Motorongeval Breda A27/A58 thv Sint Annabosch 2 juli 22.00

uitstekend gehandeld ! er zijn genoeg mensen die gewoon door rijden na zon ongeval... beetje dom uit hun raampje staan te loeren wat dr nou aan de hand is... echt respect !!!!
brrr heb dr gewoon nog steeds kippenvel van..
 
Hulde aan de TS.... Al is het eigenlijk heel triest natuurlijk....
:stupid:Moedig dat je zo gehandeld hebt!

Geen discussie over de helm... Als de helm nog op had gezeten had de motorrijder het ook niet gehaald.
Dat sowieso: de inwendige bloedingen zullen niet van het afzetten van de helm zijn geweest.

Omdat de ts zelf de persoon is die er om vraagt reageer ik toch.
Voorop wil ik stellen dat achteraf gezien is in deze casus jou beslissing absoluut de juiste is geweest: zijn laatste minuten waren nu tenminste niet in de vervelend zittende benauwde helm.

Toch, normaal altijd bij iemand die niet zelf loopt altijd de helm laten zitten. Dat iemand zijn hoofd op kan tillen betekent niet dat letsel in de wervelkolom is uitgesloten. Ambulancepersoneel kent een speciale techniek om een helm af te doen.

Maar de algemene tip: weet je het niet meer, twijfel je over of je iets wel of niet moet doen: bel 112 (de meldkamer ambulance) terug, en vraag het personeel daarvan om advies.
 
Laatst bewerkt:
jemig, da's niet niets, maar je kunt trots op jezelf zijn dat je zo goed hebt gehandeld in deze situatie! :j
 
Respect voor je handelen! Zal idd wel een grote impact op je hebben gehad. Heel veel sterkte toegewenst en natuurlijk ook aan de familie aan andere nabestaanden van de overledene '(.
 
Ik heb vanavond gebeld met de KLPD met het verzoek om door de, na het ongeval aanwezige politie (waren erg snel ter plekke), te worden teruggebeld.
Ze gaven aan dat de rijder helaas is overleden door inwendige bloedingen (door het raken van een verkeersbord).

Had me de hele avond afgevraagd of ik zijn helm niet had moeten afnemen. (motorrijder gaf het duidelijk aan; bewegingen met handen naar de rand van zijn helm en zijn blik...) Nu ben ik 'blij' dat ik het wel heb gedaan.
@Fladder; ik weet dat je van iemand in zo'n geval af moet blijven. maar in dit geval voel en zag ik dat hij zijn helm af wil hebben. Ik heb op dat moment tegen mezelf gezegd; als hij zijn hoofd optilt doe ik zijn helm af. De andere automobilist (ook motorrijder) dacht er hetzelfde over.
De rijder kon op dat moment dus zowel zijn armen, handen, romp en hoofd bewegen.

We hebben hem verder moeten tegenhouden om te bewegen (achteraf heeft die vent waarschijnlijk waanzinnige pijn gehad).

Ik hoor overigens graag of ik dit toch niet had moeten doen (ondanks signalen) mbt de helm.
Erg triest dat hij is overleden -O-
Kan het me goed voorstellen dat je toch zo gehandeld hebt hoor, het is ook zeker geen verwijt wat ik je wou maken! (Zou niet weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren)
En ik wens je sterkte en succes met het verwerken van dit gebeuren!
 
In ieder geval sterkte. En bedenk: wanneer interne bloedingen de oorzaak zijn geweest voor het overlijden, maakt die helm echt niet meer uit. In mijn nabije omgeving: Zelfs in de ambulance/ziekenhuis is een bijrijdster overleden t.g.v. een inwendig gescheurde slagader, na een klap met een auto . Volledig bij kennis en 't toch niet overleefd.
Troost je met de gedachte dat deze motorrijder niet alleen in een greppel heeft moeten sterven, maar dat er mensen bij 'm waren en dat dat alles en het enige was wat jullie voor 'm konden doen.
:^
 
Oh bah.... wat vreselijk.

Héél veel sterkte.

En praat jezelf geen schuldgevoel aan met die helm.
Als de doodsoorzaak inwendige bloedingen zijn geweest had die helm niets uitgemaakt.

Natuurlijk is het altijd beter om te laten zitten, maar in dit geval zal niemand je dat kwalijk nemen.

Je hebt het juiste gedaan.
 
Onze collega en vriend is inderdaad gisteravond na dit ongeval overleden.
Hij was tatoeerder bij Bunker Tattoo in Breda en na een lange dag moest hem dit overkomen.
Heel veel sterkte voor zijn familei.
Maat, we gaan je missen!
 
En inderdaad geen conclussies, want Tony was geen circuit magnaat.
Geen sportieve rijder. Wie hem niet kent kan niet oordelen. Dat is erg onrespectvol...
 
@TS Ga je alsjeblieft niet druk lopen maken of je nou wel of niet die helm af had moeten zetten. Het belangrijkste is dat je iets gedaan hebt in plaats van suf toekijken of doorrijden.

En ik denk dat je analyse ook klopt, zelf zijn hoofd op laten tillen en niet zomaar aan een slap hoofd gaan sjorren.

Maar blijf er wel flink veel over praten (of posten, wat dat betreft is dit topic prima), je moet dit echt even een plaatsje zien te geven in je gedachten.
 
Hey Man sterkte met het doormaken van je gevoelens ..... ik weet wat het is , we waren 3 jaar geleden op vakantie in spanje en voor onze ogen gebeurde er een frontale aanrijding tussen een mercedes met 2 oudere mensen er in en een bestel bus met 4 werklui die van hun werk afkwamen .... wat ik daar meegemaakt heb is met geen pen te beschrijven ik bespaar je de details maar het resultaat was dat er later 5 dode waren en 1 overlevende .... ik heb de dode op het randje meegemaakt samen met mijn zoon van toen 16.
Als ik zeg dat ik nog dagelijks aan dit denk is het wat veel maar een ding staat vast dit vergeet je de rest van je leven niet meer en ik denk nu nog steeds van ,,wat als ik dit of dat nou gedaan had , was dan die of die nu nog in leven geweest ??
Onze vakantie die pas 1 dag begonnen was die was natuurlijk niet geworden wat het had moeten zijn.
Kortom strekte met verwerken en praat er over .....
John
 
Laatst bewerkt:
respect TS,

ik denk dat je juist gehandeld hebt samen met de andere persoon die erbij was...


Als ik beenbreuken zie ga ik al om....
 
Mijn soortgelijke ervaring was helaas ook tijdens een korte vakantie in Californie op Highway 1 waar een tegemoetkomende Harley de bocht uitvloog en op de auto voor me klapte (die ik net een paar minuten eerder voor had laten gaan bij een benzinestation).

Geen mobiele dekking, iemand terug laten rijden om bij het benzinestation 112 te bellen, gelukkig in een auto achter mij een verpleegster en een paar militairen met EHBO kennis. Samen met een andere bestuurder toen maar de chaos in het verkeer gaan regelen.

20 minuten later (die wel uren leken) kwam de eerste state trooper aangereden. Zoals bijna altijd daar in zijn eentje, dus die bekijkt de situatie en zegt tegen iedereen door te gaan met wat ze doen. Intussen was er ook al een arts gestopt die inmiddels na een half uur het slachtoffer dood had verklaard. De ambulance is nog wel geweest maar kon ook niets meer doen.

En toen, wat ik tot op de dag van vandaag nog vreselijk bizar vindt, heb ik naast het opladen van de motorfiets ook nog geholpen het stoffelijk overschot op de sleepwagen te laden (weliswaar in een body bag, maar toch). OK, rationeel snap ik het, uitgestrekt gebied en een ambulance die een dode vervoert is niet inzetbaar voor andere gevallen waarin hij nog wel iets kan betekenen, maar gevoelsmatig krijg ik er nog steeds de kriebels van.

Daarna met een aantal van de mensen die hebben geholpen teruggereden naar het tankstation, koffie gedronken en de stress erafgepraat (bizar, hoe je met volstrekte vreemden, ik weet niet eens hoe ze heten, opeens zo'n band hebt). Daarna doorgereden, gestopt bij het eerstvolgende motel en toen maar eens wat vrienden in Nederland gebeld (ik was alleen daar, aansluitend op een werkvergadering in San José).

Daarom ook dat ik tegen vfroem zei dat hij zoveel mogelijk hierover moet praten de komende dagen. Net als johnmxracing heb ik de ervaring dat je zo'n situatie gewoon nooit meer kwijtraakt, maar als je het een plaatsje hebt weten te geven is dat ook niet erg.
 
Jemig Rob, dat is nogal wat! Kan me voorstellen dat je hier erg mee zit. Hopelijk kun je hier na een tijdje vrede mee hebben. Bedenk dat je in ieder geval iets gedaan hebt en niet bent doorgereden, dus je zult jezelf nooit af hoeven te vragen "wat er gebeurd zou zijn als..." Je hebt jezelf niets te verwijten, en voor je optreden verdien je alle bewondering en respect. Ook van jezelf!
Troost je met de gedachte dat deze motorrijder niet alleen in een greppel heeft moeten sterven, maar dat er mensen bij 'm waren en dat dat alles en het enige was wat jullie voor 'm konden doen.
Mooi verwoord '(
 
Ik geloof dat er nergens gezegd wordt dat de motor te hard gereden heeft of aan het racen was.Jammer dat er zo snel conclusies getrokken worden.

Ik ga niet over de dood van een ander discussiëren, heb ook niet gezegd dat hij te hard reed. Maar het mag wel voor ons een moment zijn extra alert te zijn en niet je grenzen op te zoeken op een weg met obstakels.

Veel sterkte toegewenst aan TS en nabestaanden.
 
Hier is een link naar onze blog, voor degenen die misschien hun condoleances achter willen laten voor de nabestaanden.

http://bunkertattoo.wordpress.com/2010/07/03/tony-kuijpers-you-will-be-missed/ (Tony Kuijpers)

Rust Zacht Tonneke
 
Hier is een link naar onze blog, voor degenen die misschien hun condoleances achter willen laten voor de nabestaanden.

http://bunkertattoo.wordpress.com/2010/07/03/tony-kuijpers-you-will-be-missed/ (Tony Kuijpers)

Rust Zacht Tonneke


heel veel sterkte in deze moeilijke tijd deborrelpinda


@ ts je hebt juist gehandeld dat is wat die beste man wou en jij hebt hem erbij geholpen
 
Laatst bewerkt:
@TS: Ik vind dat je bewonderenswaardig hebt gehandeld. Je hebt gedaan wat jij op dat moment dacht dat het beste was. Achteraf ga je altijd twijfelen of je niet anders (beter?) had kunnen handelen. Je hebt je best gedaan, jij was er voor Tony en daar gaat het om.

@ deborrelpinda, TS en nabestaanden:
Heel veel sterkte toegewenst!
 
jezus, word vanmorgen door mn vriend gebeld: goede vriend van hem is gister overleden door motorongeluk........ uit veldhoven.
en nu staat hij hierop.
gatver de gatver!!!!!!!
heftig om z'n motor zo te zien....
\sterkte voor alle nabestaanden
 
Terug
Bovenaan Onderaan