Motorrijbewijs

Niels078

Rookie
16 nov 2012
3
0
Puttershoek
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag aan jullie:
Door de nieuwe regeling heb ik besloten om 1,5 maand gelden besloten om me rijbewijs te halen. Ik heb een pakket gekocht van 8 lessen + avb + avd. Nu 7 lessen verder mag op ik op de 26e november avb afrijden. Laten we van uitgaan dat het lukt dan heb ik nog 1,5 maand om me avd te halen. Nu heb ik een probleem, ik ga zometeen 2 weken op vakantie en ik zit in geldnood door een aardige boete die ik met de auto heb gehad. Ook met school het precies in die periode druk worden.

Ik heb aan mijn rij instructeur gevraagd of ik niet in maart of iets dergelijks kan afrijden maar dat gaat niet omdat ik zwaar rij. Verder vertelt die ook dat als ik me rijbewijs niet voor 19 januari haal dat ik dan alles voor niet heb gedaan.

Wat kan ik het beste doen? B|
 
Ik weet niet waar je naartoe op vakantie gaat, maar er zijn hier vast wel vrijwilligers te vinden om die vakantie van je over te nemen. Heb jij die 2 weken mooi de tijd om te werken en zo het geld voor je boete bij elkaar te verdienen. Dan heb je nog een maand over om je rijbewijs te halen. Ik zie het probleem niet.
 
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag aan jullie:
Door de nieuwe regeling heb ik besloten om 1,5 maand gelden besloten om me rijbewijs te halen. Ik heb een pakket gekocht van 8 lessen + avb + avd. Nu 7 lessen verder mag op ik op de 26e november avb afrijden. Laten we van uitgaan dat het lukt dan heb ik nog 1,5 maand om me avd te halen. Nu heb ik een probleem, ik ga zometeen 2 weken op vakantie en ik zit in geldnood door een aardige boete die ik met de auto heb gehad. Ook met school het precies in die periode druk worden.

Ik heb aan mijn rij instructeur gevraagd of ik niet in maart of iets dergelijks kan afrijden maar dat gaat niet omdat ik zwaar rij. Verder vertelt die ook dat als ik me rijbewijs niet voor 19 januari haal dat ik dan alles voor niet heb gedaan.

Wat kan ik het beste doen? B|


1. auto verkopen

2. bekeuring betalen

3. school afmaken

4. na school baan zoeken en geld verdienen

5. Misschien lukt het allemaal voor je 24e en mag je zo op voor zwaar
 
Haha bedankt voor de reactie's maar heb zelf geen auto. Ik ga wel wat meer werken voor het geld alleen heb geen bedrag van €600 in januari.

Weet heel toevallig hier als je avb(zwaar) al is aangevraagd nog kan omzetten naar licht? Of word er pas op die dag gekeken waar je op rijd?

Alvast bedankt!
 
Ik zou me bekeuring betalen.
Daarna zou ik proberen geld van me ouders of zo proberen te lenen.
Daarna proberen me rijbewijs op tijd te halen
Anders had ik me geld voor niets uitgegeven.
 
Haha bedankt voor de reactie's maar heb zelf geen auto. Ik ga wel wat meer werken voor het geld alleen heb geen bedrag van €600 in januari.

Weet heel toevallig hier als je avb(zwaar) al is aangevraagd nog kan omzetten naar licht? Of word er pas op die dag gekeken waar je op rijd?

Alvast bedankt!

Op de dag van avb examen wordt gekeken naar jouw leeftijd en of je een lichte of een zware motor bij je hebt. maar ik zie dat je 21 bent, dus mooi zwaar doen. De oefeningen voor AVB en het AVD examen zijn precies gelijk
 
Weet heel toevallig hier als je avb(zwaar) al is aangevraagd nog kan omzetten naar licht? Of word er pas op die dag gekeken waar je op rijd?

Alvast bedankt!

Wat zou voor jou het voordeel zijn om licht te gaan rijden, terwijl je al zwaar mag? Als het je te doen is omdat je denkt die datum niet te gaan halen dan maakt dat niets uit, ook de lichte categorie van nu bestaat na 19 januari niet meer.

Je hebt eigenlijk niet zoveel opties opties. De beste optie voor jou is geld lenen/verdienen en zorgen dat je voor 19 januari alles hebt gehaald en op zwaar mag. (En daarbij hopen dat het niet in januari 2 weken sneeuwt waardoor je niet kan lessen).

Als dat niet voor elkaar krijgt, dan rij je na 19 januari dus eerst 2 jaar op 11kw, daarna tot je 24ste jaar op 35kw, en daarna pas op vol vermogen. Of je stopt er helemaal mee en wacht tot je 24ste om direct op vol vermogen te kunnen. Je hebt dan de lessen die je nu al hebt gehad natuurlijk niet helemaal voor niks gedaan, maar je doet wel een flinke stap terug.

Meer opties zijn er volgens mij niet.
 
  1. Vakantie killen
  2. Boete in termijnen betalen als dat kan
  3. Hopen dat je alles haalt
Anders wil bidden nog wel eens helpen O-)
 
Laatst bewerkt:
600 euro... gemiddeld zal er tegenwoordig een eurootje of 30 in een portemonnee zitten denk ik..

20 van die apparaatjes vinden en je zit goed :Y
 
Om mee te beginnen
full
 
Zet je schoen al morgen komt hij dan toch echt aan!!!!
En verpats dan gewoon je schoenkadootjes.

sintpiet-motor.large.gif
 
Laatst bewerkt:
:^

Vergeet die vakantie.

Wacht tot de laatste mogelijkheid om die boete te betalen voordat verhoging plaatsvind.

Neem avondbaantje.

Voorlopig geen sigaretten / drank / vrouwen / Xbox live arcade.

Tijdje lang op droge macaroni leven.

Enzovoort. Veel succes!
 
Niet op vakantie gaan als je geen geld hebt.

Aan de regels houden om boetes te voorkomen als je geen geld hebt.

Niet aan motorrijlessen beginnen als je geen geld hebt.

Ga werken als je geen geld hebt.

Maar ga gewoon op vakantie en geef veel geld uit. Bekeuring niet betalen want dat boeit niet en gewoon een pl nemen om je lessen te betalen net als mustiej.

Komt allemaal goed joh! No spang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan