motorpech bij geen vlichtstrook

QWERTY3

Die hard MF'er
26 feb 2010
404
7
Hengelo
Laatst in een benarde situatie.
Bij wegwerkzaamheden op de snelweg wordt het enkele kilometers 2 smallere banen met aan weerszijden van metalen muren. Max snelheid 70km/u.
Mijn motor kreeg wat kuren en dreigde er mee te stoppen.
Achter mij op een halve meter afstand een enorme vrachtwagen die luid begon te toeteren.
Ik kreeg het dus al behoorlijk benauwd.
Je kan dan echt nergens heen.
Na het benzinekraantje paniekerig op reserve gezet, kwam de motor eindelijk weer tot leven.
Ik kreeg het gevoel alsof ik aan de dood ontsnapt was.

Mijn vraag is eigenlijk:
Wat kun je in zo'n geval het beste doen?
(geldt eigenlijk ook min of meer voor de auto)
 
Laatst bewerkt:
Laatst in een benarde situatie.
Bij wegwerkzaamheden op de snelweg wordt het enkele kilometers 2 smallere banen met aan weerszijden van metalen muren. Max snelheid 70km/u.
Mijn motor kreeg wat kuren en dreigde er mee te stoppen.
Achter mij op een halve meter afstand een enorme vrachtwagen die luid begon te toeteren.
Ik kreeg het dus al behoorlijk benauwd.
Je kan dan echt nergens heen.
Na het benzinekraantje paniekerig op reserve gezet, kwam de motor eindelijk weer tot leven.
Ik kreeg het gevoel alsof ik aan de dood ontsnapt was.

Mijn vraag is eigenlijk:
Wat kun je in zo'n geval het beste doen?
(geldt eigenlijk ook min of meer voor de auto)

Die vrachtwagen achter je was APK gekeurd en had dus REMMEN .. dus niks aan de dood ontsnapt ..
die was gewoon achter je gestopt .. _O-
 
Gevaarlichten mits je deze natuurlijk hebt, armgebaren dat je problemen hebt. Ik roep ook maar wat,
ben ook altijd weer blij als ik de tunnel uit ben. Wijkertunnel/Velsertunnen/Coentunnel.
 
Die vrachtwagen achter je was APK gekeurd en had dus REMMEN .. dus niks aan de dood ontsnapt ..
die was gewoon achter je gestopt .. _O-


misschien zelfs wel automatische remmen waardoor zijn koffie omviel?
Maar misschien handig om te weten als je weinig peut hebt dat je bij dergelijke situaties je benzinekraan op reserve zet

Als je echt stil valt, zsm achter de vangrail (eigen veiligheid) en 112 bellen.
 
Die vrachtwagen achter je was APK gekeurd en had dus REMMEN .. dus niks aan de dood ontsnapt ..
die was gewoon achter je gestopt .. _O-

Maar de meeste zitten te appen, telefoneren of te laptoppen en zien een motor vlak voor hun gril niet eens!!
Ik was er zacht gezegd niet erg blij mee!!
Maar je motor kan dus ook echt motorpech krijgen/ lekke band o.i.d.
Op reserve gaan kan ik mezelf natuurlijk enigszins verwijten.
 
Laatst bewerkt:
Gevaarlichten mits je deze natuurlijk hebt, armgebaren dat je problemen hebt. Ik roep ook maar wat,
ben ook altijd weer blij als ik de tunnel uit ben. Wijkertunnel/Velsertunnen/Coentunnel.
Velsertunnel al meerdere keren motorrijders met pech gezien. Echt op een beroerdere plek kun je niet stranden..
Geen vluchtstrook niets.. ben er zelf ook een keer op een tijdelijk brikje bijna stil komen te staan omdat m'n benzine op was (net als TS).

Reed nooit op dit brikje dus had nogal moeite om de reserve te vinden.
 
Wat Raymond W zegt, als je echt stil komt te staan en er is geen vluchtstrook dan moet je 112 bellen.

Ik zou niet weten welke gebaren ik zou maken maar ik zou proberen iets duidelijk te maken aan diegene achter je.. (hints is nooit mijn spel geweest)
 
op dat soort stukken zitten normaal ook pechhavens ingebouwd om de paar honderd meter. als je nog rolt paniek lichten aan mits aanwezig en probeer door te rollen tot een pechhaven wil de motor niet meer koppeling inknijpen en probeer uit te rollen. alles is beter als stil komen te staan op de rijbaan. heb je geen paniek lichten zet je richtingaanwijzer naar rechts want dat is de kant die je probeert op te komen en de kans is groot dat mensen het snappen.
 
Tja wat kan je doen? Doorrijden zolang het kan. Als hij erg langzaam gaat alarmlichten aan en als hij stilvalt : neerzetten en snel achter de vangrail kruipen. En 112 bellen want er is zeker sprake van een gevaarlijke situatie.

Aangezien hij toeterde, zal hij je wel gezien hebben. Hij zou gestopt zijn en dan heb je meteen een buffer achter je. Maar ik kan me voorstellen dat dat heel ongelukkig voelt.
 
Wat Raymond W zegt, als je echt stil komt te staan en er is geen vluchtstrook dan moet je 112 bellen.

Ik zou niet weten welke gebaren ik zou maken maar ik zou proberen iets duidelijk te maken aan diegene achter je.. (hints is nooit mijn spel geweest)

We rijden echt wel om jou heen hoor ... maar die kerels kunnen wel plat . _O-
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor stopte er een keertje mee, in de spits, vlak voor de Coentunnel. spanningsregelaar kapot en accu leeg. Met momentum en de koppeling in rolde ik tot net halverwege de tunnel. Daarna stapte ik af en was het duwen tot de vluchtstrook, die een flink stuk na de tunnel pas goed breed wordt.

Als je dan gewoon stil blijft staan en rustig 112 belt is er iets mis met je. Je moet gewoon weg komen en rustig blijven. Ik had wel het geluk dat een wegbeheerder mij had gezien, hij bleef achter mij rijden tot de vluchtstrook.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik wel eens gehad op de IJsselbrug. Stopte spontaan toen ik op de linkerbaan zat. Koppeling in, richting aan, en druk gebarend naar rechts laten rollen en zo strak mogelijk tegen de vangrail geparkeerd.
Over de rail gesprongen en 112 gebeld.
Op dit soort punten staan altijd camera's dus ze hadden al gezien dat er problemen waren.
Na een paar minuten komt er dan zon rws pickupje die de baan voor je afsluit en een berger die hem voor nop op de eerste de beste veilige plek neerzet. :t
 
Oh, en als je dan achter de vangrail staat, ga dan ook 10 meter achter je motor/auto staan. Mochten ze hem aantikken, krijg je de brokstukken niet voor je kanis.
 
Ik heb er laatst gestaan, hoor! Bij Dresden, superdruk, veel vrachtwagens, werkzaamheden, geen vluchtstrook, flauwe bocht voor slecht zicht, en aandrijving kapte ermee. Eerste eindje helling af geprobeerd of het zichzelf wel oploste. Dat hield snel op, en (geen alarmlichten) met knipper naar rechts naar de kant. Ik had zo'n 30cm streep en ruimte ernaast. Niet 112 bellen, dat is daar de brandweer _O-. De politie interesseerde het ook geen reet. Die zeiden je moet adac hebben. Sleepdienst gebeld, die kwam binnen 45 minuten. Dus ik heb wel peentjes staan zweten of mijn motor niet aangereden zou worden. (zelf natuurlijk over de vangrail en bagage eraf om de motor smaller te maken) De hulpdienst keek bij het uitstappen nauwelijks om zich heen. Weggebruikers kijken beter uit dan je zou denken, blijkbaar. Dan had ik m ook nog wel die 400 meter van de weg af kunnen duwen en t zelf oplossen.
 
Mijn motor stopte er een keertje mee, in de spits, vlak voor de Coentunnel. spanningsregelaar kapot en accu leeg. Met momentum en de koppeling in rolde ik tot net halverwege de tunnel. Daarna stapte ik af en was het duwen tot de vluchtstrook, die een flink stuk na de tunnel pas goed breed wordt.

Als je dan gewoon stil blijft staan en rustig 112 belt is er iets mis met je. Je moet gewoon weg komen en rustig blijven. Ik had wel het geluk dat een wegbeheerder mij had gezien, hij bleef achter mij rijden tot de vluchtstrook.

In een tunnel zit om de max 150m een hulppost (rode kast) in de muur, met onder andere een telefoon. Als je die oppakt, dan krijg je meteen de verkeerscentrale aan de telefoon die meteen de rijstrook naast de vluchtstrook voor je af kunnen kruisen. Een stuk veiliger dan over de vluchtstrook de tunnel uit lopen met je motor (waarbij je ook niet goed kunt zien wat er achter je gebeurt).
 
Laatst in een benarde situatie.
Bij wegwerkzaamheden op de snelweg wordt het enkele kilometers 2 smallere banen met aan weerszijden van metalen muren. Max snelheid 70km/u.
Mijn motor kreeg wat kuren en dreigde er mee te stoppen.
Achter mij op een halve meter afstand een enorme vrachtwagen die luid begon te toeteren.
Ik kreeg het dus al behoorlijk benauwd.
Je kan dan echt nergens heen.
Na het benzinekraantje paniekerig op reserve gezet, kwam de motor eindelijk weer tot leven.
Ik kreeg het gevoel alsof ik aan de dood ontsnapt was.

Mijn vraag is eigenlijk:
Wat kun je in zo'n geval het beste doen?
(geldt eigenlijk ook min of meer voor de auto)

Weg blokkeren met motor en de vrachtwagenchauffeur een verkeerslesje lezen, eventueel met inzet van de vlakke hand.
 
het offeren van een maagd wil ook nog wel eens helpen

:^

En eerder tanken zodat je niet op reserve hoefdt.

full
 
Aantal jaren terug, viel mn virago uit in de coentunnel. Knipperlicht naar rechts gedaan en uit laten rijden. Toen duwen en dat was vreselijk. De auto's toeterden, maar deden niets. En men reed nog net mij niet van de sokken. Gelukkig werd de rechterbaan op rood gezet. Halverwege heeft een BMW motorrijder mij nog geholpen met duwen.(alsnog bedankt).

Het liep uiteindelijk allemaal goed af.

Moraal van het verhaal: hoofd koel houden en hopen dat men je ziet.

Veilige kilometers toegewenst. :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan