Motorpak binnen BBK, ja of nee?

Motorpak aan voor ritjes binnen de de bbk?

  • Ja = relaxed

    Stemmen: 85 57,8%
  • Nee, juist in de stad ga je lullig op je bek

    Stemmen: 62 42,2%

  • Totaal aantal stemmers
    147

MrC

Die hard MF'er
10 jul 2008
387
0
Arnhem
Hoi luitjes, ik rijd lekker rond en ik krijg steeds meer de neiging om m'n motor in de stad gewoon als uit de hand gelopen brommer te gebruiken. Dan heb je natuurlijk geen zin om je in gear te hijsen.

Mijn redenatie: rijd binnen de ring in A'dam toch niet harder dan 60, als het dan fout gaat valt het wel mee.

Wat vinden jullie?
 
In de stad altijd met badslippers en kortebroek (ben mooiweerrijder) ik rij toch voorzichtig *D
 
je praat al over 60km/h... ben je ooit op je bek gegaan met die snelheid? denk het niet.

kijk, in een woonwijk kan er idd niks gebeuren zonder pak. maar in de zomer, op heet asfalt, met 60km/h... oooei!
 
Ik doe eigenlijk altijd m'n leren pak aan.
Tenzij het erg korte ritjes zijn, binnen de stad. Dan trek ik alleen m'n leren jas aan. Het is niet verstandig natuurlijk, maar er zijn zoveel dingen niet verstandig. Roken, vet eten, enz enz enz enz
 
Laatst bewerkt:
Onder de 65rijd ik altijd zonder pak 8-) veel lekkerder :)

als je over t hoofd wordt gezien door een auto of er ligt wat diesel op de weg gebeurt er niks hoor als je op je bek gaat met 60, sta je zo weer op, vooral als je een meter of 10 over t asfalt glijd of als je tegen een stoeprand eindigt :Y

moet je voor de lol eens op je blote voeten over straat lopen en dan proberen te 'sloffen' met je voeten ;)
 
Ik ben in oktober 2007 binnen de ring met 60 onderuit gegaan (Aanrijding MFer Amsterdam).
Ik was maar wat blij dat ik m'n pak aan had want het was een beste smak waar ik toch nog wel wat tijd last van heb gehad.

edit: Volgens mij klopt je poll niet helemaal :?
 
Laatst bewerkt:
Eerst droeg ik altijd mn pak binnen bebouwde kom, toen werd ik lakser... nu draag ik alleen nog motorjas en laarzen (en helm/handschoenen) als ik ff t centrum in ga ofzo, kom amper boven de 50km/u uit en wat harder gaat (ff doortrekke tot 70-80) is allemaal recht stuk zonder bochten (ook een verschil).

Moet ik ergens naar toe ofzo, of ga k de snelweg op... altijd pak aan.

Vind het onzin voor 5minuten door de stad rijden met een gangetje van 30-40 om me in het leer te hijzen. Ik fiets ook niet met een leren pak aan.
 
gewoon een keertje proberen met trapfiets. Even maatje vragen om met brommertje te drukken naar 40 a 50 km/h en dan hops, je stuur dwars.

Graag ervaringen hier, kan ik deze zomer eventueel ook m'n nieuwe slippers aan naar m'n werk.
 
Wat vinden jullie?
Kan best hoor.

Voor een beetje door de stad knallen trok ik op de brommer ook geen pak aan en dat ding reed 110.
Met de motor zijn hogere snelheden ook mogelijk BBK.

Boven de 25 graden is het sowieso T-shirt/Spijkerbroek.

Dus ja, heel goed mogelijk.
 
Geen gear aan = dom

Minimaal de jas aan en eigenlijk is dat al te weinig. April 2007 ongeluk gehad met +-40 km/u en daarbij niet over het asfalt geschoven. Van de val alleen al was de jas stuk en mijn hand op 2 plaatsen gebroken.

Ik wil me niet voorstellen wat een schuifpartij zonder kleding voor je lichaam/huid betekent.
 
Tjah, het is een beetje dubbel.

Als ik naar mijn ex reed (7km) was ik met de fiets net zo snel als met motor. (In vol ornaat hijsen en aftuigen duurt wel even).

Echter ik ben een keer gevallen met mijn brommer met spijkerbroek. Nu nog steeds grote littekens op mijn knie :N

Aan de andere kant, als het mijn motor was geweest was ik misschien wel niet gevallen.

Mijn conclusie: Pak voor korte afstanden gewoon de fiets ;). Dan is er met de motor toch weinig aan.
 
idd ff je poll aanpassen

ontopic: BBK eerst jas en handschoenen, maar sinds een aanrijding BBK alles aan altijd. Moet je een niet krap zittend textielen pak hebben, dan heb je het zo aan en uit ;)
 
Bij 50 km/u moet je ervan uit gaan dat als je gaat glijen, je zo'n 20 meter door schuift.
Een spijkerbroek (en dus ok spijkerjas) houden het ongeveer 3 meter vol. Dat rond ik ff af naar 5 meter. Dan heb je nog 15 meter te gaan op je huid. Veel succces :W

*Rene rijdt ALTIJD in vol pak
 
:^ :^ :^

Wat mij betreft moesten ze het dragen van beschermende kleding verplicht stellen!
Jij wilt motorrijden, dan ook een pak aan!klaar!Als je voor je werk bijvoorbeeld ook bepaalde kleding moet dragen als voorschrift, dan doe je dat toch ook, en dan ga je toch ook niet muggenziften of dat prettig zit of dat je haar in de war raakt en weet ik wat voor geneuzel allemaal! :X



Als jij graag in je korte broekje en badslippertjes op je motor wilt zitten.....prima....... totdat je een keer het asfalt van heel dichtbij ziet.......... -O-

En dan maar janken......... ;( ;( ;( ;( ;(

Maar het blijft een eeuwige discussie............. B| B| B| :Y
 
Snap echt niet dat je in je t-shirtje met korte broek op je motor stapt. Als je auto rijd zet toch ook niet je ABS en airbags uit onder de 60? :N Waarom neem je met de motor dan wel dat risico wat vrij simpel te vermijden is; effe pakkie aantrekken is een paar minuten werk.

Maar goed, 't is je eigen vel dus van mij mag je. :+
 
Ik ben te bang dat ik mijn prachtige leren pakkie kapot maak door te vallen.

Vandaar in spijkerbroek en shirtje.

Episode 1392372921340912391212 "wel of geen pak aan?"

Ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten. Als jij in je blote bips wilt rondrijden moet je dat gewoon lekker doen.

Ik zou sowieso de motor niet meenemen de stad in. Daar heb je een fiets voor.
:] :] :] :]
 
Ik rij zelf ook redenlijk vaak in spijkerbroek + leren jas, zelfs een tijd lang naar mn werk gedaan (delft-zoetermeer, zon 15km met max 130-140)

Heb ik een jaar gedaan,totdat mijn collega met 15km p/u onderuit ging in spijkerbroek, en zn hele knie open lag +4-5 weken flink last heeft gehad.

Tegenwoordig doe ik een textiele broek aan, wel ff kijken hoe ik dat van de zomer ga doen, mischien koop ik dan een andere textiele jas die wat relaxter zit (heb nu zon 4 lagen winterjas)
 
je poll klopt niet :(


enneh, ik heb vaker mn pak aan dan dat ik op de motor zit :+
want als ik loop loop ik ook levensgevaar
enzo...

ofzo...
eh...

juist :+


altijd, aan, zomer winter, herfst lente... sommige mensen zijn er heilig van overtuigd, dat ik ook slaap in mn koei.... (kennen me niet anders :+ )
 
ik heb een beetje hetzelfde "probleem" ik heb nu een 1delig pak en ik hijs me altijd in vol ornaat zelfs voor de kleinste ritjes.. nu zat ik te denken om voor kortere ritjes iets van een kevlar spijkerbroek en een leren jas (en natuurlijk helm,laarzen,handschoenen erbij aan) iemand enige ervaring met deze broeken?
 
Flink wat argumentatie hiero :)

M'n poll kan ik niet meer aanpassen maar idd dat moet andersom natuurlijk :o.

Als je met gematigde snelheden op een motor rond rijdt in een binnenstad, wat is er dan zoveel anders dan een brommer/scooter behalve je plek op de weg? Of zou het eigenlijk een goed idee zijn dat brommer en scooterrijder ook dit soort kleding gaan dragen *D

Even voor de goede orde, ik rij nog niet rond in een t-shirt en korte broek. Motor handschoenen zijn aan ik als ik op de motor stap trek ik een stel blackstones aan die m'n enkels iig. beschermen. Verder ook een (normale) jas aan. Ik denk dat ik wel blijf rondrijden in het stadcentrum zonder gear..., maargoed je rijd dan idd. wel op een andere manier dan met spul aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan