Motorpsycho's Harley Davidson FLHTC Electra Glide EML GT3

Wat is dat nu eigenlijk precies? Een Maltezer kruis?





O-)



De oorsprong van het IJzeren Kruis, alleen dat is door de Nazi's nog al misbruikt. Maar eigenlijk heeft het dezelfde vorm en wordt veel toegepast in de chopper wereld ;)

ac919110-1r_2.jpg


3x raden wat voor lampen er op de aanhanger komen O-)
 
Laatst bewerkt:
:^ vond ik ook inderdaad.
Ik had wel al een beetje in de gaten dat frau Psycho op zoek was naar een HD. Maar ik had, gezien van waar ze af komt, ook wel een wat strakker model verwacht, zonder alle 'opsmuk'.

:^

XR ofzo O-)
 
Dit was haar 1e motor een Yamaha xv750 die helemaal verbouwd was.

Motor_camping_009.jpg


Misschien verklaard dat de motor keuze die ze nu heeft gemaakt :+
 
De oorsprong van het IJzeren Kruis, alleen dat is door de Nazi's nog al misbruikt. Maar eigenlijk heeft het dezelfde vorm en wordt veel toegepast in de chopper wereld ;)

[afbeelding]

3x raden wat voor lampen er op de aanhanger komen O-)


Het was een geintje.
Bij de "choppers" op MF was het een tijdje de ge-ijkte vraag als er iemand langs kwam met Maltezer kruizen, nieuwelingen gingen hem dan telkens weer opnieuw uit leggen.
Ik had eigenlijk verwacht dat je het geintje wel kende :+
 
De oorsprong van het IJzeren Kruis, alleen dat is door de Nazi's nog al misbruikt. Maar eigenlijk heeft het dezelfde vorm en wordt veel toegepast in de chopper wereld ;)

[afbeelding]

3x raden wat voor lampen er op de aanhanger komen O-)
Het is wel iets ouder hoor:
Wiki
In de elfde eeuw werd het Maltezer kruis voor het eerst gebruikt door de kruisridders die behoorden tot de Soevereine Militaire Orde van Sint Jan van Jeruzalem en Malta. Deze orde werd ook wel Johannieterorde, Orde van Malta of Maltezer Orde genoemd. Het is een Rooms-katholieke ridderorde. In deze Orde en de protestantse Johanniter Orde in Nederland is dit kruis nog steeds het ridderkruis en het herkenningsteken van deze ridderorden
Het was dus eigenlijk het symbool van de christelijke ISIS. Toen alle moslims een kopje kleiner gemaakt werden.
 
Het zou het ultieme symbool zijn voor al die schreeuwende anti-zandmensen-Facebook-groepen.

Ja ik weet het, heel veel discriminerende dingen op een hoop gegooid, o zo fout maar een beetje generaliseren maakt het leven vaak veel eenvoudiger.
:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan