Motorongeluk in 1959

Biker Girl

MF veteraan
6 jan 2004
1.099
2
Goeree over Flakkee
Ok, het stelt misschien niet zo heel veel voor.
Maar voor mij betekende het heel wat dat ik dit tegenkwam.
Vorig jaar is m'n pa overleden.
En de motorliefde heb ik duidelijk van hem gekregen.
Alleen kreeg hij in '59 een ongeluk.
Toen hij weer opgeknapt was kocht hij een motor met meer power.
(tja, het was een echte dus)

paong.jpg


Dit briefje kwam ik tegen in een doos op zolder. (We wonen in zijn huis en zijn driftig aan het slopen om het mooier te maken.)

Kwam ook nog een briefje tegen dat hij 370 gulden schade had aan zijn motor.

Ook nog folders met motoren waar kruisjes en prijzen bijstonden.
Heel appart om dat allemaal te zien.
 
Edit: al weer achterhaald. B|

Sjonge... Wat waren kranteberichten toen nog netjes en objectief geschreven... Vergelijk dit eens met een berichtje uit De Telegraaf. :X
 
Idd ja. Alles precies zoals het ging.
Denk wel dat het om een plaatselijke krant ging. Scheelt misschien.

Maar tegenwoordig zou het er denk ik ietsjes anders in staan ja.
 
Ik kan het me voorstellen, best bijzonder :)

Hoe het stukje is geschreven, is ook erg leuk trouwens, dat zie je inderdaad niet meer tegenwoordig.
 
Uit den Ouden Doosch :)

Mooi stukje, zou ik zeker goed bewaren. Kopietje inlijsten en aan de muur hangen oid.
 
Nee, gelukkig niet in de Jacob Banen straat.
Allemensen, dat is vreselijk daarzo.
Moet er niet aan denken.(huis helemaal ingestort)

Dan sloop ik liever zelf m'n huisje hoor. Dat gaat het 'redelijk' met beleid.
 
Misschien ook leuk om stukjes van de folders in te scannen van de motoren waar je pa naar zat te kijken? Ben wel benieuwd wat er toen te koop was en wat je er voor moest betalen...
 
Ouwe brikken, die waren er toen te koop :D Laatst bij Motor Oost in Rijssen een poster gezien met een overzicht van alle motoren waar Honda ooit kampioen mee geworden is. Wat een ongelovelijke brikken reden ze in de jaren 50-80 zeg *D :+ Echt te werelds om te zien hahahaha :}
 
Nou zeg ....dat is toevallig
Mijn vader en moeder hadden in 1959 ook een ongelukje op de motorkap van een auto.





[me]Z 1000 MUIS mocht in het jaar 1959 na 9 maanden na het ongelukje de wereld aanschouwen
[/me]

:+
 
Laatst bewerkt:
Misschien ook leuk om stukjes van de folders in te scannen van de motoren waar je pa naar zat te kijken? Ben wel benieuwd wat er toen te koop was en wat je er voor moest betalen...

:^

Zou erg leuk zijn ja.

Ik heb zelf nog enkele jaren in Middelharnis gewoond. Grappig om te lezen zo.
 
Idd heel toevallig, ook een motorongeluk in dat jaar, en ook op de motorkap.

Enne ik zal nog een foto maken (scanner heb ik niet) van die folder. Er is er wel 1 uitgeknipt hoor, die is het waarschijnlijk geworden ;)
De spullen liggen nu bij m'n ma. Omdat het hier een gigantische rotzooi is.
En als ik het kwijt zo raken, zou zonde zijn.

Zal proberen eraan te denken.
 
Idd heel toevallig, ook een motorongeluk in dat jaar, en ook op de motorkap.

Enne ik zal nog een foto maken (scanner heb ik niet) van die folder. Er is er wel 1 uitgeknipt hoor, die is het waarschijnlijk geworden ;)
De spullen liggen nu bij m'n ma. Omdat het hier een gigantische rotzooi is.
En als ik het kwijt zo raken, zou zonde zijn.

Zal proberen eraan te denken.

Bij mijn vader en moeder was geen motor in de buurt....alleen een motorkap :X
 
Wow, bijzonder stukje geschiedenis Biker girl. Altijd leuk zo iets te vinden. En volgens mij is dat het handschrift van je pa op het kranten knipsel?
(heeft je moeder haar draai al weer wat gevonden na dit grote verlies?)
 
Is idd pa zijn handschrift.
En lief dat je om ma denkt.
Wij hebben een tijdje bij haar ingewoond omdat wij ons huis konder verkopen. (en dat is niet zo rooskleurig tegenwoordig)
Voor ma werd dat best wel druk. M'n hubbie en ik, plus nog 2 rottweilers.
Aan de ene kant mist ze ons wel, maar is ze ook blij dat ze het nu een stuk rustiger heeft. (we gaan nog wel eten en straks ook douchen bij haar hoor, ze is niet gelijk helemaal van ons af ;) )
Tuurlijk is het wel moeilijk, maar ze is wel zo iemand die blijft vechten, hoe moeilijk ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan