Motorpak (textiel) voor "grote" mensen

jorrick

MF'er
24 mrt 2015
159
13
Assen
Beste motorforummers, ik heb samen met mijn vriendin afgelopen week bij verschillende zaken wat motorkleding wezen passen. Maar het viel mij ontzettend tegen hoe die kleding zat.

Het zat me allemaal veel te strak. Nou is het ook niet zo gek want ik ben nogal uuhm dik... met 1.85 en 115KG
Maar het valt me op dat ik gewoon jassen van XXXXXL (5XL) moet hebben die mij een beetje lekker zitten en niet overal om de armen e.d. afknellen.

Het merk IXS zat mij nog het best (5XL) Terwijl mijn gewone winterjas een XL jas is.


Laten we het maar niet over broeken hebben... Die zaten al helemaal 3x ruk. Ik had 1 broek van IXS maat XXXXXL (5XL) die redelijk zat. Is het de bedoeling dat je die binnenvoering gewoon laat zitten ook al zit je er met een spijkerbroek in?

De dure maten van broeken over de 200euro zaten allemaal niet lekker.


Is dit normaal? Zijn er nog meer "big boys" hier die ook problemen hebben met kleding en wat hebben jullie voor merk/maat als je van mijn postuur bent/
 
grotere maten is altijd lastig. Als je niet in de kindermaten valt die moderne confectie heet dan wordt het al snel lastiger.

Ik heb zelf (1.95 en 130 kg) nog steeds geluk met de grootste standaardmaten van Difi, Dane. (huismerken van Motoport)

Textielbroeken met kevlar van Trilobyte (motozoom) en vanucci gaan prima, daar hebben ze ook lekker grote regenbroeken (al dan niet met stretch materiaal erin) van Proof bv.

Andere opties.

Restyle (aalsmeer) levert prijs-technisch interessante kleding (textiel en leer) en maakt voor weinig meerprijs spulletjes op maat. Mijn winterbroek komt daarvandaan, prima broekje. Zit goed, slijtvast en waterdicht en ik zat nog niets bij de allergrootste maten daar.

Echte specialiteiten vind je bij MaxiMaat in poeldijk, daar kun je tot 12 XXL volgens mij voor veel modellen.

Voor elk budget tussen de 100 en 1000 euro zit er wel iets tussen.

Succes met zoeken

Benno
 
Ha Jorrick,
welkom op dit forum.
Ik heb ongeveer de zelfde kledingmaten nodig (ik ben 1.87 maar mijn streeflengte is 2 meter :+ ). Ik ben prima geslaagd met een Bering jas maat W2XL en een Evolution broek XXXL, maar ik draag geen spijkerbroek onder een motorbroek. Dat is echt te veel van het goede, zeker met binnenvoering er in stik je de moord van de warmte en het zit gewoon rete oncomfortabel. Dus uit die spijkerbroek en dan je motorbroek aan. Qua handschoenen (maat 4XL) en schoenen (maat 47) heb ik Alpinestars gekocht, zitten prima.
Het kan dus wel.
 
Laatst bewerkt:
bmw kleding past vaak ook
ik ben 191 en 135 kg..en pas prima in een bmw maat 62...
 
Hallo,

Je hebt een punt dat helaas de textielen kleding voor sportmotoren enkel in "kindermaten" leverbaar zijn.
Voor corpulentere/ontwikkelde rijders zijn er verschillende opties.
In Poeldijk inderdaad een winkel die maatwerk leveren tot hele grote maten.
BMW kleding valt ook wat ruimer. Heb zelf een ruimere jas nodig, en vaak pas ik een 3xl wel.
Van Rukka heb ik en 64 (met 145 kg erin en sluit keurig).
Daarnaast hebben Bering en Held een lijn met Kingsize maten (te koop bij Motorplaza Heerenveen).
Rijdt je een chopper, dan is de kleding van Harley ook in grotere maten te leveren. Mocht je het niet erg vinden, kun je in Rossum grotere maten ook 2e hands vinden (vaak kort gedragen).
Maar het is een kennelijk een "kleine" groep die grotere kleding nodig heeft. Alsof een forser gebouwd rijder geen goede kleding nodig heeft. Hetzelfde is in fietskleding te zeggen!

PS Ik heb nooit een spijkerbroek/andere broek aan (behalve mijn onderbroek) onder mijn motorbroek!
Veels te warm, pfffff.

Succes
 
Valt me op dat maatvoering door de jaren erg aangepast is. Mijn oudste Gericke Tuareg was een 3xl, past nog steeds prima. de opvolger 4 jaar later moest 4xl worden terwijl die krapper is dan de oude 3xl versie, Het model daarna paste niet eens meer. Blijft vreemd ?

Ach, ik maak me al jaren niet druk meer om een extra XX

Benno
 
Laatst bewerkt:
Tja dames maat is ook niet makkelijk 175 bij 87 kg ... maat 46 in confectie... maar ja leren dames pakken gaan vaak maar tot 44 of zijn italiaanse maten...
Dus ik ben ook nog op zoek naar een lederen dames jas in mijn maat..heb nu een heren jas maat 60 maar zit eigenlijk voor geen meter. Dus ik begrijp je frustraties..
Succes met de zoektocht!!
 
jorrick ik heb zelf een Macna Geo 2 jas in de maat 4xl en zit prima de mouwen zijn zelfs ietsje te groot wat niet erg is ik vind dat wel lekker en ik heb een maruader broek ook van Macna in de maat 3xl en die zit zelfs ruim dus er is veel mogelijk
 
jorrick ik heb zelf een Macna Geo 2 jas in de maat 4xl en zit prima de mouwen zijn zelfs ietsje te groot wat niet erg is ik vind dat wel lekker en ik heb een maruader broek ook van Macna in de maat 3xl en die zit zelfs ruim dus er is veel mogelijk
Wat zijn jou specs? ;)
Ik vind ze nieuw wel een beetje prijzig. (230/290euro)
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn jou specs? ;)
Ik vind ze nieuw wel een beetje prijzig. (230/290euro)

dus er is veel mogelijk
VEEL niet, maar er is genoeg keuze, maar het is zoeken!
Daarbij vindt ik ik 230-290 Euro nog meevallen, meestal zijn jassen die ik zag van Rukka al minimaal 400 Euro.

Jorrick, ga eens kijken naar Held. Net even boven de 210 euro fraaie jassen. Bijvoorbeeld een Held 4-Touring. Maar bovenal enkel in het zwart leverbaar boven de maat 2XL..
Dat vindt ik nu discriminatie :Y
Alsof je geen modieuze kleuren mag kopen als je wat voller bent, of soms extra geld kwijt bent boven een bepaalde maat (bv. Rukka).
Maar je hoort niemand in winkels over kleinere maten. Grote maten extra laten betalen, en krijg je bij kleinere maten dan geld retour :N _O-
 
En ik vind veiligheid ook wel wat waard. Het verschil in kwaliteit tussen mijn dane en mijn goedkope jasjes zie en voel je echt wel, dan maar wat meer betalen. Je hoeft per slot ook niet alles tegelijk te kopen, in fasen aangekocht valt de pijn best mee en afhankelijk van je kilometrage heb je toch meer van elk nodig dan je in eerste instantie denkt.

groet,

Benno
 
VEEL niet, maar er is genoeg keuze, maar het is zoeken!
Daarbij vindt ik ik 230-290 Euro nog meevallen, meestal zijn jassen die ik zag van Rukka al minimaal 400 Euro.

Jorrick, ga eens kijken naar Held. Net even boven de 210 euro fraaie jassen. Bijvoorbeeld een Held 4-Touring. Maar bovenal enkel in het zwart leverbaar boven de maat 2XL..
Dat vindt ik nu discriminatie :Y
Alsof je geen modieuze kleuren mag kopen als je wat voller bent, of soms extra geld kwijt bent boven een bepaalde maat (bv. Rukka).
Maar je hoort niemand in winkels over kleinere maten. Grote maten extra laten betalen, en krijg je bij kleinere maten dan geld retour :N _O-
Vrouwen/mannen met kleinere maten dan gemiddeld hebben ook moeite om iets te vinden. Voor hen is het zelfs moeilijker, behalve kindermaten dan. (en daar is paar weinig aanbod)
XXL bestaat wel, XXS niet..
 
Daar is dan maar één remedie voor!
tekstbord_calorie_n_dat_zijn_toch_beestjes.jpg



*D :P 8-) :) :} _O- :Y
 
Laatst bewerkt:
Tja dames maat is ook niet makkelijk 175 bij 87 kg ... maat 46 in confectie... maar ja leren dames pakken gaan vaak maar tot 44 of zijn italiaanse maten...
Dus ik ben ook nog op zoek naar een lederen dames jas in mijn maat..heb nu een heren jas maat 60 maar zit eigenlijk voor geen meter. Dus ik begrijp je frustraties..
Succes met de zoektocht!!


heb je al macna geprobeerd zo niet ga dan even naar MJK, ik ben bij hun beland omdat ik ook niet echt kon vinden wat ik wilde, ik bedoel motoport is 5 minuten trapfietsen van mijn huis maar high vissibility kleding hebben ze bar weinig en ja ze verkopen Macna maar daar promoten ze niet mee omdat het niet hun huismerk is want dat is Dane en Difi.

het heeft mij een halve dag gekost bij hun maar ik heb ook gelijk de goede kleding die ik wilde namelijk een high vissibilty jas ( Macna Geo 2 fluo geel, ivm de cooling de rest is een snelkookpan voor mij ) en een ruime broek die qua ventilatie best wel meevalt.
 
BMW heeft ook ruimere broeken, all weather broeken maar ook afritsbare Summer versies (dunner waardoor luchtiger).
Je kunt beter een prettige/lees duurdere jas kopen, anders heb je straks een kast vol. En het neemt al genoeg ruimte in beslag.
 
Al geprobeerd een beetje af te vallen? Scheelt ook in brandstof enz :+

Houd er ook rekening mee dat motorkleding strak hoort te zitten. Niet afknellend strak... maar wel lekker strak.
 
Laatst bewerkt:
Ga eens kijken bij Termaat motoren in Nijmegen daar hebben ze veel "rare" maten ben er zelf ook goed geslaagd ( ben 2 mtr en 115 kg )
Succes
 
Termaat heeft inderdaad heel veel maten hangen, maar weinig voor grote/lees grotere buikmaten.
Maar het is sowieso het proberen waard, vaak leuke aanbiedingen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan