Motorongeluk/Hoorn

gizmo88

MF veteraan
10 jun 2003
4.633
0
hoorn
Vanmiddag reed ik in het koekblik naar huis. Ik sla rechtsaf, en wacht tot het licht op groen springt. Voor aan de rij wachtende auto"s wurmt zich een motorrijder, het licht springt op groen en weg is ie. Ik sukkel er achteraan er zitten zo'n 5 auto tussen mij en de motor.

Opeens zie ik de motor op grond liggen. Een rode twingo staat midden op de voorrangsweg, motor ligt in tientallen stukken op straat. De motor begint te roken. zo"n 10 mter verderop ligt de motorrijder.

Er staan 2 vrouwen bij, eentje die er vlak achter reed en een die er naar was toegesneld. De motorrijder was gelukkig bij kennis. Hij klaagde over zijn rechterboven been.

De Twingo rijder, een man van in de 50, greep steeds steeds naar hoofd dat ie niet goed gekeken had. .

Je mag daar 50. De vrouw die achter hem reed zei dat hij dat ook reed. na 5 minuten was de politie erbij. Gelukkig kwamen er ook nog 2 verpleegsters bij. Ik ben weer naar huis gegaan. Ik heb het niet zien gebeuren, en de vrouw die achter hem reed zal wel getuigen. ik ben erg benieuwd hoe het met hem nu gaat, en ik ben er wel van slag van.

Ik heb geen zin om hier nu over lessen in het verkeer te gaan zitten praten.

Laten wij maar hopen dat met hem goed komt. Meer wil ik hier niet over zeggen, maar ik ben natuurlijk heel erg geschrokken dat zul je wel begrijpen. Wat een kutzooi.......voorrangsweg, 50 en dan zo"n blinde kip die niet goed kijkt, en je benen van je lijf afrijdt...toch nog wat gezegd....
 
Laatst bewerkt:
zolang ze niet kijken zal xenon ook niet helpen :N
Open dempert?
de meeste herrie van een open demper komt er achter je uit, als ik zelf in m'n auto rij hoor ik motoren met open dempers pas als ze voorbij komen.
Anticiperen in't verkeer?
enige dat je kan doen, niet er van uitgaan dat andere weggebruikers rekening met jou houden, maar continu rekening houden met domme acties van andere weggebruikers.
 
was zeker een gsx-r 600 k6 blauw wit?
Blijft altijd klote zulke ongelukken '(
 
Laatst bewerkt:
Maar laten we wel wezen, ken de situatie niet, maar heb jij nooit wat over 't hoofd gezien? Blijft natuurlijk heel heftig zoiets maar om dan te zeggen blinde kip....
 
Ja het is een blauw witte gsx-r 600 k6 (de oude van fido dido).. is een vriend van me..

Hij reed op de voorrangsweg en de bestuurder van de twingo kwam van rechts en reed hem aan. |(

zijn bovenbeen is gebroken en het bot is zeg maar langs elkaar heen gegaan. en de motor total loss :N

Dit allemaal heel erg fijn als je net een maand ofzo je rijbewijs hebt, maar hij is gelukkig all risk verzekerd, dus dat gedeelte komt wel goed.
:)
 
Maar laten we wel wezen, ken de situatie niet, maar heb jij nooit wat over 't hoofd gezien? Blijft natuurlijk heel heftig zoiets maar om dan te zeggen blinde kip....

krijg je dit soort reacties... |( |( jij je zin, hij keek wel goed uit zijn ogen....
 
nou het is er bij mij iig goed ingestampt om, ook als je groen hebt, goed links-rechts-links te kijken voor je de kruising oprijdt, en vergat ik het een keer werd het hardhandig in mijn rechteroor getetterd!

klote voor de rijder in kwestie! maar had ie gekeken had ie misschien gas bij kunnen geven / kunnen remmen...

of moet ik nu in motor-forum stijl de koekblikker flamen :+
 
zolang ze niet kijken zal xenon ook niet helpen :Nde meeste herrie van een open demper komt er achter je uit, als ik zelf in m'n auto rij hoor ik motoren met open dempers pas als ze voorbij komen.enige dat je kan doen, niet er van uitgaan dat andere weggebruikers rekening met jou houden, maar continu rekening houden met domme acties van andere weggebruikers.

Mag je in je motor Xenon bouwen? is dit legaal want ik vind dit wel een beter oplossing voor beter zichtbaar dan het huidige lampje. :}
 
Ja het is een blauw witte gsx-r 600 k6 (de oude van fido dido).. is een vriend van me..

Hij reed op de voorrangsweg en de bestuurder van de twingo kwam van rechts en reed hem aan. |(

zijn bovenbeen is gebroken en het bot is zeg maar langs elkaar heen gegaan. en de motor total loss :N

Dit allemaal heel erg fijn als je net een maand ofzo je rijbewijs hebt, maar hij is gelukkig all risk verzekerd, dus dat gedeelte komt wel goed.
:)


okee jij kent hem, is zijn been niet verbrijzeld?? Zal wel geopereerd moeten worden.
wat heeft hij verder nog voor klachten.
Ik ben benieuwd. Ligt ie in het ziekenhuis van Hoorn???


Het is absoluut niet zijn schuld, hij kan er niets aan doen, als je dit had willen voorkomen, dan had ie 10 moeten gaan rijden.... die motor daar was niets meer van over
, wat een shit zooi...
 
Laatst bewerkt:
okee jij kent hem, is zijn been niet verbrijzeld?? Zal wel geopereerd moeten worden.
wat heeft hij verder nog voor klachten.
Ik ben benieuwd. Ligt ie in het ziekenhuis van Hoorn???

Toen ik in het ziekenhuis was lag ie nog bij spoedeisende hulp, ik heb alleen zijn moeder gesproken.. er mochten voor de rest geen mensen bij. Ze vertelde mij en paar andere vrienden dat ze been gebroken was en langs elkaar heen geschoven. Ze waren nog bezig met de rest allemaal te controleren, maar zover ik weet had ie voor de rest geen klachten. en ja hij ligt in Hoorn. Hoop vanavond meer te weten
 
Laatst bewerkt:
Kutkoekblikkers ook altijd. Zijn met van alles bezig behalve opletten en uit dr doppen kijken!
Had vandaag ook de schrik van mn leven toen er een bijrijder in de file vlak voor me zn deur open pleurde. Ging gelukkig net goed.

Beterschap aan de gecrashte motorist.
 
Hmmm GSX-R, mooi weer, net rijbewijs, door auto's wurmen. Ik wil niet direct vooroordelen maken want ik ken de situatie niet en ik gun dit niemand maar je moet natuurlijk nooit vol gas een kruising over knallen ook al heb je groen.

Er zit dus nog wel iets positiefs aan dit verhaal, hij heeft er in ieder geval zeker van geleerd en is er met een gebroken been vanaf gekomen, het had hier ook veel anders af kunnen lopen of hij was ontsnapt en het gebeurt de keer erop maar dan met 100 km/h.

Tuurlijk was de twingo 100% fout, maar daar heb je niks aan wanneer je in het ziekenhuis of tussen 6 planken ligt.
 
Hmmm GSX-R, mooi weer, net rijbewijs, door auto's wurmen. Ik wil niet direct vooroordelen maken want ik ken de situatie niet en ik gun dit niemand maar je moet natuurlijk nooit vol gas een kruising over knallen ook al heb je groen.[

Er zit dus nog wel iets positiefs aan dit verhaal, hij heeft er in ieder geval zeker van geleerd en is er met een gebroken been vanaf gekomen, het had hier ook veel anders af kunnen lopen of hij was ontsnapt en het gebeurt de keer erop maar dan met 100 km/h.

Tuurlijk was de twingo 100% fout, maar daar heb je niks aan wanneer je in het ziekenhuis of tussen 6 planken ligt.

Als je de OP gelezen hebt dan heb je gelezen dat ie gewoon netjes 50 reed ?

Ik zal btw ff me paint kunst gebruiken om de situatie uit te tekenen.. zodat mensen hun vooroordeel bij kunnen draaien.. :(
 
Als je de OP gelezen hebt dan heb je gelezen dat ie gewoon netjes 50 reed ?

Ik zal btw ff me paint kunst gebruiken om de situatie uit te tekenen.. zodat mensen hun vooroordeel bij kunnen draaien.. :(

True true, ik zei ook al dat de Twingo hier 100% fout was, maar ik bedoel dat hij alle vooroordelen ook wel mee heeft gezien de details uit de OP.
 
Als ik het goed begrijp is het niet op de kruising na het stoplicht gebeurd, maar een kruising verderop. Of is de twingo door rood gereden? Je kunt net zo goed wél volgas geven, want dan ben je korter op de kruising. Bovendien, volgens de getuige reed de motor niet te hard.

Die koekblikker deed het natuurlijk niet expres, maar onoplettendheid moet ook bestraft worden. Het gaat immers in mindere mate om de intentie maar vooral om het effect van je gedrag.

Beterschap aan de motorrijder, ik hoop dat hij spoedig weer kan (én wil) motorrijden :]
 
Toen ik in het ziekenhuis was lag ie nog bij spoedeisende hulp, ik heb alleen zijn moeder gesproken.. er mochten voor de rest geen mensen bij. Ze vertelde mij en paar andere vrienden dat ze been gebroken was en langs elkaar heen geschoven. Ze waren nog bezig met de rest allemaal te controleren, maar zover ik weet had ie voor de rest geen klachten. en ja hij ligt in Hoorn. Hoop vanavond meer te weten
Wens hem sterkte en beterschap!
 
Laatst bewerkt:
Heb ff me best gedaan om de situatie beetje uit te tekenen..

ongelukft8.jpg


Maakt het allemaal beetje duidelijker voor de mensen die de plek niet kennen :)
 
Klote zooi ;(

Is mijn broertje en zoals dave88 al uitlegt heeft een auto hem geen voorang gegeven! :( :( :( :( :(
De automobilist is ook heel erg geschrokken en wist niet wat hem overkomen was.


Hijzelf heeft een gebroken been en word morgen geopereerd! 2 maanden in het gips waarschijnlijk.... ;(

Echt klote voor hem, heeft hij net het geld bij elkaar voor een mooie motor, zijn rijbewijs gehaald!, net nieuwe banden eronder en dan gebeurt dit ;( ;(
 
Klote zooi ;(

Is mijn broertje en zoals dave88 al uitlegt heeft een auto hem geen voorang gegeven! :( :( :( :( :(
De automobilist is ook heel erg geschrokken en wist niet wat hem overkomen was.


Hijzelf heeft een gebroken been en word morgen geopereerd! 2 maanden in het gips waarschijnlijk.... ;(

Echt klote voor hem, heeft hij net het geld bij elkaar voor een mooie motor, zijn rijbewijs gehaald!, net nieuwe banden eronder en dan gebeurt dit ;( ;(

Nou wens hem maar sterkte :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan