Motorparkeren / wil starten niets meer

BVZ

MF'er
5 jul 2007
145
0
Ik zette gisteren mijn SV 1000S 2005 neer ging bakkie doen en wilde weer weg gaan maar niets meer, contactslot aan geen display wel licht,zekeringen nageken alles goed.Toen ANWB gebeld en die dacht contactslot, bypas gemaakt van accu naar een ander draadje en kon weer starten ( wel met contactslot aan anders F1 fout ).
Kan dit of is er toch iets anders?Is contactslot zelf makelijk te vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Nee kan hem niet aanduwen,want benzine pomp doet dan ook niets, met bypas wel.
UIt lezen moet ik dan morgen even over bellen (zijn vandaag dicht )
Maar op contact slot zitten 4 draden 1 voeding en 3 afgaande draden.1x CPU, 1x verlichting en 1x paseerlicht/grootlicht/display via zekering.dus moet 3 contacten verbinden.Ga vanavond ook even kijken om contactslot te demonteren en op 4 draadjes te meten.
 
Nee kan hem niet aanduwen,want benzine pomp doet dan ook niets, met bypas wel.
UIt lezen moet ik dan morgen even over bellen (zijn vandaag dicht )
Maar op contact slot zitten 4 draden 1 voeding en 3 afgaande draden.1x CPU, 1x verlichting en 1x paseerlicht/grootlicht/display via zekering.dus moet 3 contacten verbinden.Ga vanavond ook even kijken om contactslot te demonteren en op 4 draadjes te meten.

Meten is een goed idee zeker als je al weet waarvoor alle draden zijn. Wat je eerst zou kunnen proberen is wb-40 in het sleutelgat spuiten en de sleutel een aantal keer heen en weer halen.
 
Gisteren bedradingschema uitgeprint de bedrading van contactslot elk een aparte kleur gegeven en meten, bleek toch dat ANWB een zekering op de verkeerde kant had gemeten, ene kant wel spanning andere kant niet dus toch zekering defect.

Vervangen probleem opgelost.

Bedankt voor reactie's
 
Ja is een goeie vraag er moet een oorzaak voor zijn maar ik zou het niet weten.Het was de zekering van signal (dus dashboard ) claxon / voor en achter remschakelaar. Heb hem vervangen en heb alles uitgeprobeerd blijf gewoon heel. Dus ??
 
Vervolg van niet starten.
Vorige week zondag naar MCRIJEN even bakkie doen wil weer weg rijden en nu helemaal niets meer geen verlichting,knipperlichten en ook wel belangrijk niet starten. Maar had nu een geluk stond bij een motor zaak.Met een medewerker even gekeken maar alle zekeringen waren nu wel heel en hij kon het niet verklaren (toch in eerste instantie het contactslot )dacht hij.Motor laten staan daar en ik werd einde van de week terug gebeld dat de stekkerverbinding van contactslot naar kabelboom helemaal was doorgebrand door vocht in die jaren verzameld.stekker verbinding eruit geknipt en bedrading opnieuw gesoldeerd en ingespoten.Het blijkt vertelde deze Suzuki dealer dat het een kwaaltje was van sv maar dat bij een onderhoudsbeurd het luchtfilterhuis eraf wordt gehaald en stekker verbinding wordt ingespoten door hun.

Ik was voor de eerste keer bij MCRIJEN maar werd perfect geholpen.

Ik kreeg ook van een colega motor rijder een tip om stekker verbinding in te spuiten met Hansoplast spuitpleister dan komt er een mooi dicht laagje om de stekker verbinding.
 
Wondpleister-spuitbus kan inderdaad voor veel dingen "oneigenlijk" gebruikt worden, bijvoorbeeld kleding waterafstotend sproeien; voor electrische toestanden wel uitkijken dat je alleen op buitenkant sproeit en niet binnen in contacten ....
 
Zekeringen zijn bedoeld als kortsluitbeveiliging en wanner daar geen sprake van is en ook geen overbelasting aanwezig is dan gaan zekeringen een leven lang mee. Wanneer er een zekering kapot gaat, heeft dat een oorzaak. En zolang die niet is gevonden is er een vergrootte mogelijkheid dat de zekering binnenkort weer de geest geeft.
 
Zekeringen zijn bedoeld als kortsluitbeveiliging en wanner daar geen sprake van is en ook geen overbelasting aanwezig is dan gaan zekeringen een leven lang mee. Wanneer er een zekering kapot gaat, heeft dat een oorzaak. En zolang die niet is gevonden is er een vergrootte mogelijkheid dat de zekering binnenkort weer de geest geeft.


Wat een onzin....enig idee aan wat voor k*t omstandigheden een zekering in een motor bloot staat ?

Trillen, koud, warm, tyfus warm. bevorderd echt niet de levensduur.
 
Naah, was best wel duidelijk. Alleen ben ik nog nooit een zekering met gevoel tegengekomen. Een zekering die stuk gaat door contante blootstelling aan kou/warmte/trillingen :N

Een zekeringkast is niet voor niks in rubber opgehangen, maar kapot gaan door trillingen is wel heel zeldzaam inderdaad, en temperatuur doet al helemaal niet zoveel voor een zekering.
 
Een zekeringkast is niet voor niks in rubber opgehangen, maar kapot gaan door trillingen is wel heel zeldzaam inderdaad, en temperatuur doet al helemaal niet zoveel voor een zekering.

Toch raar dat je in zekering kasten een constante temperatuur behoud dan.....dus of verwarming er in of airco :?

En zekeringen zelf zijn miss niet zo heel gevoelig voor trillen volgens jullie maar ik kan ze toch best vaak vervangen doordat ze kapot trillen.

Nee niet op mijn motor maar op mijn werk, wat dus niet wil zeggen dat een motor alles behalve een goede omgeving is voor electrische troep.
 
Een zekeringkastje op een motorfiets is niet in rubber opgehangen omdat het eigenlijke smeltelement van de zekering niet tegen trillingen bestand zou zijn maar om te voorkomen dat de zekering in zijn geheel los in de houder komt te zitten en er uiteindelijk uit zal geraken.
Zekeringen branden door bij extreme stromen. Trillingen en sterk wisselende omgevings temperaturen hebben daar heel weinig tot geen invloed op. Een elektrische installatie die "troep" is kan natuurlijk altijd voor storing zorgen. Echter, adequaat onderhoud is ook op dit gebied een vereiste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan