t 10w 40 dit schijnt supergoede motorolie te zijn.
Ik moet de olie verversen van mijn Fireblade van 2001 dit is neem ik aan met nattekoppeling toch?

Klinkt stom :$ maar weet er ook niet zo veel van , vindt het zonde om weg te gooien.
Dus gewoon erin gooien en rammen?
 
160 ltr(liter)? :o

http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9016466&contentId=7031766 (BP) :google

Castrol Power RS 4T 10W/40
Get the Best Performance from your Bike


Semi-synthetische 4-takt motorfietsolie
■Uitstekende bescherming bij hoge temperaturen en hoge toerentallen wat de levensduur van de motor verlengt
■Goede bescherming, zelfs bij hoge thermische en mechanische belasting
■Zeer laag olieverbruik
■Goede bescherming tegen motorvervuiling
■Gemakkelijke koude start
■Uitstekende schakelkwaliteit
■Uitstekende werking van de natte koppeling
■Bescherming van het uitlaatsysteem en de katalysator
■Trizone Technology™

Half syntheet altijd goed,maar een liter of 3 is genoeg hoor :Y

En ja zelf een honda fireblade heeft een natte koppeling
 
Laatst bewerkt:
Half syntheet altijd goed,maar een liter of 3 is genoeg hoor :Y

Na, 4,4 liter als het blok helemaal open is geweest, anders iets van 3,5 liter :).

Deze olie kan prima in je Fireblade. Zelf gebruik ik synthetische olie, maar ik ben paranoide (en het levert ietsje meer topsnelheid op :)).

En ja zelf een honda fireblade heeft een natte koppeling

Ik hou van natte koppelingen. Met droge koppelingen heb je zo veel last van wrijving. :P
 
Laatst bewerkt:
Na, 4,4 liter als het blok helemaal open is geweest, anders iets van 3,5 liter :).

Deze olie kan prima in je Fireblade. Zelf gebruik ik synthetische olie, maar ik ben paranoide (en het levert ietsje meer topsnelheid op :)).Ik hou van natte koppelingen. Met droge koppelingen heb je zo veel last van wrijving. :P

Nou ducati's hebben geen last van vrijving,ondanks hun droge platen koppeling :9
 
Na, 4,4 liter als het blok helemaal open is geweest, anders iets van 3,5 liter :).

Deze olie kan prima in je Fireblade. Zelf gebruik ik synthetische olie, maar ik ben paranoide (en het levert ietsje meer topsnelheid op :)).

hoe kom je daar nou weer bij?

@TS: gewoon alles in een keer erin flikkeren, wel aan denken om je oliefilter een beetje te oliën he... :+
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet?
Hoelang denk je dat de olie bij sommige winkels op de plank staat?

uitgaande van 2 oliewissels per jaar waarbij je 4 liter verbruikt, ben je 20 jaar verder voor je de laatste druppel van die 160 ltr. gebruikt...

een enigzins zichzelf respecterend motorfietsbedrijf heeft toch wel een iets hogere omloopsnelheid hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat er maar 3,5 ltr in het blok gaat begrijp ik ook zelf wel ging mij eigenlijk om die natte koppeling.
Enne gebruik echt niet alles zelf maar kost gewoon tussen de 12 en 15 eur bij de dealer.
Maar voor een euro of 3 mag het weg ook .
 
uitgaande van 2 oliewissels per jaar waarbij je 4 liter verbruikt, ben je 20 jaar verder voor je de laatste druppel van die 160 ltr. gebruikt...

een enigzins zichzelf respecterend motorfietsbedrijf heeft toch wel een iets hogere omloopsnelheid hoor ;)
Ik verbruik 40 liter per jaar. :')
 
huh? :P

wissel jij olie na elk ritje ofzo? :+
Koop en verkoop nog wel eens een motor.
En die krijgt dan 2 beurten kort achter elkaar, daarna als de olie zwart is, of als ze al langer dan 2 maanden stil staat met 'oude' olie. :') En heb nu vijf voertuigen, dus het gaat best hard. :+
 
Koop en verkoop nog wel eens een motor.
En die krijgt dan 2 beurten kort achter elkaar, daarna als de olie zwart is, of als ze al langer dan 2 maanden stil staat met 'oude' olie. :') En heb nu vijf voertuigen, dus het gaat best hard. :+

ja zo kan ik het ook _O- _O-

ik ben gemiddeld 8 liter p.jaar kwijt aan mn Blade, wissel olie eens in de 4000km ongeveer...

komend jaar wel wat meer met mn racer, 1 keer in de 3 circuitdagen |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan