Motorrevisie <--> Tank leeg gereden

Hondavader

Rookie
23 okt 2010
14
0
Ijsselstein
Sinds kort ( 2 weken ) in het bezit van een Honda Varadero xl1000 SD01 uit 2000.
wat is er gebeurt?
gisteren nadat ik er een mooi setje banden pilot 3 op heb laten zetten bij Sabra in Geldermalsen begon de motor plotseling een beetje te hikken en te stoten koppeling in beetje gas geven koppeling uit en voorzichtig met een gang van 30 verder.
Richting het stoplicht dus al uitrijdend weer hetzelfde, geen lampjes aan dus weer koppeling in laten uitrijden toen hoorde ik een hele korte piep van de achterband ( sloeg dus vast )
1x proberen te starten niet gelukt daarna niet meer geprobeerd voordat ik nog meer schade maak .
gelukkig was ik vlakbij huis dus de motor geduwd en staat nu te wachten op de volgende stap.
ik vrees voor het ergste dat het een echte vastloper is weet iemand voor mij een eerlijk en goed adresje die als het nodig is het blok kan reviseren , ik woon in de buurt van IJsselstein Utrecht zou handig zijn als het adresje een ophaalservice heeft.
heb zelf geen kennis van motoren maar mocht er iemand zijn die kan uitleggen wat ik zelf kan doen om te ontdekken wat het kan zijn hoor ik het graag.
bijv kan het kwaad dat ik de motor probeer te starten ?

alvast bedankt voor het meedenken

Ton
 
Hallo alllemaal bedankt voor jullie raad en reacties
maar ben er intussen achter gekomen wat er aan de hand is .
krukas gechecked of deze vast zat dit was niet het geval, daarna geprobeerd te starten
choke open en ja hoor heel even liep die weer.
ik keek op de dag teller deze stond op 360 km nu heb ik de motor net 2 weken en wetende dat de varadero wel wat benzine lust vond ik het wel veel km voor een tank en klonk nogal hol met tikken( haha )
dus met een jerry can naar de pomp benzine gehaald en ja hoor starten en lopen wat een opluchting.
morgen verder kijken naar de sensor op de tank want het gele lampje doet het dus wel als ik de motor start maar niet als de tank leeg is .
vanmiddag weer met een big smile motor gereden. nu kunnen we toch onze toer naar het Eifelgebied maken samen met me zoon die gepland stond komende week.

nogmaals bedankt voor jullie reacties.
 
Blij dat je er alleen vanaf komt met een tankbeurt ipv een revisiebeurt ;)

Ach...mij ook wel eens overkomen.......zonder peut staan.
Wist toen nog niet dat een TDM850 een reserve had van een half kopje.... B|

Maar eerlijk gezegd....als je zo'n Varadero bekijkt,...krijg je toch echt de indruk dat je er duizend km mee kunt af leggen....Tank ziet er uit alsof je nooit hoeft te stoppen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan