Motorreis via Rusland naar Mongolië

SCSCWR

Rookie
15 dec 2017
4
0
Beste motorrijders,

Wij zijn een echtpaar en willen op één motorfiets via Rusland naar Mongolië.Wij willen dan via Kyakhta Mongolië in. En dan via Darhan doortrekken naar Ulaanbaatar. En vandaar via Bulgan, Mórón, Ulaangom en dan via Tsagaannuur, Mongolie weer uit naar Rusland.Die weg is 1577 km en is voorzien van steeds een ander wegnummer na het passeren van een plaats. En vandaar via Kazakhstan en opnieuw Rusland weer terug naar huis.
Onze vraag is, is er nog iemand recentelijk in Mongolië geweest omdat wij er niet goed achter kunnen komen hoeveel km van die 1577km weg er verhard is en hoeveel er onverhard is.
Heel graag zien wij reacties. Alvast dank daarvoor. Grt. Cor en Carla.
 
Een paar jaar geleden is Mastermilo (van de autobouwsels op youtube) met een oude bestelbus die kant uit gereden. Misschien dat hij je meer info kan geven. Of het nu met de auto of motor is maakt voor de vraagstelling niet uit.
 
Streetview is in Mogolië op de doorgaande wegen geweest en die zijn bijna allemaal asfalt.

full

Rondom een tussenstop streetview proberen.
 
David en Jaap jullie beide bedankt voor jullie reactie. Ik ga zeker bij Mastermilo informeren. Op streetview kun je niet echt goed zien hoe de KM's verdeelt zijn in onverharde en verharde weg. Ook onze zeer recente landkaart van Mongolië ( Mongolia Gizi Maps ) geeft dat niet aan. De weg word wel als dik rood aangegeven wat blauw is bij streetview. We zijn al eerder in Rusland geweest op de motor zo'n 700km voorbij Moskou en weten inderdaad wat de wegen zijn op het platte land. We wachten ook nog op bericht van het Mongoolsverkeersbureau.
 
Hallo Cor en Carla,

Dat riekt naar een stoer avontuur. Kijk eens op het GS Forum, hier is een stel net teruggekeerd van een dergelijke reis. Halen jullie vast inspiratie uit!!
KLIK
 
Beste Berlagio,
Hartstikke bedankt voor je inspirerende en heel goede tip.
Wij hebben inmiddels al heel wat pagina's gelezen.
Grt. C en C.
 
Lees hier eens bij op het GS-forum.............dit stel is er meerdere weken oa daar geweest.

Ms heb je er iets aan.......en anders een beetje leesplezier. ;)


Siberie en Mongolie, met 2 op de GSA lc




EDIT: sorry, zie net dat Berlagio deze link ook al geshared heeft (had ik even niet gezien)
 
Laatst bewerkt:
In 2010 met de motor via Rusland naar Mongolie gereden; Mongolie kende erg weinig asfalt. Misschien nu beter ( wat is beter?), maar ik zou er niet op rekenen. Kijk anders eens op www.zogekniet.nl.
 
Mooi plan! Zoiets wil ik ook nog een keer gaan doen.

Als ik het goed begrijp wil je 3x Rusland in. Laat je daar over effe goed informeren bij een visum bureau. Je kunt dat volgens mij niet met een toeristenvisum. Ik had destijds een dual entry visum maar dat was toen al een heel gedoe. Bij de 2e exit werd hij ook echt afgestempeld.

Verder is zo'n visumbureau sowieso de moeite waard want je hebt er nog een paar meer nodig zo te zien.
 
Als ik naar Rusland ga dan regel ik het visum altijd via Peter Zandee van www.rusreis.nl Prima service en hij weet waar hij het over heeft en voor een goede prijs.
 
Allereerst wensen wij alle forumlezers en betrokkene van dit mooie forum een geluk vol 2018 toe.
Ook Solex , Janenjoep , UTP en Motorrider bedankt voor jullie tips.
De website www.zogekniet.nl.is bekend en geeft goede informatie. Al zijn een aantal punten inmiddels wel door de tijd ingehaald. Ja UTP, inderdaad willen wij 3x Rusland in. In 2014 hebben wij ook op onze motor een reis door Rusland gemaakt. Met als verste punt Rybinsk. En afgelopen jaar hebben wij door de Baltische staten gereisd en hebben natuurlijk ook de Oblast Kallingrad bezocht.Zeker alertheid geboden. Motorrider sorry, wij hebben minder goede ervaring met Peter Zandee van Rusreis. Ook niet met zijn prijzen. Spijtig en jammer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan