Motorprijzen in belgie(Ja, ik moet dit even kwijt)

PieterGSXR

Die hard MF'er
16 sep 2003
278
0
In mijn korte vakantie naar Belgie ook even langs de officiele Suzuki dealer van de stad Gent geweest, helaas was deze mororzaak aan de Vlaamse kaai wegens vakantie gesloten, dat was dus even wat minder. Even voor de etalage staan kwijlen uiteraard. Wat ik al wist natuurlijk over de VEEL lagere motorprijzen in Belgie en Duitsland werd hier weer op een erg WREDE manier tentoongespreid.
Grote felgekleurde plakkaten op de etalagramen met kortingen (op de adviesprijzen)van suzuki supersports modellen 2004, je houd het niet voor mogelijk!
Voorbeeldje: Er stond een nieuwe GSX R 1000, model 2004 achter het glas in de aanbieding voor 10.300 euro (slik)Dit waren zo te zien spinternieuwe motoren en ook geen demo's!Ik vind dit niet normaal meer, voor dat bedrag koop je in Nederland net aan een "afgeragt barrel" van 3 jaar oud reeds!!!
Ik weet je kan zelf een fiets importeren, dat scheelt uiteindelijk wel wat geld.
Domme vraag, wellicht weet iemand dit: Als je daar een motor koopt, kun je hem daar dan niet laten registeren en dan met een belgisch kenteken hier rondtuffen?
Groetjes
 
In mijn korte vakantie naar Belgie ook even langs de officiele Suzuki dealer van de stad Gent geweest, helaas was deze mororzaak aan de Vlaamse kaai wegens vakantie gesloten, dat was dus even wat minder. Even voor de etalage staan kwijlen uiteraard. Wat ik al wist natuurlijk over de VEEL lagere motorprijzen in Belgie en Duitsland werd hier weer op een erg WREDE manier tentoongespreid.
Grote felgekleurde plakkaten op de etalagramen met kortingen (op de adviesprijzen)van suzuki supersports modellen 2004, je houd het niet voor mogelijk!
Voorbeeldje: Er stond een nieuwe GSX R 1000, model 2004 achter het glas in de aanbieding voor 10.300 euro (slik)Dit waren zo te zien spinternieuwe motoren en ook geen demo's!Ik vind dit niet normaal meer, voor dat bedrag koop je in Nederland net aan een "afgeragt barrel" van 3 jaar oud reeds!!!
Ik weet je kan zelf een fiets importeren, dat scheelt uiteindelijk wel wat geld.
Domme vraag, wellicht weet iemand dit: Als je daar een motor koopt, kun je hem daar dan niet laten registeren en dan met een belgisch kenteken hier rondtuffen?
Groetjes


Wat denk je zelf?
Volgens mij weet je het antwoord net zo goed als iedereen hier op het forum.

Wat je zou kunnen doen is de motor op naam van iemand in Belgie laten zetten. Deze motor dan 6 maanden oud laten worden en vervolgens importeren. Hij is dan tweedehands en dat kost aanzienlijk minder dan een nieuwe. Er dient wel 6000 km mee gereden te zijn. (andere telwerk lenen, of deze km's laten rijden of zo)
 
Mja motoren zijn in NL duurder maar originele vervangingsonderdelen zijn dan weer een pak goedkoper.

Heb voor de leut eens een vergelijking gemaakt tussen de originele uitlaatdemper en wat andere spullen voor de FZ6 en voor de uitlaat alleen scheelde dat zo'n 240€ dat het goedkoper was in NL dan in B.

Dit kan toch niet louter door de luttele 2% verschil komen in BTW?
Iemand hier een verklaring voor?
 
Mja motoren zijn in NL duurder maar originele vervangingsonderdelen zijn dan weer een pak goedkoper.

Heb voor de leut eens een vergelijking gemaakt tussen de originele uitlaatdemper en wat andere spullen voor de FZ6 en voor de uitlaat alleen scheelde dat zo'n 240€ dat het goedkoper was in NL dan in B.

Dit kan toch niet louter door de luttele 2% verschil komen in BTW?
Iemand hier een verklaring voor?

Daar heb je inderdaad een punt. Feit is wel dat wij als belg gemakkelijk de grens kunnen oversteken om bij jullie wat spulletjes te komen kopem. Voor jullie is het importeren van een volledige motor wel eventjes andere koek ;)
 
een voertuig in België hangt niet vast aan een kenteken zoals in Nederland.
als je in België je wagen of moto verkoopt, dan behoud je je kenteken.
heb je drie voertuigen voor op de openbare weg, dan heb je drie kentekenplaten welke je voor altijd behoudt tenzij je ze laat schrappen.

maw: om op je vraag te antwoorden, je moet belg zijn om met belgisch kenteken rond te rijden. of mss dat je de bike op een belgische vriend zijn naam zet en er mee in nederland rondtuft, maar daar ben ik niet zeker van.
 
Hebben ze in Belgie niet iets als BPM dan :?

nja weet het al..wordt hier gewoon een poot uitgedraaid met die bpm ;(

verschil tussen maffia en fiscus is moeilijk te zien...behalve dat de maffia waarschijnlijk goedkoper is ;)
 
de prijsverschillen voor onderdelen verschillen inderdaad maar het is niet zo dat alle onderdelen in belgie duurder zijn dan in nederland. het omgekeerde komt ook voor. in motoren en toerisme geven ze soms prijzen voor de wisselstukken en daar zie je dat de voordelen de een keer voor belgie zijn en de ander keer voor nederland
een verklaring weet ik hier helemaal niet voor maar het is bizar. ik denk dat ik maar eens een lezersbrief ga sturen, wil gewoon graag weten hoe da komt.
 
Prijs?
Splinternieuwe Diversion 600S (model 2003 uiteraard) gekocht voor madame in Maart:
Catalogusprijs 5990E, gekocht voor 5500. Garagist had er nog ene staan nadien. Die staat nu geprijsd aan 4990E ... kun je wel nog een 500 afkrijgen asje wil.
maw nu een nieuwe (ingeschreven als tweedhands maar met NUL km op de teller)div600s voor 4500E ... wie doet beter?
Prijsverschil met NL?
Betaal je in NL ook Belasting op In Verkeerstelling (BIV)? 32E!
Hoeveel kost een bummerplaat: in B: 62E
En de jaarlijkse rij belasting? 43E (indien minder van pakweg 110pk)
Wat kost in NL een gemiddelde verzekering, MET rechtsbijstand (advocaat)maar niet omnium verzekerd (ttz eigen schade moet je zelf betalen), niet tegehn diefstal etc ... dus het echte minimum: in Belgie: voor een 38 jarige met ook een auto verzekerd kost een verzekering voor de motorfiets pakweg 200E per jaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan