Motorpapieren kwijt

Johnster

Rookie
22 sep 2010
3
0
Amsterdam
Beste mede-rijders,

vorige zomer helaas mijn GSXR gestolen en omdat het niet rijden toch wel heel vervelend begint te worden opzoek gegaan naar een nieuwe motor.

Na lang speuren een mooie tegengekomen en afspraak met de motor gemaakt. Proefritje gemaakt, motor geinspecteerd en eens geworden over de verkoopprijs.

Echter...bij het bekijken van de motorpapieren bleek dat de huidige eigenaar zijn tennaamstellings bewijs niet (meer) heeft. Resultaat dus dat ik de motor niet kan overschrijven op mijn naam. Of de verkoper het bewijsje is kwijtgeraakt, of de motorzaak het niet heeft meegegeven, of het financieringbedrijf heeft het bewijs. Is niet helemaal duidelijk, wat wel duidelijk is dat de verkoper nu een nieuwe heeft aangevraagd.

Ik wil de motor erg graag hebben maar heb nu een beetje een raar 'onderbuik' gevoel overgehouden aan deze kwestie.

Mijn vraag is eigenlijk of het 'kwaad' kan dat er nieuwe papieren worden aangevraagd en wat de eventuele (negatieven) gevolgen voor mij kunnen zijn.

Alvast bedankt!
 
voor jou maakt het niet uit, het duurt alleen effe... NE wat ook wel kudt is, je krijgt een kenteken plaat met een "1" tje erop. Lelijk.
 
Inderdaad. En zo'n 1, 2 of 3 zou mij persoonlijk boeien.
Wat is daar nu lelijk aan? Alsof je kentekenplaat mooi is ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Beste mede-rijders,

vorige zomer helaas mijn GSXR gestolen en omdat het niet rijden toch wel heel vervelend begint te worden opzoek gegaan naar een nieuwe motor.

Na lang speuren een mooie tegengekomen en afspraak met de motor gemaakt. Proefritje gemaakt, motor geinspecteerd en eens geworden over de verkoopprijs.

Echter...bij het bekijken van de motorpapieren bleek dat de huidige eigenaar zijn tennaamstellings bewijs niet (meer) heeft. Resultaat dus dat ik de motor niet kan overschrijven op mijn naam. Of de verkoper het bewijsje is kwijtgeraakt, of de motorzaak het niet heeft meegegeven, of het financieringbedrijf heeft het bewijs. Is niet helemaal duidelijk, wat wel duidelijk is dat de verkoper nu een nieuwe heeft aangevraagd.

Ik wil de motor erg graag hebben maar heb nu een beetje een raar 'onderbuik' gevoel overgehouden aan deze kwestie.

Mijn vraag is eigenlijk of het 'kwaad' kan dat er nieuwe papieren worden aangevraagd en wat de eventuele (negatieven) gevolgen voor mij kunnen zijn.

Alvast bedankt!


Huidige eigenaar kan bij RDW nieuwe papieren aanvragen.

Kijk maar hier even Kentekenbewijs en/of tenaamstellingscode aanvragen - Invoeren aanvraag

Succes
 
Inderdaad. En zo'n 1, 2 of 3 zou mij persoonlijk boeien.
Wat is daar nu lelijk aan? Alsof je kentekenplaat mooi is ofzo.


Nee maakt op zich ook niet uit, maar ik zie wel eens zo'n "1" tje of erger nog een 2, 3 of zelfs 4-tje en dan denk ik altijd; a) wat een sufkop, die is al x-keer zijn papieren kwijtgeraakt en b)er is vast gerommeld met die motor/auto
 
Nee maakt op zich ook niet uit, maar ik zie wel eens zo'n "1" tje of erger nog een 2, 3 of zelfs 4-tje en dan denk ik altijd; a) wat een sufkop, die is al x-keer zijn papieren kwijtgeraakt en b)er is vast gerommeld met die motor/auto

Als je nieuwe papieren aanvraagt, dan krijg je geen 1 op je kenteken :N

Dat is alleen als je je plaat kwijt bent :Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag is eigenlijk of het 'kwaad' kan dat er nieuwe papieren worden aangevraagd en wat de eventuele (negatieven) gevolgen voor mij kunnen zijn.

Raar dat niemand het heeft over het feit dat iemand zn spullen niet voor elkaar heeft (verkoper).
Als hij dat soort belangrijke documenten onbewust kwijtraakt (hij wist het zelf niet eens) door onzorgvuldigheid, hoe zuinig is hij dan bv geweest met onderhoud/de motor in het algemeen.

Brand ofzo waarbij huis/alle papieren afgefikt is bv kan ik me dan nog iets bij voorstellen.

Raar onderbuik gevoel zou ik zelf de motor lekker laten staan.

En je hebt het over financieringsbedrijf? Dus je koopt een motor over die nog niet afbetaald is ofzo? Kan verkoper de motor dan zomaar verkopen enzo? Of staat in zn contract dat dat niet mag. Is hij al wel eigenaar?
 
Nee maakt op zich ook niet uit, maar ik zie wel eens zo'n "1" tje of erger nog een 2, 3 of zelfs 4-tje en dan denk ik altijd; a) wat een sufkop, die is al x-keer zijn papieren kwijtgeraakt en b)er is vast gerommeld met die motor/auto
Als je mij ziet rijden, kan je dan denken: hee, de vorige eigenaar van die motor is vast een keer z'n papieren kwijt geraakt :P
Raar dat niemand het heeft over het feit dat iemand zn spullen niet voor elkaar heeft (verkoper).
Als hij dat soort belangrijke documenten onbewust kwijtraakt (hij wist het zelf niet eens) door onzorgvuldigheid, hoe zuinig is hij dan bv geweest met onderhoud/de motor in het algemeen.

Brand ofzo waarbij huis/alle papieren afgefikt is bv kan ik me dan nog iets bij voorstellen.

Raar onderbuik gevoel zou ik zelf de motor lekker laten staan.

En je hebt het over financieringsbedrijf? Dus je koopt een motor over die nog niet afbetaald is ofzo? Kan verkoper de motor dan zomaar verkopen enzo? Of staat in zn contract dat dat niet mag. Is hij al wel eigenaar?
Slaat nergens op. Ik heb m'n motor netjes in onderhoud, maar ik zou die papiertjes ook niet zo een twee drie kunnen opduikelen.. :z Niet iedereen is een boekhouder en niet iedere boekhouder onderhoudt z'n motor goed.
 
Raar dat niemand het heeft over het feit dat iemand zn spullen niet voor elkaar heeft (verkoper).
Als hij dat soort belangrijke documenten onbewust kwijtraakt (hij wist het zelf niet eens) door onzorgvuldigheid, hoe zuinig is hij dan bv geweest met onderhoud/de motor in het algemeen.

Brand ofzo waarbij huis/alle papieren afgefikt is bv kan ik me dan nog iets bij voorstellen.

Raar onderbuik gevoel zou ik zelf de motor lekker laten staan.

En je hebt het over financieringsbedrijf? Dus je koopt een motor over die nog niet afbetaald is ofzo? Kan verkoper de motor dan zomaar verkopen enzo? Of staat in zn contract dat dat niet mag. Is hij al wel eigenaar?


Als hij niet de eigenaar zou zijn, dan krijgt hij ook geen nieuwe papieren.
De nieuwe papieren worden alleen naar het adres gestuurd van de laatste registratie van het kenteken.

Iedereen kan wel eens wat kwijt raken of je weet niet meer waar het ligt.
Ik zie daar niet zo'n probleem in. De RDW waarschijnlijk ook niet, want anders bieden ze je deze mogelijkeheid niet.
 
Nee maakt op zich ook niet uit, maar ik zie wel eens zo'n "1" tje of erger nog een 2, 3 of zelfs 4-tje en dan denk ik altijd; a) wat een sufkop, die is al x-keer zijn papieren kwijtgeraakt en b)er is vast gerommeld met die motor/auto


Die sufkop is alleen zijn plaat kwijtgeraakt ;)
 
En je hebt het over financieringsbedrijf? Dus je koopt een motor over die nog niet afbetaald is ofzo? Kan verkoper de motor dan zomaar verkopen enzo? Of staat in zn contract dat dat niet mag. Is hij al wel eigenaar?

Verkoper heeft mij verteld dat hij de motor vorig jaar heeft afbetaald. Iedereen bedankt voor de snelle reacties, ik ga er nog een nachtje over slapen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan