motorpolitie op klaverblad

poentje

MF'er
28 feb 2004
191
0
twello
lekker een stukje rijden met mijn broertje en ter afsluiting een klaverblad pakken.Niet als twee dwazen over het klaverblad maar een goed tempo erin houden.
Ik kijk in mijn spiegel en zie de motoragent net in mijn spiegel verdwijnen in de dode hoek (kunnen ze echt heel goed overgens).Ik moet je wel zeggen dat je meteen denkt: doe ik iets wat niet mag ?Niet meteen als een engeltje gedragen en nog een paar bochtjes afgemaakt en dan richting huis.Motoragent pakte nog maar even een bochtje.Wat ik mij nou afvraag :
hoe hard mag het ? (geen 50 km bordjes ter plekke)
En waar kunnen ze je nog meer op pakken ? (gevaarlijk rijgedrag mischien?)

Kreeg overgens niet de indruk dat ie daar op uit was,maar meer een beetje leuk wou sturen door de bochten.

groeten poentje
 
Als ze willen pakken ze je met artikel 5 (het in gevaar brengen van de overige weggebruikers of zoiets)

Is een kapstokartikel waar ze alles, dus jou ook, aan op kunnen hangen ;)
 
lekker een stukje rijden met mijn broertje en ter afsluiting een klaverblad pakken.Niet als twee dwazen over het klaverblad maar een goed tempo erin houden.
Ik kijk in mijn spiegel en zie de motoragent net in mijn spiegel verdwijnen in de dode hoek (kunnen ze echt heel goed overgens).Ik moet je wel zeggen dat je meteen denkt: doe ik iets wat niet mag ?Niet meteen als een engeltje gedragen en nog een paar bochtjes afgemaakt en dan richting huis.Motoragent pakte nog maar even een bochtje.Wat ik mij nou afvraag :
hoe hard mag het ? (geen 50 km bordjes ter plekke)
En waar kunnen ze je nog meer op pakken ? (gevaarlijk rijgedrag mischien?)

Kreeg overgens niet de indruk dat ie daar op uit was,maar meer een beetje leuk wou sturen door de bochten.

groeten poentje
Je mag gewoon 100/120 hoor :}
Belangrijk is dat je niemand anders in gevaar brengt met je capriolen.
Niet inhalen enz.
Als je keurig op de juiste lijn rijd kun je volgens mij niet spreken van
gevaarlijk rijgedrag.
 
Hij was gewoon ff z'n bochtenwerk aan het oefenen, doen ze wel vaker :)

Als je wat fout had gedaan, dan had ie je wel aan de kant gezet hoor, maar was veel te warm om stil te staan hehehe... 8-)
 
Soms gaan ze zitten zuigen om je van het kb af te houden.
Onlangs werd ik staande gehouden op feit van klachten over het doorbreken van de geluidsnorm en b toestanden als filmen.
 
Ik kwam net van een klaverblad af met 100 en wilde verder uitaccelereren toen er links van me net een KLPD volvootje aan kwam rijden. Ik braaf gas los, agentje gebaar maken met z'n hand van "effe dimmen heh" en reden allen vrolijk door.
Je mag een klaverblad zo hard nemen als de toegestane snelheid op desbetreffende weg, tenzij, zoals vaker gebeurd, voor de bocht wordt aangegeven dat je het klaverblad met 50 of 70 km/u mag nemen.
 
van het klaverblad werken zeg je ..............?
tering het heeft zijn vruchten afgeworpen dus bij mij !!!!
nee we reden netjes en het was ook rustig op de weg.
Eerder toen ik nog zonder brommer zat was het toch veel drukker daar (a50/a1)
 
Terug
Bovenaan Onderaan