Motorprijzen

Prijzen 2de hands motoren

  • Te duur

    Stemmen: 43 54,4%
  • Mwaaa... prima toch

    Stemmen: 3 3,8%
  • Kan duurder

    Stemmen: 1 1,3%
  • Kwestie van onderhandelen

    Stemmen: 27 34,2%
  • :W

    Stemmen: 5 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    79
Maar nu serieus, ik vind het erg meevallen met de prijzen. Nu kijk ik ook niet naar supersports en Buells. Als je kijkt bij de klassiekers op MF, of MP, kun je voor een paar honderd Euro iets leuks kopen. Heb je net zoveel plezier van..
 
Tsja, als je je motor gaat verkopen dan kijk je wat vergelijkende motoren doen op Marktplaats. Als er dan vier vergelijkbare staan van €4500, €4800, €5000 en €5200 dan houd je vooral die €5200 in gedachten. Dan heb je ook nog de neiging om die 10k minder kilometers en die topkoffer op die fiets weg te bagatelliseren, dus ik jouw motor ook gewoon €5200 waard.

Als je deze motor gaat kopen, dan zie je ze van €4500, €4800, €5000 en €5200, maar deze heeft geen koffer en wat meer kilometers, dus dan moet het wel kunnen voor iets minder dan die €4500, dus laten we zeggen €4200.

Tsja, dan is er dus nog wel een aardig bedragje dat overbrugd moet worden voordat de partijen bij elkaar komen :)
 
Ik vind het ook compleet gel*l wat je (TS) hier stelt. Ik heb mijn fiets anderhalf jaar geleden gekocht voor 5.300 euro en dat was toen een zeer reële prijs voor een goeie fiets. Als ik marktplaats moet geloven heb ik in anderhalf jaar tijd ongeveer 1.600 euro afgeschreven.

Voor dat geld blijf ik hem lekker zelf rijden.

Ben het dus ook niet eens met je stelling. Tuurlijk worden sommige fietsen veel te duur verkocht, maar eigenlijk word je in de meeste gevallen gedwongen om er geld bij in te schieten als je nu je fiets probeert te verkopen.

Ideale tijd om een fiets te kopen dus en daarmee heb je volgens mij niets te klagen.
 
Ik vind het ook compleet gel*l wat je (TS) hier stelt. Ik heb mijn fiets anderhalf jaar geleden gekocht voor 5.300 euro en dat was toen een zeer reële prijs voor een goeie fiets. Als ik marktplaats moet geloven heb ik in anderhalf jaar tijd ongeveer 1.600 euro afgeschreven.

Voor dat geld blijf ik hem lekker zelf rijden.

Ben het dus ook niet eens met je stelling. Tuurlijk worden sommige fietsen veel te duur verkocht, maar eigenlijk word je in de meeste gevallen gedwongen om er geld bij in te schieten als je nu je fiets probeert te verkopen.

Ideale tijd om een fiets te kopen dus en daarmee heb je volgens mij niets te klagen.

Volgens mij is jouw stelling een beetje gel#l. Misschien indertijd een goede prijs, maar ben je de recessie al vergeten? Je kunt prijzen nu niet meer met anderhalf jaar geleden vergelijken.

Ook TS heeft het maar over 'vroeger' , dat was toen je 'poep' nog met een lange 'oe' schreef!

Je loopt te miepen over te dure prijzen, wilt niet naar het buitenland, waar het wel lekker goedkoop is, verkoopt je eigen brommer ook te duur en wilt zelf wel een reëel bedrag betalen. Als je zelf al meedoet aan deze praktijken, veroordeel een ander er dan niet op. Misschien doen die het wel met dezelfde reden als jij?

Jij gooit ook 500 euro op de prijs, maar op welke prijs? De toch al overdreven MP prijs, de dealerprijs (ook te hoog volgens jou) of de uit-mijn-duim-gezogen prijs?

Koop pas een fiets als jij tevreden bent over de prijs! Zo niet, lekker laten staan voor een ander, die wel de vraagprijs wil betalen. Volgens mij werkt het hele marktprincipe zo?
 
Definieer nou eens wat een "eerlijke prijs" voor een motor is.

gezever zeg, een prijs is wmb ok als zowel koper en verkoper met een goed gevoel uit elkaar gaan. Maw als er een deal tot stand komt. Dan vindt koper dat ie niet teveekl betaald heeft en verkoper is blij met de opbrengst. Anders is 1 van beiden ontevreden over de prijs, en komt er geen deal tot stand.

Zo slotje. :+
 
Volgens mij is jouw stelling een beetje gel#l. Misschien indertijd een goede prijs, maar ben je de recessie al vergeten? Je kunt prijzen nu niet meer met anderhalf jaar geleden vergelijken.
Je kunt prijzen best vergelijken hoor. Schiet ik er iets mee op? Nee...

Enige punt wat ik wil maken is dat de motorprijzen juist erg gunstig zijn geworden. Nogmaals goed voor de koper, minder voor de verkoper.
 
Ik zie je een aantal fouten maken.
Allereerst; motoren met leuke onderdelen erbij, geven wel degelijk een meerwaarde. Zelf heb ik al vaak genoeg van die zeikers gehad die niets extra willen betalen voor extra aftermarket spul. Mijn standaard reactie is dan, dat die spullen eraf gehaald worden en hij hem voor die door hem voorgestelde prijs op kan halen. Dan ineens horen de onderdelen er wel bij. _O-
Ze hebben dus geen waarde, maar mogen er niet afgehaald worden.

Wat betreft die buitenlandse vergelijking van prijzen ben ik het ook niet helemaal mee eens.
Wij zijn namelijk het enige land in heel de wereld wat de BPM regel kent. Dit is 20,7% bovenop de 'normale' prijs. Voertuigen zijn dus gewoon duurder. :) Jij wilt importeren en dan voor ongeveer dezelfde prijs uitkomen. Wat je daarmee vergeet, is dat je nog een zooi moeite moet doen om een motor te vinden en de tijd die je erin moet steken om hem te importeren. Ook is de historie moeilijk te achterhalen, aangezien dat niet te achterhalen is. Ook heb je wat gedoe met het kenteken als dat niet helemaal is zoals het zou moeten zijn.
Dus een beetje meer vragen dan een motor geimporteerd op moet leveren is in mijn ogen niet meer dan normaal. :)

Verder over die 'goedkope' motoren waarbij gezocht wordt naar het addertje, is in mijn ogen ook niet meer dan normaal. Blijkbaar wil de verkoper er snel vanaf. Meestal zie je dan ook dat er toch ergens iets mankeert, maar nog even niet gezegd wordt. Kuipdelen die niet in de juiste fabriekskleuren zijn is een mooi voorbeeld. Vaak wordt hier helemaal niets over gezegd en juist daarom ga je verder zoeken en trek je snel conclusies; schadefiets.
Het hoeft helemaal niet zo te zijn, maar de verkopende partij moet dan wel het hele verhaal vertellen. Tegen je vrouw/vriendin vertel je misschien ook niet alles, maar als ze ergens achter komt, dan is het moeilijker aantonen dat je 'schoon' bent. ;)
 
Laatst bewerkt:
@ TS: Ik lees alleen maar dat je sites vergelijkt. Ben je überhaupt wel eens op iemand afgestapt die een fiets te koop had, of een motorzaak ingelopen?

Dat scheelt best hoor :Y
 
Ik zie je een aantal fouten maken.
Allereerst; motoren met leuke onderdelen erbij, geven wel degelijk een meerwaarde. Zelf heb ik al vaak genoeg van die zeikers gehad die niets extra willen betalen voor extra aftermarket spul. Mijn standaard reactie is dan, dat die spullen eraf gehaald worden en hij hem voor die door hem voorgestelde prijs op kan halen. Dan ineens horen de onderdelen er wel bij. _O-


Ligt eraan wat je onder opties verstaat. Een uitlaat ofzo zie ik wel meerwaarde in.

Maar in sommige advertenties zie ik tankpads en rimstripings als opties staan en wordt het een 'dik uitgeruste' fiets genoemd. :')

En dan vinden ze het gek dat hun fiets na een jaar nog te koop staat.
 
Laatst bewerkt:
Ja oke, ik heb het dan ook idd over zaken dit meer dan 50 euries kosten.
Sommige advertenties zijn idd grappig.
Dat je verteld dat er rimstriping op zit is op zich niet raar, het wijkt af van standaard.
Maar om het als optie te zien... :X
 
Ja oke, ik heb het dan ook idd over zaken dit meer dan 50 euries kosten.
Sommige advertenties zijn idd grappig.
Dat je verteld dat er rimstriping op zit is op zich niet raar, het wijkt af van standaard.
Maar om het als optie te zien... :X
Wat dacht je van het duo afdek kapje wat gewoon bij fabriek af standaard geleverd wordt. Soms staat er bij een part. advertenties dat deze tegen meerprijs mee geleverd kan worden.
 
Je hebt het over de GSXR van pasgeleden.
Idd ook erg grappig. _O-
De koper zou er ook een stuur en wielen bij krijgen. :+
 
Af en toe is afschrijven gewon niet leuk, maar ja daar doe je niets aan.

Neem bijvoorbeeld de FireBlade (en volgens mij geldt hetzelfde bvoor de R1, GSXR, etc)
Koop je eind 2007 begin 2008 een Fireblade model 2008 voor ca. €16.000 wordt dezelfde fiets als overjarig model eind 2008 begin 2009 voor €12.999 aangeboden. Dan gaat je afschrijving natuurlijk wel erg hard. Wat is een 2e hands dan nog waard? Een duizend of 10-11? Als je van dat laatste uitgaat heb je voor 2 meer wel een nieuwe :X
 
MarkH, dat gebeurt wel vaker. Zet de dealer mooi z'n eigen klanten voor 't blok. Sneu.
 
Er bestaat volgens mij niet zoiets als een "eerlijke" prijs, volgens mij is het enige wat telt "wat de grootste gek er voor geeft", als ik weet dat ik mijn motor wel kan slijten voor 500 of 750 euro meer dan ik hem ZELF waard zou vinden doe ik dat, anders ben ik gewoon een dief van mijn eigen portemonnee.

Zat laatst rond te kijken op marktplaats voor een jonge Kawa 250r en er zitten gewoon mensen tussen die 500 boven de NIEUWPRIJS gaan zitten omdat ze een andere ruitje en een b-merk demper er op hebben gezet. Maar aan de andere kant, als er iemand is die het er voor betaald kan ik de verkopers alleen maar gelijk geven.
 
Eerlijke prijzen bestaan niet want ze zijn allemaal eerlijk, je mag als verkoper vragen wat je wilt, maar Rieele prijzen bestaan wél.
Dat is de prijs waarmee je je motor waarschijlijk gaat verkopen, de rest staat na maánden gewoon nog te koop, waarvoor adverteer je dan?
Iedereen mag zijn eigen prijs maken bij de verkoop van hun fiets, maar meer vragen als de inruilprijs is toch waanzin?
Als je bijv 5000 euro terugkrijgt bij een motorzaak dan ga je toch geen 6000 vragen op MP?
Bij geen inruil krijg je bij de meeste motorzaken een fikse korting en dáár zou je dan de winst kunnen pakken.
Probleem is dat een motor niet snel in de weg staat.
Als er niet genoeg wordt geboden laat iedereen hem gewoon in de berging staan en dat is wat er op het moment gebeurd.
Er worden de laatste tijd bijzonder weinig motoren verkocht op markplaats want de prijzen zijn volgens velen te hoog en kado doen kun je je motor nog altijd.
Wachten op een gek kan natuurlijk, maar volgens mij zitten er meer gekken onder de aanbieders van motoren dan onder de potentiele kopers.
Als er 5 dezelfde/vergelijkbare motoren op MP staan met een prijsverschil van 1500 euro, wie beld er dan nog met de duurste?
Regel/raad bij het kopen van een gebruikte motor op marktplaats: kijk bij meerdere aanbiedingen van dezelfde motor naar de laagste prijs en ga daar vervolgens 15 a 20% onder zitten met je bod, want echt : ook die goedkoopste staat nog steeds te koop na enkele weken...
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp het probleem niet: marktwerking betekent toch dat als de uiteindelijke vraagprijs te hoog is, dat de verkoper dan met zijn fiets blijft zitten?
En als het hier in NL te duur is, haal je 'm toch gewoon uit Duitsland als dat uiteindelijk goedkoper is?

Of wil je gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten....?
 
Ik begrijp het probleem niet: marktwerking betekent toch dat als de uiteindelijke vraagprijs te hoog is, dat de verkoper dan met zijn fiets blijft zitten?
En als het hier in NL te duur is, haal je 'm toch gewoon uit Duitsland als dat uiteindelijk goedkoper is?

Of wil je gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten....?

Vraagprijzen zijn standaard te hoog omdat er standaard afgedongen wordt ?

zomaar een idee :+
 
Je kijkt gewoon verkeerd joh!

Jaren geleden een auto gekocht voor een prijs.
De dagwaarde lag 1500€ hoger. ( van de verzekering!)

Paar jaar geleden een r6 gekocht.
Hetzelfde verhaal, ze stonden overal voor 2500€ hoger geprijst.

Hehe, soms moet je geluk hebben ;)







Verkoop is nog steeds een spelletje.

Iemand die teveel vraagt blijft ermee zitten, iemand die te weinig vraagt zal het met een slecht gevoel weg doen.

Als ik wat verkoop wil ik er wat op verdienen, dat lijkt me vrij logisch.(of niet teveel op laten vallen)
Ik heb een tijdje geleden een motor verkocht.
Die heb ik maar 1 maand gehad, natuurlijk wil ik daar niet teveel op laten vallen.
Dus ik lap er € 200,- bij , misschien verdien ik er nog wat aan, maar ik moest er ook snel vanaf, dus ik vroeg geen woekerprijs.
De koper heeft proefgereden, was tevreden en serieus. Aangezien er nog een 25 kw kit op moest zijn we overeengekomen om die € 200 te laten vallen.
Ik tevreden , want die motor heeft me niets gekost die maand, zij tevreden, want zij heeft een leuke motor voor een goede prijs.

Als koper vergelijken is nooit slecht, maar blijf wel reëel.
Op diezelfde motor kreeg ik een bod van bijna €1000, lager en een mail.
"Ik heb zo'n zelfde motor in Duitsland gezien voor die prijs"
(die motor in DE heb IK nooit kunnen vinden, maar goed)
Tsja....dan moet je hem daar kopen he?
Kreeg ik nog een mail dat hij dezelfde motor voor € 500 lager gevonden had.
Die motor had 55.000 km meer op de teller , en was in een minder goede staat.
Ja, waarom koop je die dan niet?
Dat was echt een type om voor een dubbeltje eerste rang te zitten.
Daar ga ik nog niet eens mee in onderhandeling.

De reden van verkoop bepaald de prijs ook.
Staat er iets in je schuur, niet echt in de weg maar je doet er eigenlijk niks mee.
Als jij daar idioot veel voor wilt vragen, moet je dat doen.
Wat de gek ervoor geeft nietwaar?

Zo zocht ik jaren geleden passagiersteunen voor mijn KLX.
NIET te vinden die krengen.
Uiteindelijk 1 setje gevonden. € 100 vroeg de beste man.
Veel te veel natuurlijk....zijn antwoord: "Ach, ze liggen hier op een schap. Ik HOEF ze niet weg te doen.En ik weet dat ze bijna niet te krijgen zijn"
Heeft ie gelijk in, dus ik ben die gek geweest die er € 100 voor betaald heeft -O-

En zo kunnen we nog heel lang doorgaan.
Het is geven en nemen.
Als ik mijn KLX wil verkopen zal dit altijd met verlies zijn, want ik heb er meer in gestoken dan hij waard is.
Dat is reeel en dat moet je beseffen als je er vanaf moet.
Maar als ik hem voor € 5000,- op MP wil zetten, ik moet er niet snel vanaf , want stel je voor dat die gek er toevallig op valt.
Waarom niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan