Motorrijbewijs

Tango

Rookie
23 jul 2004
3
0
Posterholt,
Vanaf dit jaar 2004 moet voor de motor 2x een rij-examen afgelegd worden: Voertuigbeheersing en Verkeersdeelneming. Betekent dit ook dat het duurder is geworden? En hoeveel rij-uren zijn gemiddeld nodig om het rijbewijs te halen?

Ik heb voor het autorijbewijs een snelcursus gedaan van 5 dagen. 4 dagen rijden en de 5e dag doe je examen. Dit komt overeen met 28 lesuren, en het koste iets meer dan 1300 EURO. Toendertijd kostte zo'n snelcursus voor de motor ook tussen de 1300 en 1400 EURO. Maar voor de motor is dus blijkbaar niet zoveel lesuren nodig? Wat adviseren jullie? Een snelcursusje voor de motor, of gewoon maar losse lessen nemen? En van hoeveel uur moet ik ongeveer uitgaan?

:] :] :] :] :]
 
een maatje van mij heeft dat gedaan in zeg maar 10 dagen maar niet elke dag lessen eerst theorie cursus en darana lessen + 2 exames

hij was d8 ik rond de 1000€ kwijt

ik zelf heb vorig jaar heb ik zelf mijn rijbewijs gehaald in 9 lessen

en was ik 750€ kwijt maar dat duurde 10 weken voor ik me rijbewijs had dus zou ff goed informeren bij anwb en rijscholen
 
ik heb 24 lessen gehad ( met kerst en nieuwjaar er tussendoor.. dus ja.. vind wel dat ik het verdien! :P :9 (A)
 
Het hangt natuurlijk ook helemaal van jezelf af hoeveel lessen je nodig hebt. Ik heb zelf nu 7 lessen gehad. Bij 4 lessen werd het Voertuigbeheersingsexamen aangevraagd en ik moet 9 sept. op.

Voordat ik ging lessen heb ik ook gevraagd hoeveel lessen gemiddeld nodig zijn. Mijn rijschool gaf als antwoord 25.

Ik weet niet of je beter af bent met zo'n snelcursus. Ik ben al helemaal op als ik 2 uur les heb gehad. Laat staan als je de hele dag op zo'n motor zit om speciale verrichtingen te oefenen.

Doe mij maar gewone rijles, maar tis maar net wat je wilt natuurlijk :)
 
Laatst bewerkt:
Dat de rijschool zegt dat 25 lessen gemiddeld is lijkt me wat veel. Zoveel heb je er normaal nodig als je voor je autorijbewijs gaat.
Ik heb voor de auto ook zo'n snelcursus gedaan, en dan zit je vier dagen van 's morgens 8 tot 's avonds 6 in de auto. Dat is best vermoeiend, maar als je autorijden leuk vind, dan is dat natuurlijk geweldig! Motorrijden is nog leuker, dus dan zou ik er geen moeite mee hebben.
Het zal best vermoeiend zijn de hele dag op een motor, maar met Voertuigbeheersing zul je denk ik ook veel stil staan, lopen met de bike, uitleg krijgen, dus er is toch veel afwisseling.
 
Tuurlijk is motorrijden nog leuker dan autorijden. Ik weet niet precies hoe ze zo'n snelcursus opgebouwd hebben, maar als je meerdere uren met voertuigbeheersing bezig ben kan ik je wel vertellen dat je dan gebroken bent. En tuurlijk sta je zo nu en dan stil, maar dan ben je aan het luisteren naar de instructies van je instructeur en daarbij moet je je ook concentreren wat weer vermoeiend is.

Maar ze zullen daar bij de opzet van zo'n snelcursus best wel rekening mee hebben gehouden.

Succes met je keuze in ieder geval.
 
Tuurlijk is motorrijden nog leuker dan autorijden. Ik weet niet precies hoe ze zo'n snelcursus opgebouwd hebben, maar als je meerdere uren met voertuigbeheersing bezig ben kan ik je wel vertellen dat je dan gebroken bent. En tuurlijk sta je zo nu en dan stil, maar dan ben je aan het luisteren naar de instructies van je instructeur en daarbij moet je je ook concentreren wat weer vermoeiend is.

Maar ze zullen daar bij de opzet van zo'n snelcursus best wel rekening mee hebben gehouden.

Succes met je keuze in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan