Motorpsycho's Harley Davidson FLHTC Electra Glide EML GT3

Staat hem goed dat lage raampje.
Heb je nu meer of minder turbulentie om je helm?
 
Dank *O*

Geen idee, heb nog niet gereden het heeft hier de hele middag geregend, geen zin om zeik nat te regenen ;)

Met de busruit had ik met hogere snelheden (+100 km/h) ook al turbulentie, de rijwind waaide van de zijspanruit onder mijn kin door achter de busruit langs.
Wat ik vooral hinderlijk aan de busruit vind is dat als er wat stof op vliegen op zitten en de zon er op schijnt dat ik nog maar weinig kon zien en met regen miste je een ruiten wisser :X

Zal van de week als het weer beter wordt eens een test rondje doen. Ik denk dat het prettiger zal zijn. Je kan maar beter wind in je snuffert hebben dan turbulentie. Met een regen bui kan ik er alleen niet meer achter weg kruipen _O-
 
Laatst bewerkt:
Oeps helemaal vergeten te vermelden dat het nieuwe ruitje goed bevalt. Onderstaand maakt dat nog duidelijker 8-)

Bandit (onze hond) vond dat we motor moesten rijden, dus wie ben ik om dan te zeggen, dat gaan we niet doen. Dus de GoPro maar weer eens afgestoft en gisteren een lekker rondje gereden met mijn trouwe vriend *D


Ik vond het motor geluid al prachtige muziek. Heb er dus verder geen muziek onder gemonteerd ;)

Laat maar horen wat jullie er van vinden, vind ik leuk ;)
 
Mooi toertje. Bandit is er duidelijk relaxed onder.

Voor een Harley lijk je hem wel behoorlijk hoog in de toeren te rijden.
 
Leuk ritje, met voor mij bekend terrein natuurlijk. Het weer is was natuurlijk prima. Wat is Bandit trouwens rustig in het zijspan. Als ik dat vergelijk met onze hond. Die doet normaal niets, behalve ademen. Maar in het zijspan kijkt hij links, dan weer rechts. Even zijn kop om de ruit heen. Dan ff liggen. Weer staan. enz. enz. Pas na 45 minuten of zo gaat hij liggen pitten.
 
Mooi toertje. Bandit is er duidelijk relaxed onder.

Voor een Harley lijk je hem wel behoorlijk hoog in de toeren te rijden.

Ik kom eigenlijk nooit boven de 4000 toeren, dus dat hoog toerige herken ik eigenlijk niet. Met zijspan is het wel beter om net wat hoger in toeren te rijden dan op een solo Harley. Anders moet die dikke compressor onder de tank te veel stampen. Slecht voor het bigeind en de krukaslagers. Dus misschien doe ik dat wel onbewust *D

Kan ook zijn dat er hogere toeren te horen zijn. Ik heb hoofdzakelijk beelden gebruikt waar in ik aan het optrekken was, puur voor het geluid :9~
Normaal als ik op een rechte weg rij, probeer ik het motortje 1500 tot 2000 toeren te laten maken ;)


Leuk ritje, met voor mij bekend terrein natuurlijk. Het weer is was natuurlijk prima. Wat is Bandit trouwens rustig in het zijspan. Als ik dat vergelijk met onze hond. Die doet normaal niets, behalve ademen. Maar in het zijspan kijkt hij links, dan weer rechts. Even zijn kop om de ruit heen. Dan ff liggen. Weer staan. enz. enz. Pas na 45 minuten of zo gaat hij liggen pitten.

Ja ben wel jou richting op gereden ;) Bandit lijkt toevallig heel rustig in het filmpje. Hij zit ook de hele tijd links en rechts te kijken onderweg en dan weer verzitten enz. Alleen op de snelweg wil hij wel eens gaan slapen maar verder wil hij niks missen :]

En verder is onze levensgevaarlijke pitbull (hij likt je dood) ook heel relaxt. Hij ligt 9 van de 10 keer onverstoorbaar in de bank of in de tuin ;)
 
~
Ik kom eigenlijk nooit boven de 4000 toeren, dus dat hoog toerige herken ik eigenlijk niet. Met zijspan is het wel beter om net wat hoger in toeren te rijden dan op een solo Harley. Anders moet die dikke compressor onder de tank te veel stampen. Slecht voor het bigeind en de krukaslagers. Dus misschien doe ik dat wel onbewust *D




quote]

moet ook zo , een vriend van mij heeft bang dat hij hem gaat pijn doen en zit regelmatig te klungelen rond de 2000 t/m , niets slechter dan dat , maar hij wil het gewoon niet begrijpen , jij hebt het bij het goede eind , goed hoor :)
 
ik heb net het filmpje nog maar even bekeken. ik had vannacht nog al moeite om de ondertiteling te lezen . maar blijft leuk. normaal is de windruis op die cameraatjes irritant . maar je HD blokkie maak het in jou geval meer dan goed. ;)
 
Idd leuk filmpje!
Ik heb volgens mij afgelopen woensdag grotendeels de zelfde route gereden. Ik heb in Wernhout op het terras (waar je in het begin voorbij rijdt) koffie zitten drinken!
Het ziet er allemaal heel relaxt uit ondanks het feit dat de snelheid zeker niet laag ligt.
 
@Bert:

Ik vind dat je de motor moet berijden zo als het hoort, dus niet te laag en ook niet te hoog in toeren.
Er zijn ook hele meutes die een HD zo laag stationair afstellen dat hij bijna uit valt puur omdat ze dat mooi vinden klinken.
Kinkt op den duur heel mooi die rotte lagers in het blok :X


@Vox:

Komt ook door de rijsnelheid en de positie van de camera. Als er meer wind geruis is monteer ik er meestal wel een muziekje bij. Nu was het 1340 EVO geluid al toereikend *D

@Hellracer:

Dank! Ik was ook woensdag 5-8 van 12:00 tot 14:30 aan het rijden geweest. Ik moest om 14:30 thuis zijn omdat ze weer eens het have dorp afsloten vanwegen een wielerronde wat tot s'avonds 21:15 duurt :( :( :(
Dat terras is voor mij 5 min :] Het je niet gezien -O- Misschien dat ik toch eens een zijspan meet en greet met ritje moet gaan organiseren.

Wat de snelheid betreft: Ik doe heel rustig over de drempels maar verder hou ik me redelijk aan de snelheid tot net iets er boven ;)
 
Vandaag rondje van 150km samen met Bandit de biker :]
Tussen stop was gepland in Rotterdam bij de Harleydag van de Goodfellas.
Het was wel heel erg druk en eigenlijk een beetje te warm voor Bandit.
Dus ben maar iets van 45 min tot 1 uurtje geweest _O-

Wel een mooi ritje heen en terug gereden.
Route.jpg


Plas pauze en ff wat drinken :9
2015_08_09_14_14_38.jpg


Om de hoek was het te doen, was gezellig druk *O*
2015_08_09_15_13_52.jpg

2015_08_09_15_14_36.jpg

2015_08_09_15_14_58.jpg


Later meer in dit theater :W
 
Schoon Filmke zo ben ik ook dikwijls op de baan met onze Franky , die staat al klaar als ik mijn moto laarzen aan doe, wel niet met een HD sorry een GW met Hechard span
full
 
Dank, GW met Hechard is ook leuk. Ik vind het weer eens iets anders dan EML oid. Mooi bakkie :Y

Bandit zit al bijna in het zijspan als ik de garagedeur open doe :9 :]
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad de molen van Doel foto ingestuurd naar Goldwing Forum NL over molens in Belgie .Hey Hellracer staat die foto ook op t forum?
 
Laatst bewerkt:
Lokatie is hier:


Nee die foto staat niet op het forum. Ik zal hem eens opzoeken, ik ben daar een paar weken geleden geweest op de terugweg vanuit Zeeuws Vlaanderen. Doel is haast niet meer bewoond. Bijna alles is dichtgespijkerd of gemetseld. Heel surreëel.
M'n dochtertje van 7 vond het maar niks, ook omdat het een beetje regenachtig en erg winderig was.
 
Laatst bewerkt:
Het is ietsje voller geworden in mijn garage :X
Mijn vrouw heeft haar vorige motor ingeruild voor een Harley Davidson FLSTC Heritage Classic.

2015_09_25_21_04_38.jpg


Mooi compleet en goed onderhouden motor met half open screaming eagle uitlaat systeem, K&N fliter en nog een hele berg accessoires 8-)
Dat rijd toch prettiger wanneer ze achter het HD span aan rijd :]



Ik heb ook een aanhangertje op de kop getikt voor achter het span.

IMG_20150821_WA0007.jpg


Bouwjaar: 1968
Gewicht: 85KG
Laadgewicht: 200KG
Afmeting bak: 120 x 80 x 50

Rijd vele malen beter dan een vouwwagen :X
Aanhangertje is nodig toe aan een opknap beurtje. Techniesch niks mis mee maar die kleur '(

Foto's van het eind resultaat volgen later *D
 
Laatst bewerkt:
Het is waarschijnlijk eigenlijk een trike...

Wel grappig om te zien hoe jullie nu allebei komend vanaf vrij radicale scheurijzers overstappen op deze potatostampers
 
Nee geen trike _O-

Neus wieltje kon je er af pakken door een pen uit te trekken. Dat is er al af en heb er een opklapbaar pootje onder gemaakt *D

:Y dat is een maltezer kruis 8-)
2015_09_18_15_40_24.jpg


Aanhangertje staat er nu zo bij. Mooi zwart *D
2015_09_28_17_39_32.jpg


Het eind resultaat zal ik ook nog wel laten zien wanneer het zover is ;)

Die radicale switch zal wel iets met onze leeftijd te maken hebben. Ze zeggen dat verstand met de jaren komt :+
 
Laatst bewerkt:
Wel grappig om te zien hoe jullie nu allebei komend vanaf vrij radicale scheurijzers overstappen op deze potatostampers

:^ vond ik ook inderdaad.
Ik had wel al een beetje in de gaten dat frau Psycho op zoek was naar een HD. Maar ik had, gezien van waar ze af komt, ook wel een wat strakker model verwacht, zonder alle 'opsmuk'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan