Motorreis Turkije en omgeving

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian
Begin volgend jaar (mei-juni)gaan een paar vrienden en ik een reis maken naar Turkije.
Idee is om vanuit hier (Baskenland) via Italië en Griekenland naar Turkije te rijden,daar een paar weken rondtouren en via Albanië-Bosnië etc terug te rijden.
Iemand behalve flauwe grappen ook nog tips/ervaring/nuttigs mbt deze regio?
We gaan waarschijnlijk op R1200GSen...
 
Begin volgend jaar (mei-juni)gaan een paar vrienden en ik een reis maken naar Turkije.
Idee is om vanuit hier (Baskenland) via Italië en Griekenland naar Turkije te rijden,daar een paar weken rondtouren en via Albanië-Bosnië etc terug te rijden.
Iemand behalve flauwe grappen ook nog tips/ervaring/nuttigs mbt deze regio?
We gaan waarschijnlijk op R1200GSen...
Ik...............verdomme.....geen flauwe grappen maken dus -O- B|
 
Afgelopen zomer via Italie -> albanie naar griekenland gereden. Zuid Italie is errug saai(de oostkant tenminste) mischien kan je door het binnenland van Zuid Italie rijden, daar heb je nog wat heuvels. Ik ben bij Brindisi naar Albanie gegaan, in Albanie heb je geen verkeersregels(tenminste, nuiks van gemerkt), dus daar moet je een beetje uitkijken en de wegen zijn ook slecht.
Bij binnenkomst in Albanie krijg je een foldertje waarin staat dat je niemand moet vertrouwen en dat de politie je beste vriend is, in praktijk is het andersom.
 
Afgelopen zomer via Italie -> albanie naar griekenland gereden. Zuid Italie is errug saai(de oostkant tenminste) mischien kan je door het binnenland van Zuid Italie rijden, daar heb je nog wat heuvels. Ik ben bij Brindisi naar Albanie gegaan, in Albanie heb je geen verkeersregels(tenminste, nuiks van gemerkt), dus daar moet je een beetje uitkijken en de wegen zijn ook slecht.
Bij binnenkomst in Albanie krijg je een foldertje waarin staat dat je niemand moet vertrouwen en dat de politie je beste vriend is, in praktijk is het andersom.
Italië wilden we doorheen raggen om zoveel mogelijk tijd in Turkije te hebben, naar Italië kunnen we altijd nog ,is "vlakbij" en zijn we al geweest (noorden-Dolomieten).Van Albanië heb ik al verschillende verhalen gehoord, erg armoedig maar mensen vriendelijk en idd politie corrupt...
 
ik ben deze zomer in turkije geweest. niet met de motor, maar toch. het is er op de weg levens gevaarlijk. allemaal grind op de weg, ze rijden er overal veel te hard, kleven als gekken, snijden je af, enz. was een ziekenauto met zwaailichten enzo. een auto liet em er niet langs, ze beukten de auto zo van de weg.
taxi waarin ik zat reed 130 waar je 80 mocht ofzo, knipperen naar mensen die te langzaam gingen, kleven dat we de navigatie van de voorganger konden volgen. echt te erg.
en die wegen dus, veel grind enzo, en op de wegen die t platteland in gaan is het nog veel erger.
 
I definitely recommend Black Sea Coast (North-eastern Turkey)
Below I have attached some pictures from a trip done by some Turkish motorriders (no, I was not there.. a friend of mine did the tour).. The original trip-notes are to be found on www.ikiteker.org


Zigana Gecidi
29683753-L.jpg


Hamsikoy
29683751-L.jpg


Sumela Manastiri
29683754-L.jpg


Dilaver Yaylasi
29688435-L.jpg


Ishanli Koyu
29688460-L.jpg


..
29693944-L.jpg

29693952-L.jpg


Uzungol
29693956-L.jpg


..
29696506-L.jpg

29698689-L.jpg

29702046-L.jpg

29702063-L.jpg

29706311-L.jpg

29706299-L.jpg
 
Dank voor de reacties tot nog toe, zit veel bruikbaars tussen.
Zie wel dat, hoewel het met een sportieve motor ook wel te doen zal zijn, een allroad wel handiger is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan