Motorreizen naar de USA

Bigbrother

MF'er
19 aug 2002
190
0
Ik hoop begin volgend jaar 50 te worden en wil graag een georganiseerde motortrip door de States maken. Wie kan me adviseren, welke organisaties zijn goed welke niet, welke type motor kiezen etc.

By the way mijn vrouw wil mee als duo-passagier


:] Bigbrother :}
 
Het lid aspennogiets woont toch in America? Misschien die ff een PM sturen, misschien dat die nog iets voor je weet.
 
PM kanni op dit forum :)

Ik zou niet je eigen motor meenemen hoor...
Kost waarschijnlijk evenveel als er een te huren en als je er een huurt ben je verzekerd.

edit. als die gehuurde gejat wordt en si en la
 
stond er niet een heel leuk verhaaltje in de pro-motor van vorige maand? Hele leuke trip, onder leiding van 2 Nederlanders. Je kon zelfs je motortype kiezen. De rit eindigde in Las Vegas, helemaal geweldig volgens mij!
 
waarom zou je een georganiseerde motortrip willen maken :?
het mooiste is toch op je zelf rond te trekken, ik weet niet in welke staten je rond wil rijden, maar ik zou jouw de oostkust aan kunnen bevelen, of je gaat van uit washington richting de Blue ridge Parkway en van daar uit naar Tennessee en dan richting de oostkust en dan rij je door naar Florida..als je toch richting de oostkust gaat dan kun je hier wel een paar nachtjes blijven slapen...wij wonen vlakbij de kust ( Virginia beach ).

als je meer informatie nodig hebt dan kun je me wel emailen.
 
www.usamotorreizen.nl

Met deze organisatie is ons hele gezinnetje inclusief mijn zijspan naar L.A. gevlogen. Goed uitgedachte routes, de kennis van de meeste bezienswaardigheden is vrij groot, deze heren / dames laten je naar plaatsen toe rijden waar je zelf niet op zou komen. Daarom is het verstandig georganiseerd te rijden.
Je kunt ook gewoon een motor van hen huren in L.A. en zelf rond gaan rijden, maar als het je eerste keer is zou ik het onder begeleiding doen.
Ook i.v.m. de kromme wetgeving in de US of A die ook per staat nog weer verschilt.

Komende jaar gaat mijn broer als tourleider voor deze organisatie die kant op.
Als je 's wat meer wilt weten mail maar ff.

Succes!

ps wij zijn met het hele gezin geweest vanwege papa's 50 jaren en zn 25 jaren samen met mama. Het was zeer geslaagd. We hebben zo'n 4 uur film en 1500+ foto's.
De route die we gereden hebben is de "western discovery II".
 
waarom zou je een georganiseerde motortrip willen maken :?
het mooiste is toch op je zelf rond te trekken, ik weet niet in welke staten je rond wil rijden, maar ik zou jouw de oostkust aan kunnen bevelen, of je gaat van uit washington richting de Blue ridge Parkway en van daar uit naar Tennessee en dan richting de oostkust en dan rij je door naar Florida..als je toch richting de oostkust gaat dan kun je hier wel een paar nachtjes blijven slapen...wij wonen vlakbij de kust ( Virginia beach ).

als je meer informatie nodig hebt dan kun je me wel emailen.

LOL !! .... Best kans dat Hetty en ik deze zomer nog bij jou in de buurt rond toeren . Misschien wel leuk om elkaar eventueel ergens te treffen als jullie daar ook zo over denken .

lekker :] :] over de Interstates ....
 
www.usamotorreizen.nl

Met deze organisatie is ons hele gezinnetje inclusief mijn zijspan naar L.A. gevlogen. Goed uitgedachte routes, de kennis van de meeste bezienswaardigheden is vrij groot, deze heren / dames laten je naar plaatsen toe rijden waar je zelf niet op zou komen. Daarom is het verstandig georganiseerd te rijden.
Je kunt ook gewoon een motor van hen huren in L.A. en zelf rond gaan rijden, maar als het je eerste keer is zou ik het onder begeleiding doen.
Ook i.v.m. de kromme wetgeving in de US of A die ook per staat nog weer verschilt.

Komende jaar gaat mijn broer als tourleider voor deze organisatie die kant op.
Als je 's wat meer wilt weten mail maar ff.

Succes!

ps wij zijn met het hele gezin geweest vanwege papa's 50 jaren en zn 25 jaren samen met mama. Het was zeer geslaagd. We hebben zo'n 4 uur film en 1500+ foto's.
De route die we gereden hebben is de "western discovery II".


ieder zijn eigen smaak, ik heb de west kust gezien, geef mij toch maar de ooskust.
hier is een link waar je een reis verslag kunt vinden van panrider

http://home.hccnet.nl/j.h.apperloo/indexnj.html
 
LOL !! .... Best kans dat Hetty en ik deze zomer nog bij jou in de buurt rond toeren . Misschien wel leuk om elkaar eventueel ergens te treffen als jullie daar ook zo over denken .

lekker :] :] over de Interstates ....


wanneer komen jullie naar de U.S. ?
en waar gaan jullie heen, als het niet te ver uit de buurt is dan kunnen we elkaaar wel ergens treffen.





ga jij maar lekker over de interstates, ik blijf wel op de Highway's. :]
 
wanneer komen jullie naar de U.S. ?
en waar gaan jullie heen, als het niet te ver uit de buurt is dan kunnen we elkaaar wel ergens treffen.





ga jij maar lekker over de interstates, ik blijf wel op de Highway's. :]

Ach ,... dat van die Interstates was nou weer typisch een uitspraak van iemand die wèl de klok heeft horen luiden , maar nog steeds niet weet waar de klepel hangt . Waarschijnlijk zal ik ook wel eerder de Highways bedoelen ....
Wanneer we komen weten we nog niet precies (dat hangt er van af wanneer ik precies jouw Goldwing mag lenen ... ;) *D ), maar waarschijnlijk beginnen we in Florida , en zullen geen specifiek reisdoel hebben . We zien wel ...

An American snail .... euh .... tail ... euh ... tale !!
 
Ga dit jaar ook op bezoek in USA, maar denk niet dat er veel van motorrijden komt. Dit keer naar Rochester NY, woont een vriendin van me. Heb lang gelden een aantal jaar in VA (vlakbij Bowling Green- een gat van drie keer niks) in zomerkampen gewerkt- ook wel aan zee geweest, maar weet niet precies meer waar.
Zou graag nog eens terug willen om een mooie tocht op de motor door een paar van die parken te maken, maar ja, echtegnoot heeft geen A en wil ook niet achterop! Dan hebben we trouwens ook zijspan plus aanhanger nodig voor de kids en hond.
 
In 1999 heb ik meegedaan met een compleet georganiseerde trip van custom tours:
www.custom-tours.nl/.
2 Weken rijden door Colorado, Utah en zo. Schitterend. Je hoefde alleen maar te sturen en te genieten van de omgeving, voor de rest was *alles* verzorgt. Geen gezeur van waar tanken/slapen/eten. Er ging een wagen mee met de bagage en een reserve motor. Mooiste vakantie die ik heb gehad. Tot nu toe.
 
Ga dit jaar ook op bezoek in USA, maar denk niet dat er veel van motorrijden komt. Dit keer naar Rochester NY, woont een vriendin van me. Heb lang gelden een aantal jaar in VA (vlakbij Bowling Green- een gat van drie keer niks) in zomerkampen gewerkt- ook wel aan zee geweest, maar weet niet precies meer waar.
Zou graag nog eens terug willen om een mooie tocht op de motor door een paar van die parken te maken, maar ja, echtegnoot heeft geen A en wil ook niet achterop! Dan hebben we trouwens ook zijspan plus aanhanger nodig voor de kids en hond.


Bowling green is ongeveer 2 1/2 uur rijden van ons, ik woon 5 mijl van de grens met N.Carolina, Lekker buitenaf met weinig verkeer :}
 
Ik heb daar ook weleens naar gezocht en zitten bekijken op internet. Maar het valt mij op dat het vaak met een relatief redelijk bedrag begint. Maar dan komen er nog zoveel kosten bij dat ik toch nog wel ff moet gaan sparen. Zeker als je alleen reist is het verhoudingsgewijs altijd behoorlijk duurder. (Maar dat geldt niet alleen voor deze reizen.) Verder zie ik dan vaak dat het hoge eigen risico's zijn die je wel kunt afkopen, maar dat zijn nu juist die kosten die het weer duurder maken. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je er voor wilt en/of kunt uitgeven en hoe lang je gaat. Ik zou ook wel eens willen weten wat de ervaringen daarmee zijn. Wat heeft zo'n reisje dan totaal gekost. En het maakt dan niet uit of de een dat wel en de ander dat niet kan betalen.
 
Ik heb daar ook weleens naar gezocht en zitten bekijken op internet. Maar het valt mij op dat het vaak met een relatief redelijk bedrag begint. Maar dan komen er nog zoveel kosten bij dat ik toch nog wel ff moet gaan sparen. Zeker als je alleen reist is het verhoudingsgewijs altijd behoorlijk duurder. (Maar dat geldt niet alleen voor deze reizen.) Verder zie ik dan vaak dat het hoge eigen risico's zijn die je wel kunt afkopen, maar dat zijn nu juist die kosten die het weer duurder maken. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je er voor wilt en/of kunt uitgeven en hoe lang je gaat. Ik zou ook wel eens willen weten wat de ervaringen daarmee zijn. Wat heeft zo'n reisje dan totaal gekost. En het maakt dan niet uit of de een dat wel en de ander dat niet kan betalen.


je kunt de vakantie zo duur maken als je maar wilt, het eten, drinken , benzine , kleding is spot goedkoop vergeleken met nederland en vooral met de huidige Koers.
het leven is aan de west kust veel duurder dan als je een vakantie houd aan de oost kust, virginia - N.carolina, tennessee , S.Carolina.
het valt me op dat de meeste mensen altijd naar de west kust gaan terwijl alles daar veel duurder is. kijk maar eens in de reis gidsen, de oostkust komt niet veel aan bod.
 
lijkt me een erg goed plan om in de states een mega meeting te houden, alleen zulleen er niet veel mensen mee gaan denk ik. als ze allemaal op een harley moeten rijden :X








:+
 
afstanden in Amerika zijn iets heel anders dan hier heb ik gemerkt: was vijf uur rijden naar het andere kamp in dezelfde staat (Roanoke) een fluitje een cent, hier moet ik er niet aan denken ( je bent trouwens al bijna in Parijs dan). Of meer dan drie uur heen en drie uur terug voor een wandeling in de bergen van ook zo'n twee uur, zie ik me hier ook niet gauw doen. Ik heb daar wel de ac en de cruise control leren weaarderen (ik heb het wel over 15 jaar gelden!).

Colonial Williamsburg is trouwens ook een aanrader!

off topic
Apsecade: we gingen wel naar Virginia Beach, zit je daar ergens in de buurt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan