Motorongeval Breda A27/A58 thv Sint Annabosch 2 juli 22.00

Ernstig nieuws, maar dat is elk noodlottig ongeval.

Deze jongen had van horen net een nieuwe motor, en was overduidelijk in zijn nopjes.
Bekende naam in de tattooscene.

R.I.P


TS respect voor je verhaal :}
 
EDIT: op de één of andere manier in het verkeerde topic terecht gekomen...
 
Laatst bewerkt:
Goed gehandeld om die man te verlossen van zijn helm, ook al zou enig ambulace personeel dit waarschijnlijk tegen spreken.
Zo'n ding wil je echt niet op je hoofd hebben in zo'n situatie en dan ook nog met het kleffe weer van gisteravond.
En aangezien hij zijn hoofd kon bewegen en hij zo ver ik kan opmaken zijn ledematen nog kon gebruiken lijkt het me ook zeer onwaarschijnlijk dat hij enig nekletsel zou hebben opgelopen.

Wat er inderdaad ook al gezegd is, aan inwendige bloedingen doe je op zo'n moment niks. Helaas dat ondanks jullie inspanningen de man het niet heeft mogen redden. Heb zelf ook eens EHBO zitten verlenen bij een erstig verkeersongeval. En als je dan ziet dat mensen tegenwoordig alleen nog maar staan te kijken en er verder niemand meer een poot uitsteekt, is gewoon te triest voor woorden. Laat het een troost zijn dat je de moeite gedaan heb om deze man naar beste weten proberen te helpen, kan een groot deel van de mensen nog een voorbeeld aan nemen!

Ik hoop dat je je emoties een beetje kunt verwerken door je verhaal hier met ons te delen. Misschien dat het je ook nog kan helpen om in contact te komen met de nabestaande? Kan me voorstellen dat hun het ook prettig vinden om diegene nog te kunnen spreken welke hun dierbare nog heeft proberen te helpen.
In ieder geval sterkte met alles!
 
Akelig om mee te maken.. -O-

Ik realiseer me nu dat ik een paar dagen geleden nog langs z'n R1 gereden voor de zaak waar hij werkte.

R.I.P. en sterkte aan de nabestaanden.
 
Respect voor TS, goed gehandeld m.i.

Ik wens de familie vrienden en bekenden van Tony veel sterkte met dit verlies.
 
Heel erg veel sterkte ermee en nog veel meer respect voor het stoppen en de manier van handelen!
 
TS: Wat ontzettend naar om zoiets mee te moeten maken! Ik hoop dat je dit 'een plekje' kunt geven zoals dat soms wat truttig gezegd wordt.

Al het beste voor de nabestaanden.
 
TS en deborrelpinda: Veel sterkte met de verwerking van dit verlies.



Natuurlijk is het altijd beter om te laten zitten, maar in dit geval zal niemand je dat kwalijk nemen.

Je hebt het juiste gedaan.

Ik wil niet echt ingaan op het geval zelf, ik denk ook dat TS gedaan heeft wat hij kon. Helm af of niet had niks uitgemaakt.

Bij EHBO heb ik geleerd qua helm afzetten: laten zitten, tenzij het nodig is hem af te zetten om de ademweg vrij te maken of om te beademen o.i.d.. Wij hebben daar ook geleerd hoe je hem dan af moet zetten. Ik hoop die keuze nooit te hoeven maken, want het is kiezen tussen 2 kwaden.

TS, als je merkt dat je er moeite mee blijft hebben aarzel dan niet om contact op te nemen met je huisarts of bijvoorbeeld Slachtofferhulp. Uiteraard hoeft dat niet, maar weet dat er organisaties zijn die je kunnen helpen als je moeite hebt met verwerken.

Nogmaals sterkte!
 
Laatst bewerkt:
Gecondoleerd Borrelpinda.

En aangezien hij zijn hoofd kon bewegen en hij zo ver ik kan opmaken zijn ledematen nog kon gebruiken lijkt het me ook zeer onwaarschijnlijk dat hij enig nekletsel zou hebben opgelopen.
Met alleen het gegeven dat hij zijn hoofd iets op kon tillen heb je wervelletsel nog niet uitgesloten.

En waar haal je vandaag dat hij zijn ledemeten nog kon gebruiken?
Motorrijder had bij 1 been een open botbreuk en het ander been compleet verdraaid. (motorbroek had hij niet meer aan; 10 meter verderop gevonden). .
Gezien dit gegeven zal hij zijn benen sowieso zeer beperkt kunnen gebruiken!

Nogmaals, achteraf is in deze casus het de juiste beslissing geweest de helm af te doen. Maar roep alsjeblieft niet dat het sowieso kon omdat nekletsel onwaarschijnlijk was.
 
Laatst bewerkt:
Slikslik wat een verhaal.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit schrikbeeld enne blijf drover luln.
 
Gecondoleerd Borrelpinda.Met alleen het gegeven dat hij zijn hoofd iets op kon tillen heb je wervelletsel nog niet uitgesloten.

En waar haal je vandaag dat hij zijn ledemeten nog kon gebruiken?Gezien dit gegeven zal hij zijn ledemeten sowieso zeer beperkt kunnen gebruiken!

Nogmaals, achteraf is in deze casus het de juiste beslissing geweest de helm af te doen. Maar roep alsjeblieft niet dat het sowieso kon omdat nekletsel onwaarschijnlijk was.

Tis al erg genoeg voor TS om dit mee te maken, ga aub nu niet de moraalridder uithangen.....

sterkte voor alle fam en vrienden iig
 
Vanavond reed ik met de auto vanaf het Minervum in Breda richting Tilburg.
Ter hoogte van de lange bocht waar de A27 overgaat in de A58; Sint Annabosch, zag ik een motor langs de kant van de weg liggen en een auto verderop stilstaan.

Twee seconden later realiseerde ik wat ik had gezien; moet een ongeval geweest zijn, direct stoppen. Via de berm naar de plek van het ongeval gerend; automobilist stond al bij de motorrijder in de berm; had al 112 gebeld. Motorrijder had bij 1 been een open botbreuk en het ander been compleet verdraaid. (motorbroek had hij niet meer aan; 10 meter verderop gevonden). De andere automobilist en ik hebben om en om met de motorrijder contact gehouden (wat is je naam enz., doel dat hij bij zou blijven). Hij wilde dat we zijn helm af zouden doen; gedaan nadat hij -zelf- zijn hoofd iets optilde. Later zijn motorjas opengedaan en hem gemaand stil te blijven liggen. Hij kon zich niet verstaanbaar maken en had veel moeite bij te blijven en aan zijn ogen te zien -flinke- pijn.
best goed gehandeld vindt ik veel succes met de verwerking van je gevoelens betreffende dit ongeval en natuurlijk veel sterkte voor de nabestaanden

Nadat de ambulance was gearriveerd en hem had ingeladen ben ik weggegaan, de andere automobilist bleef als getuige (had de motorrijder met hoge snelheid voorbij zien komen en even later de motor op het wegdek zien liggen).

Ik zou graag willen weten hoe het met deze grijze Yamaha R1 rijder verder gaat...
(hoop dat het goed met hem gaat, het heeft flinke indruk op me gemaakt)

Update;

heb net iets gevonden wat ik liever niet zou lezen:

Motorrijder uit Veldhoven verongelukt op A27

Motorrijder verongelukt op A27 TILBURG - Op de A27 is vrijdagavond een motorrijder verongelukt. Het ongeluk gebeurde kort na halftien ter hoogte van knooppunt Sint-Annabosch in de richting van Tilburg.
De motorrijder verloor door nog onbekende oorzaak de macht over het stuur en vloog uit de bocht. Wie de man is, is nog niet bekendgemaakt.
 
TS heel veel sterkte en heel goed gehandeld!!

Ik krijg kippenvel bij iedere seconde dat ik hier meer over lees!!

En neem jezelf niks kwalijk, is begrijpelijk maar nergens voor nodig.. je hebt alles gedaan wat in jou macht lag en daar zal die meneer jou heel dankbaar voor zijn geweest..

nogmaals sterkte, tevens voor de nabestaanden
 
Gecondoleerd Borrelpinda.Met alleen het gegeven dat hij zijn hoofd iets op kon tillen heb je wervelletsel nog niet uitgesloten.

En waar haal je vandaag dat hij zijn ledemeten nog kon gebruiken?Gezien dit gegeven zal hij zijn benen sowieso zeer beperkt kunnen gebruiken!

Nogmaals, achteraf is in deze casus het de juiste beslissing geweest de helm af te doen. Maar roep alsjeblieft niet dat het sowieso kon omdat nekletsel onwaarschijnlijk was.

Ten eerste heb ik het over nekletsel, dit is toch echt maar een gedeelte van de wervelkolom.

Ten tweede moet je eerst even verder lezen voordat je meteen kritiek gaat geven.
Zeker als je het laatste stuk ervan wel nog citeerd...

(motorrijder gaf het duidelijk aan; bewegingen met handen naar de rand van zijn helm en zijn blik...) Nu ben ik 'blij' dat ik het wel heb gedaan.

...

De rijder kon op dat moment dus zowel zijn armen, handen, romp en hoofd bewegen.

We hebben hem verder moeten tegenhouden om te bewegen (achteraf heeft die vent waarschijnlijk waanzinnige pijn gehad).

Ik hoor overigens graag of ik dit toch niet had moeten doen (ondanks signalen) mbt de helm.

En ten derde vind ik dat je je in het laaste stukje zelf tegen spreekt. Dus ga hier dan aub niet de moraalridder uithangen zoals al eerder is aangegeven.

Maar dat het beter is om een helm bij een ongeval te laten zitten klopt. Al lijkt het me zeeeer onwaarschijnlijk dat het verwijderen van helm in dit scenario de overlevingskansen van het slachtoffer heeft verkleind aangezien hij zijn eigen hoofd en ledematen/romp nog kon bewegen. Dit staat dan ook totaal los van de inwendige bloeding waar het slachtoffer uiteindelijk helaas aan bezweken is.
Mij hoor je dan ook NIET zeggen dat je altijd zomaar een helm moet verwijderen na een ongeval.

O en btw je bent zeker zelf nog nooit onderuitgechoven... Maar geloof me, als je verrekt van de pijn met dit weer ben je blij als je die helm van je hoofd hebt. Zou me niets verbazen als helm ophouden uiteindelijk juist tot bewusteloosheid zou hebben geleid.
Dus denk dat de TS in dit scenario blij mag zijn op deze manier het slachtoffer het nog zo "comfortabel" mogelijk hebben proberen te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste heb ik het over nekletsel, dit is toch echt maar een gedeelte van de wervelkolom.

Ten tweede moet je eerst even verder lezen voordat je meteen kritiek gaat geven.
Zeker als je het laatste stuk ervan wel nog citeerd...En ten derde vind ik dat je je in het laaste stukje zelf tegen spreekt. Dus ga hier dan aub niet de moraalridder uithangen zoals al eerder is aangegeven.

Maar dat het beter is om een helm bij een ongeval te laten zitten klopt. Al lijkt het me zeeeer onwaarschijnlijk dat het verwijderen van helm in dit scenario de overlevingskansen van het slachtoffer heeft verkleind aangezien hij zijn eigen hoofd en ledematen/romp nog kon bewegen. Dit staat dan ook totaal los van de inwendige bloeding waar het slachtoffer uiteindelijk helaas aan bezweken is.
Mij hoor je dan ook NIET zeggen dat je altijd zomaar een helm moet verwijderen na een ongeval.

O en btw je bent zeker zelf nog nooit onderuitgechoven... Maar geloof me, als je verrekt van de pijn met dit weer ben je blij als je die helm van je hoofd hebt. Zou me niets verbazen als helm ophouden uiteindelijk juist tot bewusteloosheid zou hebben geleid.
Dus denk dat de TS in dit scenario blij mag zijn op deze manier het slachtoffer het nog zo "comfortabel" mogelijk hebben proberen te maken.
Jammer van je toon.

Ik wil hier niet een te uitgebreide reactie geven (Corrosion heeft een pb met uitgebreidere reactie), want zo gaat dit topic helaas inderdaad de verkeerde kant op. Belangrijkste vind ik in ieder geval:

Mij hoor je dan ook NIET zeggen dat je altijd zomaar een helm moet verwijderen na een ongeval.
Nee, maar je zegt wel dat dit kan als iemand zijn hoofd een klein beetje op kan tillen en zijn haar/armen kan bewegen. En dat is absoluut niet waar!

Edit: zal hier trouwens verder niet meer reageren.
Nogmaals sterkte voor de betrokkenen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, maar je zegt wel dat dit kan als iemand zijn hoofd een klein beetje op kan tillen en zijn haar/armen kan bewegen. En dat is absoluut niet waar!

Als je mijn bericht goed zou citeren, zou er nog een ondertoon met "waarschijnlijkheid" bijzitten. Welke betrekking heeft op dit scenario.

Dit is niet de aangewezen plek om hierover te discussieren en zijn dan ook de laatste woorden die ik aan deze discussie vuil wil maken.
 
@ Corrosion en nOne, PB elkaar a.u.b. even en laten we dit topic behouden voor condoleances voor Tony..... bedankt alvast...


Heel veel respect voor de TS. Zoals eerder aangegeven, praat er veel over en als het nodig is schakel hulp in.

Sterkte voor iedereen die dat nodig heeft.

Tony R.I.P.
 
Laatst bewerkt:
@ Corrosion en nOne, PB elkaar a.u.b. even en laten we dit topic behouden voor condoleances voor Tony..... bedankt alvast...


Heel veel respect voor de TS. Zoals eerder aangegeven, praat er veel over en als het nodig is schakel hulp in.

Sterkte voor iedereen die dat nodig heeft.

Tony R.I.P.

Beste Loeder,
Dit was was ook al het uitgangspunt van ons beiden om het hierbij te laten en dit topic uit respect niet voor onze discussie te gebuiken. We heben prive dan ook al een gesprek hierover gevoerd en zijn erachtergekomen dat we toch wel redelijk op één lijn zaten qua gedachtengang, maar dat ons echter wat opvattingsverschilletjes in de weg stonden.

Beiden zijn we het er namelijk toch mee eens dat, naar ons inzicht, de TS in deze situatie goed heeft gehandeld, en dat hem niets te verwijten valt. Echter was het struikelblok dat er uitgekeken moet worden met dergelijke uitspraken om niet bij mensen het vermoeden te kweken zomaar een helm af te kunnen nemen bij een ongeval, aangezien dit ook blijvende invaliditeit o.i.d. tot gevolg kan hebben (wat volgens ons los staat van deze tragische gebeurtenis).

Ik wil het persoonlijk ook graag hierbij houden. En nogmaals mijn medeleven voor de nabestaande en de betrokennen betuigen. Naar inschatting uit het gesprek met nOne hoop ik dit ook namens hem te mogen mededelen.
 
Laatst bewerkt:
Ben er goed ziek van. Zit al heel de dag in m'n kop te malen.
Jammer dat je zo vroeg moest gaan kerel.
Alle nabestaanden heel veel sterkte toegewenst de komende tijd.

R.I.P Tony.
Ik ga je missen kerel.
Robbert.
 
Laatst bewerkt:
Beste Vfroem,

Ik ben de zus van de Motorrijder. Zijn naam is Tony. Als je er behoefte aan hebt, wil ik graag met je praten over mijn broer.

Evelien
 
Beste Vfroem,

Ik ben de zus van de Motorrijder. Zijn naam is Tony. Als je er behoefte aan hebt, wil ik graag met je praten over mijn broer.

Evelien


sterkte met het verlies ook de rest van familie en vrienden '(

misschien dat de mod's je kunnen helpen aan een email van vfroem
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan