Motorrai moto's testrijden!

Brakke Gaid

MF veteraan
18 feb 2003
3.029
0
Rotterdam
Nou is mij vorig jaar iets gebeurd tijdens de Rai waarvan ik niet weet of het geluk was of dat het echt kan,

Vorig jaar was er een stand binnen in de Rai waar je je kon inschrijven om op een bepaald geselecteerd groepje motoren te mogen testrijden. Aangezien ik toen mijn rijbewijs maar 3 mnd had (was nog 18) zag ik mijn kansen erg klein in om een motor te krijgen, na aandringen van vrienden toch gedaan en vol verbazing kreeg ik een lintje om (de vrouw had ongelofelijk haast ik was namelijk de laatste rijder van de dag in het laatste groepje). Ik natuurlijk als ene gek naar beneden gerend met mjin briefje en lintje om naar de stalling. kom ik een kerel tegen met een mapje aan wie ik mijn briefje geef, hij stopt het zonder echt naar te kijken meteen in een mapje en verwijst me naar de jassen en helmen en zegt nog nadrukkelijk dat ik moet opschieten. Als een gek alles aangedaan en ren door de tent heen naar waar de fietsen. Paradise on Earth. Een afgezet terreintje met alleen maar de geilste motoren. Komt een instructeur op me af en vraagt"heb je al motor uitgezocht", waarnaar ik met alle moeite nog 1 woord weet uit te kramen...."Ducati". Ik kon mijn ogen niet geloven, kreeg gewoon sleuteltje en mocht achteraan de groep merijden.. :} :} :} :} :}
Heeft iemand hier ervaring mee dat ze dat gewoon toelaten, want ik wil dit jaat wer gaan en heb nog steeds geen zwaar rijbewijs en ik weet niet of ik nou gewoon geluk had of dat ze dat wel toestaan. :? :? :? :?

Naja ik heb er in ieder geval een leuke foto aan over gehouden.
 
ik denk ook dat het weinig kwaad kan om 25kw'ers op een omheind stukje grond te laten ruiken aan de echte bad-asses.

ik heb vorig jaar nog op een duc 900 van safe motors (er stonden er meer) mogen rijden op de italiaanse motordag in sloterdijk, jaarlijks terugkomend evenement. volgens mij (weet nie cker) keken ze er daar wel naar...
ik ging daar overigens heen op een mito, en wat bleek, die ducati handelde precies hetzelfde :}

damn, foto is zoek..
 
ik denk ook dat het weinig kwaad kan om 25kw'ers op een omheind stukje grond te laten ruiken aan de echte bad-asses.

ik heb vorig jaar nog op een duc 900 van safe motors (er stonden er meer) mogen rijden op de italiaanse motordag in sloterdijk, jaarlijks terugkomend evenement. volgens mij (weet nie cker) keken ze er daar wel naar...
ik ging daar overigens heen op een mito, en wat bleek, die ducati handelde precies hetzelfde :}

damn, foto is zoek..

je hebt dondersveel geluk gehad als het goed is waren er namelijk geen 25kwers vorig jaar.

=LVT= het is geen afgeschermd terrein je gaat een stukje dwars door amsterdam langs de amstel stukje amstelveen en weer terug ongeveer een 30 minuten rijden totaal.

en ik zelf heb op een montser 620 gereden en een st4s met abs
 
=LVT= het is geen afgeschermd terrein je gaat een stukje dwars door amsterdam langs de amstel stukje amstelveen en weer terug ongeveer een 30 minuten rijden totaal.
je hebt gelijk, moest er net aan denken. ik mocht trouwens heel zo ver niet, het was ook de een na laatste ital dag...niet de laatste. ik was er laatst wel maart kwam er niet van.
 
Jahoor, mag gewoon, ik heb zelf toen ik nog geen rbw had (alleen bromfiets-certificaat) op een echte HD 3 rondjes over t parcour mogen afleggen (jaartje of 6 geleden), dus je hebt grote kans dat t dit jaar weer lukt.
 
ze kwamen bij mij op school (middelbare toendertijd) met een bus vol brommers en scooters aankakken. mochten we als we wilden allemaal een rondje voor de school op een afgezet stukje rijden. en dit was in de brugklas ;)
 
ik heb dat vorig jaar ook gedaan, ging je een stukkie over een dijkweggetje heen, ik had de sv 1000 meegenomen en me pa de ZZR 1200, was leuk om te doen
een half uurtje en dan weer terug

misschien dit jaar weer :+
 
dit jaar ga ik zeker weten weer heen en als ik me verveel dan maar 2 dagen

1 dag om te rijden de 2de om te kijken ;)
 
Zo dat is effe kicke gaat ik dit jaar ook proberen geloof ik. Want nee heb je en ja ken je krijgen :9
 
Ten eerste, die foto kan ik nergens vinden en daar ben ik heel boos over :( :( :(
En ten tweede het was geen afgezet deel. Wij waren de laatste groep en mochten nog een stukje langer door (ook omdat we nog ergens heen moesten om te gan tnaken) ben in totaal bijna 3 kwartier weg geweest en in de buurt van Amsterdam gereden op een rooie Duc 620.
Ik hoop echt dat het mag dit jaar, want ik wee tnog neit of ik op een V-twin aan het eind van het jaar wil rijden of toch op een 4-inlijn.


Meer Mf-ers die naar Motorai gaan??
 
dat agezet terreintje was alleen waar de motoren stonden btw, daar kon je zelf niet rijden. Lees het zelf net, staat er een beetje raar geschreven inderdaad.
 
Zeker Brak, dat ben ik altijd 8-) ...enne gaid is gewoon mijn naam alleen dan op een heel allochtone manier uitgesproken :P (heet dus Said)
 
heej ik was vorig jaar ook naar de RAI geweest. en toen had ik ook paar maanden mijn rijbewijs en twijfelde ook ffies of ik het zal doen.

maar maken ze geen probleem van het 25Kw rijbewijs dan?

ik bedoel de meeste motoren zitte daar dik boven. zo niet ga ik dit jaar zeker een ritje maken :)
 
Hey Tettertje!

Mooie was dat er nog een andere kerel rodnliep en die het het nog specifiek aan een van die instructeuren gezegd had dat ie licht rijbewijs had, maar dat hij over 3 mnd ofzo al zwaar kreeg en die had toevallig de zwarte Duc 620 voor me. Hij was ook degene die de foto voor mij had gemaakt (had zelf geen cam bij me).
Lijkt me wel dat het moet kunnen, maar ik had toen pas 3 mnd rijbewijs.
Ben nog binnen gekomen voor KINDERPRIJS!!!! 8-) :+ :} 8-) :+ :} HAHAHA!


p.s
Hey tetter nog bedankt voor je tip van de Powervalve, dat was em inderdaad.
Maar nu moet ie weer gereviseerd worden :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan