motorpech bij geen vlichtstrook

In een tunnel zit om de max 150m een hulppost (rode kast) in de muur, met onder andere een telefoon. Als je die oppakt, dan krijg je meteen de verkeerscentrale aan de telefoon die meteen de rijstrook naast de vluchtstrook voor je af kunnen kruisen. Een stuk veiliger dan over de vluchtstrook de tunnel uit lopen met je motor (waarbij je ook niet goed kunt zien wat er achter je gebeurt).
in de coentunnel zelf zit geen vluchtstrook. Bij de telefoons sta je als het ware met je rugzak over de rijstrook. Ik was al halverwege en ik ga dan gewoon lopen, geen moment die telefoons overwogen.

Aantal jaren terug, viel mn virago uit in de coentunnel. Knipperlicht naar rechts gedaan en uit laten rijden. Toen duwen en dat was vreselijk. De auto's toeterden, maar deden niets. En men reed nog net mij niet van de sokken. Gelukkig werd de rechterbaan op rood gezet. Halverwege heeft een BMW motorrijder mij nog geholpen met duwen.(alsnog bedankt).

Het liep uiteindelijk allemaal goed af.

Moraal van het verhaal: hoofd koel houden en hopen dat men je ziet.

Veilige kilometers toegewenst. :]
 
Wat n sukkel van n chauffeur dan! Ben er zelf ook een maar in zo'n geval als ts beschreef ga ik toch echt even de weg blokkeren en uitstappen waar ik mee kan gaan helpen. Ts gaat daar immers niet voor niets staan...
 
Een jaar of wat geleden brak m'n gaskabel terwijl ik net de Coentunnel ingereden was (waarom gebeurt zoiets altijd dáár?). Eerst de koppeling ingeknepen en vrij snel de tegenwoordigheid van geest gehad om de choke aan te zetten. Uiteindelijk met horten en stoten de tunnel uitgekomen en de vluchthaven bereikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan