Motorpak eigen verantwoording?

Verplichten bij wet?

  • ja

    Stemmen: 22 29,7%
  • nee

    Stemmen: 52 70,3%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Wat ben je dan kwijt als het verplicht is? Je deed toch al een pak aan?

kwijt=zelf mogen beslissen
net zoals dat je zelf besluit om met de motor te gaan ipv de auto en alle andere beslissingen die je neemt per dag waarin je VRIJ bent om te kiezen.

..en dat ben je dan kwijt
 
Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet.
Dat wil niet zeggen dat je geen eikel bent als je zonder motorpak de motor op stapt..

Maar om er een wet voor te laten komen....NO WAY
Ze moeten al overal regeltjes voor verzinnen..
Het houdt nooit op.

Dit is al zo'n betuttelend landje en het wordt alleen maar erger.
 
Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet.
Dat wil niet zeggen dat je geen eikel bent als je zonder motorpak de motor op stapt..

Maar om er een wet voor te laten komen....NO WAY
Ze moeten al overal regeltjes voor verzinnen..
Het houdt nooit op.

Dit is al zo'n betuttelend landje en het wordt alleen maar erger.


:^
 
stupid.gif


:+
 
Ik vind niet dat je het kan verplichten. Misschien is t wat om fervente motorrijders die altijd een pak dragen te belonen door korting op eigen risico of misschien op de ziektekostenverzekering. Of misschien het omgekeerde. In geval van crash en geen beschermend pak => eventuele cosmetische ingerepen voor eigen rekening.
 
Alweer een link naar dat hypocriete mokkel die na haar crash roept dat iedereen een pak moet dragen? gimme a break...ik zit onder de trofeeen die ik aan wielrennen heb over gehouden (en ja, ik heb gelukkig ook nog een bananendoos vol met ECHTE trofeeen). Weetjewat? we gaan fietsers en wielrenners ook verplichten leer te dragen, slaat toch nergens op....als dit verplicht wordt moet ik er cker als een malloot bij gaan rijden op mijn XT...doe mij maar me leren jekker en me spijkerbroek want ik ga heus wel op de blaren zitten als ik op me bek ga.

Ciao! :(
 
Laatst bewerkt:
Ik vind idd dat het verplicht zou moeten worden dat iemand die
motor rijd, dat ie dan ook een beschermend pak draagt. ..............
En nu zullen een aantal van jullie me wel een moraalridder,zeurkous,
of weet ik wat vinden,totdat je het een keer zelf ondervind......
Ik reed al noooooit zonder pak, en zal dat in de toekomst ook noooooooit
doen!! ;)

:]


Doe er meteen een derde of vierde wiel bij, een kooi, airbags, veiligheidsriemen & airco.
 
Niet verplichten! We zijn zelf oud genoeg om te beslissen. Gewoon eerst dit artikeltje lezen en dan in alle wijsheid zelf beslissen wat je doet. Opgelet : niet voor gevoelige kijkers - wat die blondine uit de start van deze topic laat zien zijn maar trapfietswondjes.
 
En ik "tuf" gewoon lekker door in mijn korte broek en T-shirt. Gewoon, precies zoals ik altijd doe; rustig, goed kijkend en anticiperend. Zoals ik ook een straat oversteek, de container vanuit de tuin op straat zet, de trap op loop naar de bovenverdieping (en vice-versa), van een rots de zee in duik, etc etc ...

Gelukkig is deze onzin voor mij bijna voorbij, en wonen wij binnenkort lekker op Malta, waar je voor imbeciel wordt versleten wanneer je in een (vol-leder beschermend) motorpak rond gaat rijden. Ooit zal Malta door haar toetreding bij de EU ook in aanraking komen met allerhande vrijheids-beperkende wetten (opgelegd door landen als Nederland waar een paar idioten zittend in beschermende kleding aan hun computer heeft lopen schreeeuwen dat "het verplicht zou moeten worden") ... Tegen die tijd verhuizen we wel naar El Salvador of zo. Tegen de tijd dat er geen plek meer is op aarde waar ik niet meer zonder "beschermende kleding" en een helm op naar boven mag naar de slaapkamer door al dit zwakzinnig gebrul om "nòg meer regeltjes" hoop ik dat ik in staat ben om zèlf mijn laatste "reisje" nog te organiseren en zal ik voor de ultieme vrijheid kiezen ...

Vergeten jullie niet jullie laarzen met "beschermende neuzen" aan te doen als je straks naar bed gaat? Voor hetzelfde geld stoot je een teen, en "kunnen wij weer met z'n allen voor de kosten opdraaien" ......

;)
 
Dat het het ziekenfonds geld zou kosten is een non argument.

Dat zou betekenen dat amateurvoetbal ook maar afgeschaft moet worden, net als elke andere hobby waar je iets mee zou kunnen breken/kneuzen.
 
Dat zou betekenen dat amateurvoetbal ook maar afgeschaft moet worden, net als elke andere hobby waar je iets mee zou kunnen breken/kneuzen.

moeten ze ook doen ook.

ik wil een "eigenschulddikkebult" regering..
blijven toch alleen maar de mensen over die normaal nadenken.
en je betaalt minder belasting.
Iemand geld over om een eigen landje aan te schaffen?

gaan we meteen selecteren op genen enzo... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan