Motorolie

Phillipos

Die hard MF'er
12 okt 2006
253
0
Sneek
Hej,

ik wil graag mijn olie verversen, maar nu heb ik ergens gehoord dat je geen auto-olie in je motor kan gooien! Klopt dit? In mijn werkplaatshandboek (Honda CBR f2 '93) staat dat ik 10w40 olie moet gebruiken. Maar moet ik dan persé speciale olie voor in een motorfiets gebruiken of voldoet elke 10w40 olie???

Ik hoor et graag van jullie!

Groeten
 
GEEEEEEN auto-olie, kost je motorblok B| :X
Je kan ook overdrijven hoor of heb je hier ruime ervaring mee. Ik heb het nog nooit gehoord. Verder heb je olie en olie. Olie dat geschikt is voor een turbocompressor AMG, zal het vast in je fietsje ook wel goed doen, mits het de juiste 'waarden' heeft.

Een slippende koppeling is niet hetzelfde als een rot motorblok.
 
Je kan ook overdrijven hoor of heb je hier ruime ervaring mee. Ik heb het nog nooit gehoord. Verder heb je olie en olie. Olie dat geschikt is voor een turbocompressor AMG, zal het vast in je fietsje ook wel goed doen, mits het de juiste 'waarden' heeft.

Een slippende koppeling is niet hetzelfde als een rot motorblok.


Dus als jij er nog nooit van gehoord hebt is het niet waar? bekrompen wereldje hou je dan over.

Ik heb er wel van gehoord, en mee gereden.

Voor de rest als het duur is zal het wel goed zijn, tja, leuk als het in een turbocompressor moet, betekent niet dat het ook goed is voor je motorblok, ik geloof niet dat de opbouw van een koppeling op een motor hetzelfde is als van een auto.


Gewoon olie voor motorfiettsen erin doen.
 
Ik denk dat het nu wel duidelijk is :P , ik had al olie gekocht en deze was gewoon voor in de auto. Maar weer ff inruilen dus! Ik zelf dacht dat et geen reet uitmaakte maar had later inderdaad gehoort dat je met normale "auto" olie een slippende koppeling krijgt!

In ieder geval bedankt jongens! :) :)
 
Ik denk dat het nu wel duidelijk is :P , ik had al olie gekocht en deze was gewoon voor in de auto. Maar weer ff inruilen dus! Ik zelf dacht dat et geen reet uitmaakte maar had later inderdaad gehoort dat je met normale "auto" olie een slippende koppeling krijgt!

In ieder geval bedankt jongens! :) :)
inderdaad, op dit forum "hoor" je heel veel over olie :z
 
Hej en nu vroeg ik me ook nog af welke van de drie ik nu moet aanhouden. Ik ga dus ook mijn oliefilter vervangen, bedoelen ze dan dat ik als ik men oliefilter vervang 3,5 liter olie erin moet gooien?? Sorry, maar ben een leek
Olie.JPG
 
Laatst bewerkt:
Er zijn overigens ook voldoende topics waarin mensen aangeven al jaren op auto-olie te rijden (ja, met een natte koppeling!) en daar geen enkel probleem mee hebben.
 
Wij voeren Texaco Havoline olie en als ik bv een gsxr 750 bj 2000 in type. Mag daar gewoon auto olie in. Als dat bij hun in de aangegeven adviezen staan, staan zij garant voor eventuelle schade. Dus er kan wel degelijk auto olie in. Ik heb het ook al een aantal keren gedaan en geloof mij er gebeurt niets. Al zeg ik wel neem een merk/kwaliteits olie en vraag wat dat betreffende merk dus aanraad dan zit je altijd goed. Zit allemaal heel erg tussen je oren hoor.
 
Wij voeren Texaco Havoline olie en als ik bv een gsxr 750 bj 2000 in type. Mag daar gewoon auto olie in. Als dat bij hun in de aangegeven adviezen staan, staan zij garant voor eventuelle schade. Dus er kan wel degelijk auto olie in. Ik heb het ook al een aantal keren gedaan en geloof mij er gebeurt niets. Al zeg ik wel neem een merk/kwaliteits olie en vraag wat dat betreffende merk dus aanraad dan zit je altijd goed. Zit allemaal heel erg tussen je oren hoor.

zit de olie bij jou tussen je oren :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan