Motorracespel

gvh

MF'er
7 jun 2004
48
0
Beste mensen,

Ik heb (samen met een groepje op school) een motorracespel moeten ontwikkelen.

Omdat ik hier toch een beetje ronddwaal, dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn dit met jullie te delen...

Het spel is te downloaden [removed]

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben :D
 
Laatst bewerkt:
Bij mij doet ie het niet, hoor wel een motor lopen, maar verder een nogal grijs schermpie... Win98Se met een Geforce Ti 4200 kaart
 
hehehe...

Was een project van 2 blokken (1 blok is 7 weken) op school, en ik studeer informatica in Eindhoven....

voor de geinteresseerden:

Gemaakt met Delphi en direct X

(dus voor degenen waarbij het niet werkt, probeer even directx 9 te installeren)...

Veel plezier :D
 
Ik moet 'm nog downloaden, maar als ik zo naar je screenshotjes kijk kunnen een paar detailtextures en bumpmaps (de gewone DOT3 maps bijvoorbeeld. Of met een pixelshadertje) geen kwaad. Dan zie het er meteen zooooo veel beter uit...
 
je had natuurlijk ook geen superspel moeten verwachten :D

Een normaal spel wordt ontwikkelt in een jaar, door profs, dus dit had zeker geen Superbikes 2005 kunnen zijn ;)

Maar helaas niet op de MAC te krijgen, of het moet zijn dat je me verteld hoe ik een executable als MAC-programma kan compileren...

Ow ja, minimum systeem eisen:

P3 500 mHz
16 MB Videokaart (moet je wel even de opties instellen, anders werkt het waarschijnlijk niet)
DirectX 9 geinstalleerd
 
volgensmij kan je het alleen omzetten voor mac als je ook echt achter een mac zit, dat werkt zo wel met director in iedergeval..... Succes ermee, ik zal eens kijken wat je gemaakt hebt!
 
Tischnoetentoet, da's wel wat beter als het kaartspelletje seahaven die wij moesten maken op de HIO. Welk vak was het?
 
GPK, 2e jaars vak...

Wij moesten in het eerste jaar ook een kaartspel maken voor GPJ :(

Dit was stukken leuker... We kregen opdrachten toegedeeld, en er zat één leuke opdracht bij, namelijk dat motorracespel... Ik natuurlijk helemaal blij :D
 
Jah...proficiat met je spel enzo.

1. Je had tenminste de baan een beetje duidelijker kunnen afbakenen. Ik reed steeds op een stoeprand (met de gekende gevolgen)

2. Hoe uninstall je het spel? :P
 
wel, start -> RoadRacer -> Uninstall RoadRacer

Zoals elk programma of spel :P
 
Laatst bewerkt:
28 sec ....een rondje...eerste keer dat ik het speelde...
maarum...
graphics mogen wel wat beter...
ik wil zelf schakelen..en dat ding remt amper :) :) :)

komt er nog een andere versie...

voor de rest wel een gaaf idee...het sturen vind ik realistisch! :)
 
remmen moet je dus ook met turbo doen (de spatie is niet remmen, maar turbo :P )

Dus als je spatie + pijltje terug, dan rem je extra hard.

ps. 28 sec is echt wel snel...

Ow ja, je kunt ook leuk muziekje onder het spel zetten. Kijk maar onder opties en dan muziek...

En het handschakelen, misschien nog een update waard, want stelt geen ruk voor!
 
ow ja, voor het sturen.

Is afgeleid van echte motoren. Als je met de gele stuurt, krijg je een honda, en die ander is volgens mij ee yamaha. Kijk maar naar de snelheid waarmee stationair in zijn 1 rijdt (geldt trouwens voor elke versnelling), klopt met de werkelijkheid...

We hadden namelijk een natuurkundig genie in de groep zitten :)

Erg cool he... 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan