Motorpak?

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
Drenthe
Ik ben vandaag naar de motor beurs geweest in utrecht.
Leuke beurs met echt heeeeel veel motors en motorspullen.
Ik zocht een motorpak.
Ik wist niet meer wat ik moest doen.
Nu zegt de ene van doe maar een leren.
Lijkt mooier en tijdens het rijden lekker strak om het lichaam
Ander weer van nee. kartoen. lekker warm in de winter en cool in de zomer( uitritsbare voering.).
Ik hoef dus niet te weten wat het beste is maar wat het mooiste lijkt.
Iemand ervaringen? vast wel.
Iemand ooit spijt gehad van leer of kartoen>?
ALvast bedankt.... :}
 
Ik heb een leren pak en rijd er zonder problemen
mee als het tegen het vriespunt is... Gewoon
een dikke trui er onder.

Winterhandschoenen zijn dan geen overbodige
luxe...

Dus dat hoeft geen rede te zijn er geen te kopen.
 
heb een leren pak echt geweldig :} (hulde aan MJK) :}


alleen het moet niet regenen en/of beneden de 5 graden zijn.

idd kunstof motorkleding is gewoon warmer en waterdicht...(heb ik dus voor de winter).

leer zit ook veel lekkerder vindt ik en je schuift niet zo over je zadel als je het gas opentrekt...
 
Ik heb een MQP Aces gekocht.
Volledig leer met veel protectors en het belangrijkste... kneepads.

Was m\'n textiele jas zat. Leer zit echt beter als lekker aan het :] bent.
 
Laatst bewerkt:
Leren pak nemen. Evt. lange onderbroek eronder en dikke trui in de kou(als trui er niet onder past motorjas erover).
 
k heb ook een leren (combi) pak.. ideaal als je het mij vraagt.
Zit goed lijkt leuk en het heeft de nodige bescherming.

Vorig weekend met 5/6 graden gereden, termo kolletje eronder en gaan.. nergens last van gehad. :}

t\'is volgens mij meer een kwestie van wat heb je er voor over; leer is gewoon duurder als textiel
(maar dat heb ik je vandaag al meer gezegd ;) )
 
Zonder lederen kleding rij ik niet.
Heb maar een (goddelijk)lichaam.
Dus vandaar kies ik voor leder.
 
Altijd leer, meestal met thermo ondergoed eronder. En is het echt koud. Zoals afgelopen weekend dan heb ik m\'n (ademende) textieljas eroverheen. Wel zonder protectors en voering.
 
Oke, ik ben eruit.
Deze jongen gaat dus maar voor leer.
Maar.....
Deze motor heb ik
misc.php

Suggesties voor kleuren? (denk zelf rood)
of is neutraal beter voor eventuele volgende motor
En wat is beter?
Combi of los?
En de prijs, ik heb pakken op de beurs gezien voor 500 euro.. is dit duur?
 
Pas op dat het rood niet gaat vloeken met de motor.

Ik heb Dainese Gore-Tex pak met dito laarzen en handschoenen voor mindere omstandigheden.

En leer voor het knallen met mooi weer......
 
klote weer die reply

Zwart/rood

€ 500 is niet duur voor een goed pak.

Ik zou de volgende keer een overal nemen denk ik, omdat ik het pak toch altijd als geheel draag.

Maar dat moet je zelf weten.

Je had alleen op de beurs een pak moeten kopen, ivm prijs.
 
Ik dacht in eerste instantie aan rood met grijs.
Maar werdt er wel op gewezen dat het misschien te rood word.
En voor een volgende motor (eventueel) want dit is mijn eerst bike en mijn eerste seizoen is het misschien handig om allerlei kleuren te nemen.
Dus eigenlijk weet ik het nog niet.
En heb al bedacht. als ik in de winter met die pak rijd ga ik gewoon naar zo\'n leger winkel en haal een thermo pakkie op.
Maar kleuren. tja koop maar 1 keer zo\'n pak als het goed is.
En koop denk ik een pak in zuidlaren want daar is begin maart een beurs.
Dus die had ik al in mijn achterhoofd zitten \')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een zwart lederen combi (past overal bij), maar ik wil er nu toch wel een combi bij in kleur van mijn bike (trouwens mijn 2e rooie bike). je pak zal wel langer meegaan dan je motor, kies dus zorgvuldig je kleur uit.

;)
 
Ik heb zelf voor een zwart pak gekozen, met
nog wat wit en blauw, altijd goed.

Ik heb voor een losse broek en losse jas gekozen
omdat ik voor een kort ritje geen zin heb om
me in zo\'n broek te hijsen en als ik dan een
overal pak zou hebben zou ik niks aantrekken
mezelf kennende...
 
Laatst bewerkt:
ik heb een wit/grijs 2 tinten/zwart pak gewoon heel errugh mooi en past overal bij...
 
Neutrale kleuren. Idd pak gaat meestal langer mee dan de motor. Heb zelf een antraciet/lichtgrijs/gebroken wit/zilver pak. Past overal bij.

misc.php


Kies ook voor een combi. Is wat praktischer dan een overall.
 
Combi kopen, kan je tenminste nog eens je jasje afritsen als je in de zomer ergens een Fantaatje gaat drinken.

Kleuren? Zwart en grijs met ergens een rood accentje of zo. Stoere Arai of Shoei erbij wél in flitsende kleuren en je bent helemaal het mannetje!

500 Euro is mijns inziens goedkoop voor een pak. Het leer is bij pakken uit die prijsklasse vaak dunner. Voel maar eens aan een Spyke / Dainese en een MQP of zo en je voelt het verschil. Als je wel eens gepleurd bent weet je wat het is om het leer wat dikker te hebben. Heb zelf in m\'n linker onderarm nog wat fijne paarse accenten zitten in een soort bult van poffertjes die eens hun oorsprong hadden op m\'n dijbeen; restanten van een paars nylon MQP jack, een stevige schuiver en wat plastische chirurgie!

Veel plezier met je motor en je leren pak!

Q.
 
Ik zit zelf ook nog in dubio over wat ik wil aanschaffen. Heb al een goede textielen motorjas en zit dus eigenlijk te denken om alleen een leren broek met kneepads erbij te kopen. Maar een combi heeft ook wel wat... Moeilijk moeilijk... Eerst maar eens zien wat er voor leuks te koop is, heb nl. ook nog laarzen nodig. Niet alles tegelijk. Kisten voldoen eerst wel prima.
 
Ik heb nu compleet textiel. Maar ben er hard over aan het denken om een leren broek te kopen. Maar had weinig zin om op de beurs te gaan zoeken. Ga wel op een normale werkdag naar een motorzaak. Dan hebben ze tenminste tijd om te adviseren :)
Ik ga denk ik maar \'ns kijken bij Termaat.
 
Had hiervoor textiel en de jas zag er wel goed uit maar de overbroek was meer een flubber ding wat om je onderlijf zat.

Heb nu leer en zit allemaal wat strakker, voor en nadelen kan ik nog niet uit ervaring vertellen behalve dat textiel na 1 val weg is en leer weet ik het nog niet. Ik ga iig voortaan voor leer.
 
Textiel jas is nooit weg.

Als het koud is past hij vaak zonder probleem ove je leren jas heen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan