Motorongeval Breda A27/A58 thv Sint Annabosch 2 juli 22.00

Dit vreselijke ongeluk heb ik dus net gemist,ong 15 minuten ervoor reed ik
op dezelfde snelweg.
Afschuwelijk om dit mee te moeten maken,ik wil TS en automobilist dan ook sterkte wensen, gelukkig waren jullie er voor hem tijdens zijn laatste momenten.

Familie en vrienden gecondoleerd met dit grote en onverwachte verlies
 
Ik en mijn gezin leven heel erg mee met de familie en vrienden van deze man. Maar ook zeker met VFroem.

Ik zelf heb ik 2008 ook een heel zwaar ongeluk gehad en heb gelukkig iedereen kunnen bedanken die mij heeft bijgestaan op het asfalt. Dit was echter wel een jaar later.
De discussie over helm afzetten of niet..........................ik was ook blij geweest als het bij mij gedaan zou zijn. Ik had dan gelukkig geen inwendige bloedingen. Wel een gebroken nek, verbrijzelde elleboog, hersenletsel, bekken ontzet en nog een paar kleine dingen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor de mensen die te hulp zijn gekomen een enorme impact is, sterker nog het kan je leven voor een aardige tijd goed beïnvloeden.
Ik vind het top hoe jij hebt gehandeld en ben blij dat er nog mensen zijn zoals jij.

Marcel en gezin.
 
VFroem.
Je bent er geweest voor Tony, je was erbij. Ook was je bij ons gisteravond. Je hebt jouw verhaal kunnen doen, en wij het onze. Het is niet eenvoudig om te gaan met het verlies van Tony. We hopen voor iedereen op dit forum dat als ze een ongeluk krijgen iemand als jij voorbij rijdt.
Astrid en Bart
 
Heftig hoor, ik ben erg onder de indruk van dit topic.

Sterkte toegewenst aan de nabestaanden en zeker ook aan de kranige TS; vfroem.
 
@TS: jouw optreden (en die van automobilist) getuigt van moed. Respect !!
Ik hoop dat je deze ervaring op een goede manier af kunt sluiten..

Voor de nabestaanden: veel sterkte met het verwerken van het verlies !!!
 
@TS: jouw optreden (en die van automobilist) getuigt van moed. Respect !!
Ik hoop dat je deze ervaring op een goede manier af kunt sluiten..

Voor de nabestaanden: veel sterkte met het verwerken van het verlies !!!

Ik kan het niet beter verwoorden
 
Heel goed wat je gedaan hebt, en heel veel sterkte voor jou en de nabestaanden.

Verder snap ik eigenlijk niet waarom er zoveel mensen doorrijden, als je zoiets ziet dan is het toch logisch om te stoppen om te helpen of op zijn minst proberen te helpen? Ik stop sowieso voor iets wat er ernstig uitziet, maar dat is schijnbaar niet de standaard in Nederland.
 
Vol ongeloof hoorde ik vandaag het droevige bericht.

Donderdagavond nog even staan kletsen samen........bij de R1.

Adres opgeschreven zodat we de uitnodiging voor onze bruiloft konden versturen.........dit hoeft helaas niet meer.

Heel veel sterkte voor de familie en vrienden. Roger en de Bunker crew sterkte met dit grote gemis.

Kan en wil het eigenlijk nog steeds niet geloven.

Jean-Pierre
 
Allereerst veel sterkte aan degene die hem kende en ook aan de topicstarter natuurlijk. Goed dat je bent gaan helpen.

Omdat de ts zelf de persoon is die er om vraagt reageer ik toch.
Voorop wil ik stellen dat achteraf gezien is in deze casus jou beslissing absoluut de juiste is geweest: zijn laatste minuten waren nu tenminste niet in de vervelend zittende benauwde helm.

Er is geen echt goed/fout in deze specifieke ongeval. Het punt is alleen dat je dit pas achteraf weet. Op het moment zelf weet je niet of de rijder nekletsel of inwendige bloedingen heeft en wat zijn uitkomst zal zijn. De kans dat hij beide heeft is erg groot.
Tenzij hij bv door bloed niet goed kan ademen of iets dergelijks is de regel om zo weinig mogelijk aan het hoofd te doen, ook al kan iemand zijn hoofd bewegen. Je kunt namelijk dagen gewoon lopen, slapen en springen met een gebroken nek(wervel). Je krijgt pas uitval als door die breuk de zenuwen doorgesneden worden, wat je dus wilt voorkomen.

Nogmaals, het is gelopen zoals het liep. Maar advies is als iemand dit in de toekomst tegenkomt: zoveel mogelijk stabiliseren en helm op laten. Voor hetzelfde geldt overleeft iemand het ongeval maar houdt er een dwarslaesie aan over en dan voel je je pas kl***.
 
Laatst bewerkt:
pff heftig verhaal, ben der ontdaan van. en vele natuurlijk met mij.
pittig om te zien hoe de motor er bij lag...


aan familie, vrienden en aan iedereen voor wie dit geldt: heel veel sterkte met de verwerking van dit vreselijke verlies!
heb zelf ook enkele ongevallen gehad, tot noch toe bleef de lichamelijke schade beperkt. alle keren mijzelf ervan bwust te zijn dat het ook heel anders had af kunnen lopen.
hierdoor weet ik hoe het is als er iemand bij je is na een ongeval. dit geeft enigzins een gerustgevend gevoel... je bent niet alleen.

voor de TS en automobilist: helemaal top wart jullie gedaan hebben! respect! dit is een hele klap om te verweken, heel veel sterkte met alles!

om in het artikel te lezen dat er nog altijd koekblikkers zijn die de matrixxborden negeren en doorrijden.. meteen afstraffen met een boete, waar haal je het lef vandaan zeg!

-O- RIP -O-
 
Te heftig.. ;(
Lag dinsdag nog bij hem in de stoel.. En zou over 3 weken terug komen om me rug te laten in kleuren
Ben ontzettend blij dat ik een stuk op me lichaam heb van deze held.. Want wat is hij goed..
Rust zacht tony
 
pff heftig zeg, Sterkte aan de nabestaanden, vrienden, collega's

@TS, jij ook sterkte, maar wat een goed ding wat je hebt gedaan samen met die andere persoon

Jan
 
Laatst bewerkt:
je hebt gedaan wat je kon doen...hulde voor je actie. je mag trots zijn op jezelf.... helaas is er weer een motorrijder heengegaan. We zijn kwetsbaarder dan we denken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sterkte met het verwerken van dit tragische ongeval........
 
Mijn beste maatje ligt nu ook in het ziekenhuis door een ongeval, ter plekke wilde hij ook zijn helm afdoen en opstaan (met een gebroken rug), gelukkig hebben mensen hem tegengehouden en heeft uiteindelijk het ambulancepersoneel zijn helm voorzichtig afgedaan etc.

Ondanks dat hij zijn hoofd en de rest kon bewegen, was het dus toch beter om zijn helm op te houden, hij had immers (achteraf weet je dat pas natuurlijk) een gebroken rug. Maar goed iedere situatie staat op zich, hulde aan de TS voor het bijstaan van de motorrijder!
 
:^ '(

En voor VFroem!

Want wat jij hebt gedaan, zo zijn er maar weinig.
 
Laatst bewerkt:
Astrid en Bart, Vfroem wat een enorm heftig verhaal. Heel veel sterkte met de verwerking. Ik zou als ik jou was zeker ook kijken of slachtofferhulp je bij kan staan.

@ alle nabestaanden heel veel sterkte met dit verlies.

De theorieboekjes van EHBO leren je, dat je altijd een ongevalsslachtoffer moet laten liggen zoals je hem/haar aantreft. Ondersteun het hoofd, maar beweeg het niet. Pas als de vitale functies (Ademhaling, bewustzijn en bloedcirculatie) falen moet je keuzes gaan maken. Tot die tijd moet je proberen het slachtoffer gerust te stellen en hem stabielhouden.

Heel veel respect, dat je erbij bent gebleven en dat je gedaan hebt wat je kon!
 
vfroem: ontzettend veel sterkte met het verwerken hiervan...

Natuurlijk ook heel veel sterkte voor zijn familie, vrienden en bekenden.
 
1 ding wil ik in ieder geval rechtzetten; Tony is niet overleden door te hard rijden of het te scherp nemen van de bocht. Dat was o.a. duidelijk aan de schade aan de motorfiets te zien en de plek waar de motor lag; past niet bij hoge snelheid/te scherp nemen. Ook een aanwezige motorrijdende agent heeft hierover dezelfde mening.

Ik hoop niet dat er een derde in het spel was die door is gereden... Mocht je meer te weten komen (Je zal hier ongetwijfeld nog wel even mee bezig blijven) dan hoor ik het graag. (Ik wil niet onnodig stof doen opwaaien, maar ik ben wel nieuwschierig hoe zo iets heeft kunnen gebeuren, controle over het voertuig kwijtraken gebeurt nooit zomaar.)

Verder erg netjes gedaan door gelijk te stoppen en te helpen. Helaas verder niks positiefs aan deze gebeurtenis '(
 
Laatst bewerkt:
Hulde aan de TS.... Al is het eigenlijk heel triest natuurlijk....

Geen discussie over de helm... Als de helm nog op had gezeten had de motorrijder het ook niet gehaald.

:^

De situatie had er niet door veranderd geweest.
@TS: reken jezelf niks slechts aan, je hebt gedaan wat je kon doen en ik denk dat je een grote steun bent geweest voor de motorrijder!

Sterkte!!
 
@vfroem: diep respect voor jou. Je hebt gedaan wat je kon. Veel sterkte met de verwerking van deze ervaring.

@Evelien, de rest van de familie en iedereen @Bunker: Gecondoleerd en veel sterkte de komende moeilijke periode.

RIP Tony.
Waar je ook bent nu, het zal er een stuk gezelliger zijn geworden…
Ik ben nog elke dag blij met je creatie…
 
Terug
Bovenaan Onderaan