Motorpak op motorscooter: overdone of niet?

Je rijdt op een motorscooter en draagt:

  • Een goed leren motorpak

    Stemmen: 6 6,7%
  • Een goed textielpak

    Stemmen: 60 66,7%
  • Een motorjas ,want ik zit toch warm

    Stemmen: 17 18,9%
  • Geen motorkleding, want toch niet nodig voor motorscooters

    Stemmen: 7 7,8%
  • Anders namelijk ...........

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    90

jerox

Rookie
2 jan 2008
6
0
Al heel veel gelezen en hier maar m'n eerste vraag. Nou ja, ik wilde wel eens weten wat nou de norm was in scooterland.

Je rijdt op een scooter en draagt;

Ik zelf ben zo overdreven dat ik op een Kymco Dink Ac50 een Jopa textielen motorpak draag. so beat me.

JeroX
 
Al heel veel gelezen en hier maar m'n eerste vraag. Nou ja, ik wilde wel eens weten wat nou de norm was in scooterland.

Je rijdt op een scooter en draagt;

Ik zelf ben zo overdreven dat ik op een Kymco Dink Ac50 een Jopa textielen motorpak draag. so beat me.

JeroX

Brommers kieken *O*


Maar verstandig is het natuurlijk ook op een brommer
 
Laatst bewerkt:
Brommers kieken *O*


Maar verstandig is het natuurlijk ook op een brommer

Nou om 't kieken te vergemakkelijken.......
mijndink.jpg


Greetz,
JeroX
 
:^

Dit is een motor-forum en je stelt je vraag in het motorscootergedeelte ;)

Slotje dus.


~[Edit]
En weer open: de topicstarter heeft aangegeven het over motorkleding op motorscooters te willen hebben.

'Motorpak overdone of juist maling hebben......' > 'Motorpak op motorscooter: overdone of niet?'
En de titel van de poll en in de inhoud een beetje aangepast.



@ TS: van een motorscooter val je net zo hard als van een motor dus het lijkt me wel zo veilig.
 
Laatst bewerkt:
vraag het eens op brommer-forum.nl :)

Ik denk niet dat je de reakties wilt lezen. :( Het word als zeer overdreven geacht om er zelfs maar over te praten. En dat terwijl de meesten niet eens een basisinzicht hebben in het verkeer. Ze lopen dus, mijn bescheiden mening, meer risico dan menig beginnend motorrijder. Immers een motorrijder beschikt over getoetst inzicht in verkeerssituaties.

Overigens, juist om veel te leren over verkeerssituaties en de gevaren, struin ik veel rond op motorfora. Hier is namelijk zelfs voor een brommerrijder veel te leren.

mijn vraag gaat overigens over Motorscooters, maar dat moge duidelijk zijn na bovenstaande.

Greetz JeroX
 
Ik denk niet dat je de reakties wilt lezen. :( Het word als zeer overdreven geacht om er zelfs maar over te praten. En dat terwijl de meesten niet eens een basisinzicht hebben in het verkeer. Ze lopen dus, mijn bescheiden mening, meer risico dan menig beginnend motorrijder. Immers een motorrijder beschikt over getoetst inzicht in verkeerssituaties.

Overigens, juist om veel te leren over verkeerssituaties en de gevaren, struin ik veel rond op motorfora. Hier is namelijk zelfs voor een brommerrijder veel te leren.

mijn vraag gaat overigens over Motorscooters, maar dat moge duidelijk zijn na bovenstaande.

Greetz JeroX

ok ;)

Waarom niet inderdaad? Je bent net zo kwetsbaar. Het is alleen een beetje het relaxte imago van een motorscooterrijder dat iemand doet beslissen geen pak aan te doen. Net als slechts een leren vestje op een chopper....
 
rondje om de kerk in de zomer: gewone kleding spijkerbroek etc
woon-werk- en lange afstanden: textiel pak
leer is voor woon-werk niet ideaal, de regen komt er doorheen na korte tijd op de tussenstukken
 
Mijn woonwerkafstand is nog geen 10 KM en dat is wat ik primair rijd met de MotorScooter (pfff wat een lang woord waarom doen we dat nou in Nederland)
Ik rijd altijd met alleen een helm, motorjas, motorlaarzen, handschoenen.
 
Was een warme zomerdag een keer met m'n motor bij mijn neefjes, moest ik van m'n tante even kijken of die jongens hun Aerox niet opgevoerd hadden.... OK, rondje door het winkelcentrum, full leathers mét afgesleten kneesliders en een cool donker vizier :+

Uhhh, ok, dat was eigenlijk Not Done, maar wel grappig :9
 
op de motor heb ik het wel altijd gedaan , ook vanwege de afstanden die ik hier op reed
maar tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik er tegen woordig als het wat warmer wordt op de scoot er een beetje de hand mee licht , ga nog niet inkorte broek en t-shirt maar mijn pak blijft in de zomer wel thuis (deels gemakzucht ,je kent het wel die paar km )
sorry
 
ik draag m'n motor jas ook op m'n lead ms en dat zou ik ook op een bscoot doen, met dat klut weer als vandaag word je op de motor ,scooter of brommer gewoon nat en dan is een goede jas gewoon lekker.over m'n broek doe ik een simpele regen broek, alleen al het regent trouwens :P
 
Spijkerbroek oid, leren motorjack, leren sancho's en leren handschoenen.
Leren broek die ik op m'n Kawa wel droeg heb ik verkocht [eerlijkheidshalve mede omdat 'ie steeds strakker begon te zitten ahum].

Juist het 'jasje aan-helmpje op' gemak maakt dat ik de scooter sneller pak dan vroeger de motor, dat vergde toch altijd wat voorbereiding.
 
naast dat het nu lekker warm is in mijn pak, is het ook net zo veilig als op een reguliere motor.
je draagt je pak niet om te rijden maar als je een keer onverwacht niet meer rijdt maar schuift ;)
 
Afhankelijk van het seizoen :
Winter : spijkerbroek met textielvest Hein Gericke (met goretex) waar ik de harde stukken uit verwijderd heb, en een paar stevige winterhandschoenen
Zomer : spijkerbroek met lederen jekker
In beide seizoenen een Momo Essenziale helm 8-)
 
er staat een heel goed artikel hierover op scootering.zijn we de fishtail parka vergeten,ik niet hoor!is heerlijk warm 8-)
 
Voor mij is het textiel jas met beschermstukken, deftige handschoenen (winter en zomerpaar), motorlaarzen, maar enkel regenbroek. Dus totaal beschermd uitgezonderd broek; daar moet ik eens in investeren. Dat alles voor de veiligheid (schuiver), voor regenbescherming is dat minder noodzakelijk op een motorscooter.
De SWrijder.
 
Ik denk dat het heel verstandig is om motorkleding te dragen op een scooter, het is tenslotte een motorfiets. 8-)
 
Ligt er maar net aan, als je toch niet buiten de stad zie ik geen reden om een pak aan te doen. Als het iets harder gaat is het natuurlijk wel verstandig.

Voor de moraalridders, ook met 50 kun je hard op je bek gaan en letsel oplopen.
 
draag een textiel motorpak,zelfde die ik vroeger op de motor ook aan had.(zit zelfs wat ruimer dan vroeger)
mocht het nu echt warm zijn ,wil ik de broek wel eens thuis laten,voor de kortere ritjes.

er word gevraagd wat de norm is in scooter land,geen idee.
zal me trouwens ook een worst wezen,de norm bepaal je zelf.

Heb ze deze zomer weer voorbij zien komen,korte broek, stoer t-shirt aan,was zelfs eentje bij die op slippers reed.
tja hoe dom kun je zijn.
 
Er zijn heel veel motorjassen te koop waar je het niet aan ziet. Bijvoorbeeld die van Tucano Urbana. In de stad draag ik gewoon een spijkerbroek. <edit>met motorjack</edit> Snelweg rijd ik full feature motorpak. En daar hoef ik geeneens over na te denken, want aantrekken kost me slechts 2 minuten.
Arthur.
 
Laatst bewerkt:
Ik draag voor de wat langere ritten zeker mijn motorpak met alle protectie er in.
Of je een schuiver maakt met een "motor" of een Scooter, de gevolgen zijn hetzelfde.
Voor korte ben ik toch van het gemak en doe ik gewoon snel mijn leren jack aan, helm op en rijden maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan