motorprobleempje

psychonikeo

MF veteraan
8 mrt 2007
1.414
0
Capelle aan den IJssel
Heb nu ongeveer een half jaar mijn A en een Yamaha FZ750 uit '85, maar de laatste dagen begint hij kuren te vertonen. Ik heb denk ik 2 weken terug oliefilter vervangen en olie ververst voor een goede zomer.

Gistermiddag na zo'n 8 uur stil staan was de accu blijkbaar leeg. Kan gebeuren en na een keer of 10 rennen, liep hij weer. Nachtje laten staan en vanochtend startte hij weer als een zonnetje.

Maar bij het laatste stoplicht van mijn werk sta ik stil, toeren vallen weg en hij wil gewoon niet meer starten. Je hoort de startmotor wel zijn best doen, maar verder gebeurd er helemaal niets. Tijdje gewacht en laten afkoelen, maar hetzelfde resultaat.

Iemand een ideetje wat dit kan zijn, want anders moet hij gewoon naar de shop voor een controle en dat zal vast niet goedkoop zijn.

en dat met die stakingen van het streekvervoer B|
 
Ik heb laatst ook zoiets gehad, wel genoeg accuspanning, startmotor hoor je maar niet aanslaan.
Bleek dat de benzinepomp overleden was...:(

Bij mijn motor konden ze dat horen omdat als je het contact aanzet je een licht gezoem hoort van de benzinepomp omdat hij de benzine op druk brengt/aanzuigt. Merk je dat je nu minder hoort bij het contact aanzetten dan ervoor?
 
hmm.. ja kan nu ff niets checken, zit op stage en mijn motor een kruispunt verder. Maar ik zal het allemaal zeker even gaan checken vanavond.

Ik heb eigenlijk niet gelet op het geluid dat ik hoor als ik het contact aanzet. Maar ik zal het vanavond ook even bekijken.
 
accu leeg na 8 uur stilstaan ? denk dat je accu slecht of verrot is.

Door zo`n slechte accu krijg je uitval verschijnselen.

hmm wel goed lezen je startmotor doet wel z`n best dus prik heb je !

Zou je spanningsregelaar kunnen wezen, kijk in ieder geval eerst al je (steker)verbindingen goed na op corrosie en slechte kontakten.

Wanneer zijn de kleppen na gekeken of gesteld (om de 42000km)

Je pulsspoelen ok ? je heb er twee .
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan