Motorpsycho's Harley Davidson FLHTC Electra Glide EML GT3

motorpsycho

MF veteraan
30 nov 2004
2.537
1
omg. Breda
Facebook
*O* Zo blij als een aap met 7 lullen *O*

Vandaag kon ik eindelijk, veel later dan gepland, mijn Harley Davidson FLHTC Electra Glide Classig met EML GT3E zijspan ophalen.
De vorige eigenaar was er niet zo lief voor geweest. 2 jaar stil gestaan, door omstandigheden moet ik er wel bij zeggen ;)

Dankzij de uitermate goede service van Arnold van Arnolds bike shop te Smilde Arnold's Bikeshop verkoop van Harley Davidson motoren, Custom Build, Reparatie en Onderdelen kon ik vandaag dus mijn motor ophalen. Arnold is er wel ff druk mee geweest maar heeft de motor super afgeleverd :} Ik kan echt iedereen uit het noorden van het land aanraden om naar Arnold te gaan mocht je wat aan je HD willen laten doen. Of wanneer je onderdelen nodig hebt. Nee heb geen aandelen of belang maar vind dat het best eens gezegd mag worden als iemand perfect werk aflevert :}
Na 250 km terug naar huis gereden te hebben kan ik wel zeggen, ik ben verliefd. Wat rijd dat lekker :]

Dan nu waarom ik zo blij ben als een aap met 7 lullen :+

85_8.jpg


image.jpg



Morgen lekker de hele dag aan de motor freubelen. Wat kleine reparaties verfraaiingen, Zumo, PMR en autocom monteren. Alles lekker nakijken en poetsen. Dan glimt alles weer als een duitsehelm in de maneschijn :9~

Zal dit topic ook gebruiken om hier bij te houden wat ik allemaal freubel aan mijn dikke plof *D
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent! Gefeliciteerd en veel plezier er mee.









(ik ben blij dat ik er niet mee hoef te rijden :X :X )


:+
 
Ik kan me voorstellen dat jij er blij mee bent! Gefeliciteerd en veel plezier er mee.
Zeker weten dat het een GT3 is? Hij lijkt me wat salletjes aan de neus. Dan is het wel een GT3E. De E heeft dat malle grote scheve scharnier.
Ik zou er wel wat lichtjes bijzetten.
 
Dank ;)

Dan zal het idd de GT3E zijn want er zit een scheef scharnier op. Je bedoeld nog wat lichtjes op de bak er bij maken?
Motor heeft licht zat *D
 
Dikke trekker.
Niet het eerste waar ik aan zou denken als je van een tuono af komt
 
Het is weer eens wat anders hè

Maar wel een leuk ding
Alleen nog even fatsoenlijk stationair laten lopen

:X
 
Het is idd anders, maar ik vind het heerlijk *D

Als ik iets had willen kopen waar mee ik het gevoel, en plezier kon evenaren aan de Tuono, dan mocht ik er de weg niet mee op ;)

d3b_3420_800.jpg
 
In het kader van de herkenbaarheid heb je ongeveer dezelfde kleur genomen als je oude combi.

Mooi apparaat hoor, veel plezier er mee.
 
Ik vind het een hele fraaie combi. Ik ben geen Harley fan maar dit is een mooi chique span.
Veel plezier er mee!
 
Hij ziet er netjes uit, maar loopt een harley altijd zo stationair? Het lijkt wel of ik 2 gloeikoppen hoor lopen.
 
Hij ziet er netjes uit, maar loopt een harley altijd zo stationair? Het lijkt wel of ik 2 gloeikoppen hoor lopen.
Ik heb een tuner eens horen beweren dat de ontbranding bij een Harlie vergelijkbaar is met een houtskoolvuurtje. Het zou dus wel kunnen kloppen.
 
Ik heb nog nooit een harley anders horen lopen. Die onregelmatige hartslag is toch juist de charme van een hd?


Wat ligt hier trouwens voor blok in? Is het een evo?
 
Jochem,

Mooie nieuwe machine.
Nu 2 zijspannen in de schuur of is de andere al verkocht?
Je Tuono staat veilig bij me binnen te blinken.
Heb een carbon duo cover kunnen bemachtigen, deze moet alleen nog bestickerd worden.
Ben er nog heel blij mee en heb een aantal ritjes gemaakt nu.
Moet echt zeggen dat het toch wel een beest van een motor is. :P
 
Is een hele mooie , kan je een filmpje in klaarlichte dag posten , of enkele foto's ?

Ja EHE , is een EVO en die draaien patato patato :)

ik zet hier een foto van die van mij ook maar , is een TC road king 2008 96 CI (1600 cc )

2gukx81.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jochem,

Mooie nieuwe machine.
Nu 2 zijspannen in de schuur of is de andere al verkocht?
Je Tuono staat veilig bij me binnen te blinken.
Heb een carbon duo cover kunnen bemachtigen, deze moet alleen nog bestickerd worden.
Ben er nog heel blij mee en heb een aantal ritjes gemaakt nu.
Moet echt zeggen dat het toch wel een beest van een motor is. :P

Hey Jarno,

Fijn dat je er zo blij mee bent, ik zei toch al dat het een brute motor is ;)
Ik heb nu 2 zijspannen staan ja, de XS1100 is nog te koop '(
Ook leuk om te zien dat mijn vorige liefde goed terecht is gekomen :)

@EHE, :Y 1340 EVO

@Bert111, Die mooie foto's komen vanzelf. Eerst moet ik alles ff nazien en de zumo, pmr en autocom monteren. Daarna wordt alles gewassen, schoongemaakt en flink gepoetst *D

Ik heb nog wel wat foto.s van uit de advertentie van de vorige eigenaar. De kleur komt daar niet goed tot zijn recht.
Het is een beetje diep donker metallic oranje/rood. Verkleurt heel mooi in de zon.

85_8.jpg


image.jpg


--------------------------------------------------------------

Dan de huidige stand van zaken :)

Batwing er af.
2015_04_11_23_19_22.jpg


Het was nog al een ? wat voor stekker er aan de radio zou zitten om de externe audio op aan te sluiten. Het is geen 3.5 jackplug, geen tulp maar een ouderwetse 3 polige.

De bewuste stekker.
2015_04_11_23_19_31.jpg


Ik denk dat ik er een andere stekker aan ga solderen. Ik moet ook nog een plekje zien te vinden voor de autocom module. Uit het zicht maar makkelijk te benaderen.
Er moet namelijk nog wel eens aan een knopje wat gesteld worden, geen zin om dan eerst de hele batwing er af te moeten halen ;)

Van de volt meter is het lampje stuk, dus die moet ook eerst vervangen worden. En nu ik de kuip er toch af heb, vervang ik liever meteen alle dashboardlampjes ;)

Lampje BA7S 12v 2watt
BA7_S_12v_lampje_volt_meter_en_oliedrukmeter.jpg


Gaat om deze voltmeter
2015_04_12_01_26_03.jpg


In het dashboard zelf zitten 4 BA9S 12v 4watt lampjes

Ik zou ze graag allemaal vervangen voor ledjes.
Wie weet waar ik op zondag dergelijke lampjes kan kopen?

Ook even het zijspanruitje gerepareerd, er is een stukje uit gebroken '( de originele zijn helaas niet meer leverbaar -O-
Dezelfde helderheid lexaanplaat vinden wordt ook nog een hele opgave. Dus heb ik het maar met een plaatje RVS verstevigt. Als het dakje er op zit zie je er bijna niks van *D

Stuk
2015_04_11_20_02_32.jpg


Weer gerepareerd
2015_04_11_20_18_53.jpg

2015_04_12_01_23_24.jpg


Wordt vervolgd :W
 
Ziet er goed uit hoor. Zou mijn keus niet zijn maar gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak.
Dat ruitje is toch gewoon blank? Dan moet het toch niet zo'n probleem zijn om aan een stukje Lexan te komen.
 
Gelukkig heeft idd niet iedereen dezelfde smaak Leo ;)

Het ruitje is getint, is op de foto niet zo goed te zien.
Ad van Gils (EML dealer) vertelde me dat de ruitjes voor een GT3e, GT3, GTE, GT2 niet meer leverbaar zijn.
Hij had nog wel een zijruitje op vooraad maar dat was anders van vorm en kleur -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan