motorolie of koppeling?

steve_m

Die hard MF'er
12 mrt 2007
338
0
Almere
Ik ben in het bezit van een gsx600f uit 1994.
Nu zit ik sinds kort met een probleem.
Ik heb het idee dat de motor vooruit wil als ik de koppeling ingeknepen houd bij het stoplicht (toerental zakt af en toe ook en de motor wil soms zelfs afslaan).
In eerste instantie dacht ik aan de koppeling die verkeerd afgesteld staat.
Echter heb ik dit probleem niet na het starten en in z'n 1 zetten van de motor.
Ook heb ik recent mijn motorolie ververst (half syntetisch 10w40). Dit was geen speciale olie voor motoren (ligt hier misschien het probleem?).

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of advies kan geven?
 
Ik ben in het bezit van een gsx600f uit 1994.
Nu zit ik sinds kort met een probleem.
Ik heb het idee dat de motor vooruit wil als ik de koppeling ingeknepen houd bij het stoplicht (toerental zakt af en toe ook en de motor wil soms zelfs afslaan).
In eerste instantie dacht ik aan de koppeling die verkeerd afgesteld staat.
Echter heb ik dit probleem niet na het starten en in z'n 1 zetten van de motor.
Ook heb ik recent mijn motorolie ververst (half syntetisch 10w40). Dit was geen speciale olie voor motoren (ligt hier misschien het probleem?).

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of advies kan geven?
is mij ooit eens vertelt dat je speciale olie voor motorfietsen moet gebruiken omdat de bak en het carter dezelfde olie gebruiken bij een motor(had te maken met toevoegingen)
Meeste auto's hebben motor en bak gescheiden met ieder z'n eigen olie.
Automotorolie dus niet gebruiken(deed het vroeger trouwens ook tot ik hoorde dat het beter is van niet)
 
Een motorolie voor auto,s zorgt juist voor meer koppelingslip.je kunt de koppelingshuis ook kontroleren of die niet is ingeslagen dan komt die ook moeilijk vrij.En olie + filter vervangen voor een half syntheet motorfietsolie
 
Terug
Bovenaan Onderaan