motorpolitie frankrijk

muppet

Die hard MF'er
10 mei 2003
715
0
Esch
YES YES

Ik zwaaien altijd naar motor-wouten ( als ik op de motor zit )maar hier in NL zwaaien ze nooit terug.
D8 zal het in frankrijk eens proberen en ze zwaaide nog terug ook :}
Dus aan niet groetende motor agenten let eens op of doet eens vriendelijk!!!!

mzzl muppet
 
YES YES

Ik zwaaien altijd naar motor-wouten ( als ik op de motor zit )maar hier in NL zwaaien ze nooit terug.
D8 zal het in frankrijk eens proberen en ze zwaaide nog terug ook :}
Dus aan niet groetende motor agenten let eens op of doet eens vriendelijk!!!!

mzzl muppet
Ey Muppet, ik zie dat ik me gelukkig niet aangesproken hoef te voelen ;)



ik ga even een cigaretje roken.. en me italiaanse bol op eten :9
Pas je op dat je je niet vergist in wat je in welke hand hebt ... :? :+
 
[me]Spider zwaait ook altijd en ze zwaaien gewoon terug. Het zijn net gewone motorrijders :P [/me]
 
Hier in nederland groeten ze echt wel terug,
vorrig weekend reed ik in de buurt van apeldoorn en stak me hand uit naar 2 agenten. de een reageerde niet en de ander viel half van de motor zo enthousiast was die :}
oftewel het zijn net gewone mensen de een doet het wel en de ander niet.
En denk eigenlijks dat dat ook voor frankrijk geld.
 
Vaak zie je ze denken als je zwaait; "Houdt ie me nu voor de gek?"
Om vervolgens laat terug te zwaaien.
 
ach ja, soms zwaaien 'we' :P wel, en soms zwaaien 'we' niet. zo gaat dat in het leven. wat ik me alleen wel afvraag is of motoragenten vaker naar bmw's en/of 'pannen' zwaaien. (of naar toerbuffels in het algemeen) en minder naar van sportmotoren.
 
de reden dat motoragenten niet terug zwaaien is omdat ze in de politie opleiding het wordt afgeleerd om terug te zwaaien...stom he? (veiligheidsgeneuzel...)
 
Bij mij hebben ze tot nu allemaal terug gezwaaid zowel nederlandse als duitse motoragenten :)
 
ik zwaai nooit (meer) naar motoragenten..




dadelijk draaien ze om en komen ze me achterna... B|
 
Franse politie is sowieso heel wat socialer en behulpzamer. (Al zullen er in beide landen uitzonderingen zijn)
 
Laatst vreemd. Kwam motoragent naast me rijden en die zwaaide wel, maar op een beetje rare manier. Beetje met z'n hand mijn richting in duwend. Ik hem beetje vaag aankijken en vervolgens begin hij ook nog te tuuteren. Mischien dachtie dat hij me kende ofzo :? Voelde me een beetje in de zeik genomen dus heb maar vriendelijk :bye: en ben snel afslagje ingedoken. Rare gasten die motoragenten :X








:+
 
Laatst bewerkt:
Nou wij zijn dus net terug uit CANNES en mensen wat een motorminded gebied is dat...
Daar moesten ze alle Speepooiers maar eens een maand naar toe sturen om te kijken hoe een echte agent zijn werk moet doen..
Geen gezeik over een paar KMtjes te hard, daar gaan gewoon alle auto rechts rijden, en de middenstrrok die dan overblijft is voor al het gemotoriseerde verkeer, kunt daar toch niet zien wat nou wat is, scooters brommers snorfietsen, daar kijkt niemand naar, naar de middenstrook en scheren . ZIG ZAG ZIG ZAG, niet treuzelen , doorrijden!!!!!!! Achteraansluiten is voor de zeikerds , niet stil staan bij een file, alles voorbij.
MAAR als iemand ook maar aangeeft om over te steken, staat al het verkeer stil en kan iedereen ongestoord oversteken...
Bij een radarcontrole staan kijken.. 60 kmh is max..
65 ce n'rien 70 moh, 68 ca va! 75 even jezelf laten zien...
Niemand aangehouden of bekeurd, als het echt te erg was gewoon even achter de auto uitstappen, en ze gingen vanzelf langzamer rijden...
maar wel alert op zakkenrollers, vuil op straat gooien, bedelen, zwarte handel, dus datgene waar de maatschappij baat bij heeft, nix prestatiecontract, man man man wat een heerlijk land

Oh JA even bai tu wee
In Frankrijk ben je verplicht 2 handen aan het stuur te houden, dus daar groet je met je been als je een ander inhaald. Gewoon been even van de steun...
EN NU HET MOOISTE....
ALLEEN ECHTE BIKERS GROETEN DAAR MEKAAR ,dus choppers, beemers,scooters en of the roads hoef je daar dus niet te groeten, die horen er daar niet echt bij :]
 
Hé kijk nou... een zwaaitopic...


:P

[me]Fastcruiser wordt overigens meestal teruggegroet... ook in het buitenland.[/me]
 
de reden dat motoragenten niet terug zwaaien is omdat ze in de politie opleiding het wordt afgeleerd om terug te zwaaien...stom he? (veiligheidsgeneuzel...)
:? ...Dacht dat juist geleerd werd met 1 hand te rijden, en dat we daarvoor ook de gashendel kunnen vastzetten zodat we onze handen kunnen gebruiken om verkeersdeelnemers aanwijzingen te geven, bv stoptekens/volgtekens enzo..... :? :?

Je schrijft vaak veel zinnige dingen NapO, maar hier heb IK nog nooit van gehoord....

Als ze niet terugzwaaien is t dus echt gewoon omdat ze daar geen zin in hebben. En nee, ik kan niet voor hun praten dus ik weet de reden daarvoor niet ;)
Ik zwaai iig terug, als daar de mogelijkheid voor is ;)


Ik zwaai ook altijd naar motoragenten, het zou baksteen namelijk kunnen zijn :+
Da's een goeie reden *D ;)
 
EN NU HET MOOISTE....
ALLEEN ECHTE BIKERS GROETEN DAAR MEKAAR ,dus choppers, beemers,scooters en of the roads hoef je daar dus niet te groeten, die horen er daar niet echt bij :]
Je hoeft nieso te schreeuwen....
Dat geldt dan zeker niet in juli en augustus, want ik werd in Frankrijk door 99% van de motorrijders gegroet op mijn beemertje evenals in Zwitserland. In Italië wordt niet veel gegroet, behalve dan door die enkele Italiaan, die ook volledig in motorkleding ingepakt zat net als ik: je weet van de ander hoe ontiegelijk heet 'ie het heeft in z'n jas/broek/handschoenen/motorlaarzen/integraalhelm en da's dan meer een soort aanmoediging, zo van "hou vol"..... offuh wat zijn wij toch verstandig dat we ons zo goed aankleden in dit snikhete weer.

Ennuh wat mij betreft zijn mensen die ZO selectief groeten alles behalve echte bikers, wat dat dan ook mag betekenen.

Komt die wijsheid over de Franse groetnormen (een prestatie op zich omdat uit te vogelen :} ) uit een enquete die jullie daar hielden of reden jullie zelf op sjoppers, off-the-roads en beemers en werden jullie niet gegroet... :+
 
Laatst bewerkt:
Een van de dingen die mij bij het motorrijden en alles wat daarbij hoort zo aanspreekt is dat we allemaal dezelfde passie hebben en het helemaal niks uitmaakt op wat voor een fiets je rijdt. Of het nu een hagelnieuwe sportfiets is van 15 000 euro of een oud aftands fietsje uit de jaren 80 maakt allemaal niet uit. Als je er maar plezier in hebt. :] :] :]

We hebben allemaal dezelfde passie en rangen en standen vervallen bij het motorijden heb ik altijd gedacht. :) :) :)

Het valt mij iedere keer op dit forum op dat er van die bekrompen geesten tussen fietsen die een bepaald merk of type fiets kopen en vanaf dat moment niet meer kunnen nadenken en als een geindoctrineerd pubertje alles wat iets anders rijdt, verwerpen. Ik vind dat echt onbegrijpelijk, kortzichtig en dom. :r :r :r '( '(
 
In bepaalde gebieden in Duitsland zijn er zoveel motorrijders dat ik de volgende keer zo'n handje op een veer aan m'n kuip vast maak, waar ik dan enkel maar een mep tegen hoef te geven en trrrrr de volgende 5 km ga ik zwaailoos door het leven :9
 
Alleen motorscooters groet ik niet en de eitilop ook niet want de kans bestaat dat ik 'm nog een keer tegen kom alleen dan met zn zwaailicht aan achter me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan