Motorrijden en bloeddonor zijn?!

Bloeddonor ?!

  • Ben ik al!

    Stemmen: 70 49,0%
  • Goed idee! Ik ga me nu aanmelden!

    Stemmen: 11 7,7%
  • ik twijfel nog.... :(

    Stemmen: 15 10,5%
  • Nee! Naalden.. Ziekenhuis.. ENG!

    Stemmen: 47 32,9%

  • Totaal aantal stemmers
    143
Die naald is voor mij al reden genoeg om het niet te doen eigenlijk. Ik (en ik denk een hoop mensen met mij) ben niet zo'n held met die dingen. Soms kom je er natuurlijk niet onderuit maar ik vermijd die dingen zoveel mogelijk.

Als je duidelijk zichtbare aders hebt, zoals ik, stelt het echt niks voor. Dat prikje in je vingertop is vervelender dan die naald in je arm.
 
Orgaandonor... al een kleine 19 jaar..

En ben ~6 jaar bloeddonor geweest, na een operatie 6 maanden niet mogen geven, daarna een vakantie buiten Europa, weer 6 maanden niet mogen geven. toen 2x
Verhuisd, en de adres wijziging wil ze maar niet lukken

Dus het is een beetje doodgebloed in de laatste 2-3 jaar.
Misschien ga ik binnenkort weer eens heen..


Wel of geen donor zijn heeft IMHO geen ene moer met motorrijden te maken..
 
En dat is dus precies de reden waarom ik wel dat donorformulier heb ingevuld. Je moet er toch niet aan denken dat je man/vrouw/kind komt te overlijden en de eerste vraag die je van de artsen krijgt is "mogen we de organen gebruiken voor transplantatie?". Dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan zulke keuzes te moeten maken. En of je dan zelf kiest voor donatie of juist niet moet je helemaal zelf weten.
Die moeten dan toch nog toestemming geven? Ze weten dan wel jouw wens
 
Ben al wel orgaan donor en nog wat. Dat blaadje wat ze me opstuurden toen ik 18 werd, daarin heb ik gewoon alles aangekruist.
Ach, lijkt me wel grappig als ik dood ben dat een paar studenten ff in mijn lichaam gaan wroeten voor de lol. Maar ik toch een paar mensen blij in mijn leven.
Dat doen ze niet, dat doen ze alleen als je je lichaam ter beschikking stelt aan de wetenschap ;)
 
Hmm ik denk dat ik maar eens informatie ga zoeken over bloeddonor. Ik ben al orgaandonor.
Als ik er iemand anders mee kan helpen doe ik het graag!!
Zelf zou ik het ook fijn vinden als er iets met mij of bekende gebeurt

edit: Mijn broer geeft zijn lichaam aan de wetenschap als hij dood is.
Dit vind ik dan wel weer een raar idee
 
Die moeten dan toch nog toestemming geven? Ze weten dan wel jouw wens

Dat hoop ik toch niet, dan wordt bij mij maar twee derde weggehaald (vriendin vindt het best, pa ook, ma niet) :?

[Edit]
gecheckt bij de FAQ van www.donorregister.nl :
# Donatieprocedure:
# Wat gebeurt er nadat iemand is overleden die een geschikte donor lijkt?
Bij het overlijden van een potentiële donor moet de behandelend arts het Donorregister (laten) raadplegen om na te gaan welke keuze de overledene heeft laten registreren. Indien uit deze raadpleging blijkt dat de overledene toestemming voor donatie gegeven heeft, dan wordt de overledene als donor aangemeld bij het orgaancentrum. Dit orgaancentrum coördineert het verkrijgen, typeren en vervoeren van donororganen en -weefsels. Daarnaast draagt het orgaancentrum zorg voor het toewijzen van beschikbaar gekomen organen en weefsels. Staat de overledene niet geregistreerd in het Donorregister, dan wordt de donatievraag aan de nabestaanden gesteld.
 
edit: Mijn broer geeft zijn lichaam aan de wetenschap als hij dood is.
Dit vind ik dan wel weer een raar idee
Ik ook, het blijft raar dat je iemand niet kan begraven of cremeren en dat ze hem/haar gaan gebruiken als studieobject. Wel goed van hem dat hij dat wil: daar leren studenten wel een hoop van :)
 
Volgens deze persoon is bij een zeer groot aantal patienten na een motor ongeluk nogal wat bloed nodig. Zij gaf dan ook aan dat het goed zou zijn als motorrijders toch eens serieus na zouden denken over het geven van bloed om daarmee andere mensen (of misschien zelfs hun eigen) leven te redden in geval van nood.

Bloeden alleen motorrijders dan?? :? :?


Nee hoor, zwangerschappen moeten ze ook verdienen, mijn vrouw was na de eerste bevalling iets meer dan 3,5 liter bloed verloren, dat zorgde weer voor flink wat ruimte in de bloedopslag koelakst.

Ze bloedt trouwens nog steeds elke maand, maar daar heeft ze nog steeds geen infuus voor nodig geloof ik
 
Ik was al bloeddonor voor ik ging motorrijden.

Er zitten nogal wat pluspunten aan:
1. Je bloed (HB, bloeddruk etc) wordt regelmatig gecontroleerd, mijn vader is gaan geven omdat hij last had van hoge bloeddruk, hij voorkomt hiermee een regelmatig bezoekje aan de huisarts.
2. Je bloed krijgt de kans om zich te verversen, dat gebeurd normaal ook wel, maar ik krijg altijd één à twee dagen na het bloedgeven ook een lekker opgepept gevoel, dat je je helemaal fit voelt.
3. De zusters zijn erg vriendelijk en leuk om mee te babbelen. ;)

Oh ja, en de gratis koffie natuurlijk. ;)

Het is een half uurtje tijd, en de enige reden waarom je het niet zou doen is als je homo-sexueel bent of regelmatig seks buiten europa hebt... (vragenformulier ;) )
 
ben sinds 2 jaar bloeddonor
doodsbang voor naalden, maar ik kijk de andere kant wel op
val ook elke keer bijna flauw, dus ik blijf nog een kwartiertje liggen op die bank nadat die halve liter is afgetapt
daarna beschuitje halen, en rustig aan met de bus weer naar huis, want rijden doe ik niet als ik bloed moet mag geven :N

:+





ohja, ook orgaandonor, geen flauw idee hoe lang al, maar ze hebben nog niks van m'n organen gebruikt. elke keer maar dat gezeur om meer orgaan donors, maar er wat mee doen, hooo maar |(



:9 :+ :X
 
Bloed geven en motorrijden hebben voor mij ook niets met elkaar te maken.

Je geeft bloed omdat je - belangeloos - anderen wilt helpen. Niks meer, niks minder. Hetzelfde geldt voor orgaandonoren.

Natuurlijk zijn er mensen die een goede reden hebben om zich niet als donor op te geven. Ik hoop alleen dat degenen "die er geen zin in hebben" dan ook niet gaan mauwen als ze zelf (of een dierbare) bloed of een orgaan nodig hebben. Maar ja, dat zal wel niet :N

[me]BeemerBeest is al 32 jaar bloeddonor en is blij dat 'ie anderen kan helpen. Ze leggen bij de bloedbank nog net niet de rode loper uit als 'ie weer langs komt :+ :+ [/me]
 
Ik heb twee keer bloed gedoneerd. Beide keren nog meerdere dagen last gehad van duizeligheid en moeheid.
Dat is het niet waard, doe het dus ook niet meer.
 
Ben zelf geen bloeddonor, maar wel orgaandonor.
Kom liever niet in het ziekenhuis als het niet moet. Mocht ik nou een zeldzaam bloedtype hebben (zero-positief toch?), dan zou ik wel overwegen om ook bloeddonor te worden.. ;)

Maar vraag me af wat mensen weerhoudt om orgaandonor te worden. Ik als atheist geloof niet in leven na de dood en vind dat mijn organen nog best gebruikt mogen worden. Het is volgens mij echt niet zo, dat je opengereten en zonder neus of oren in je kist wordt achtergelaten voor de nabestaanden.
Dat je bij voorbaat al orgaandonor bent, maakt 't voor de nabestaanden alleen maar makkelijker lijkt mij. Dan hoeven ze in die droevige periode zulke beslissingen niet meer te maken.
 
Ik heb twee keer bloed gedoneerd. Beide keren nog meerdere dagen last gehad van duizeligheid en moeheid.
Dat is het niet waard, doe het dus ook niet meer.
Kijk, dat bedoel ik nou. Je hebt een positieve instelling en meldt je aan. Als dan blijkt dat je er last van krijgt, dan moet je er mee stoppen, natuurlijk. Je hebt je goede wil getoond en daar gaat het om. :} :}
 
Ik ben bloeddonor geweest. Helaas mag het niet meer omdat ik in de tijd voordat er op bepaalde ziektes getest werd, zelf transfusie heb gehad na de geboorte van mijn oudste dochter.

En vorig jaar na mijn motorongeval heb ik wederom een paar zakken gehad. Dus alle bloeddonoren BEDANKT. :W

Dus iedereen die gezond is, geef bloed. Je helpt er een mede(motorrijder)mens mee. Als ik zou mogen, zou ik het zo weer doen.

En ja, ik ben ook orgaandonor.
 
Ik ben vanaf mijn 19e bloeddonor (nu dus zo'n 7 jaar)
Nooit achteraf last gehad van een afname, en nooit pijn gehad.

Die 'koeiennaald' valt ook wel weer mee, mensen die daar al niet tegen kunnen zijn in mijn optiek tamelijk kinderachtig.
Van mij hoef je echt niet te doneren, maar een smoes over een 1mm dik naaldje is een beetje zwakjes... ;)

Goede timing voor het topic trouwens, komende dinsdag ga ik beenmerg doneren aan een mij onbekende patient ergens op deze wereld.
Vermoedelijk een leukemie patient, laten we hopen dat hij/zij het haalt!

Ik stond al jaren in het bestand, en met een kans van minder dan 0,1% ben ik nu als match gekozen.
Betekend wel dat ik dit weekend injectienaaldjes in m'n eigen buik mag zetten als voorbereiding! })

Oh ja, ik verwacht echt geen bewonderende opmerkingen, eerlijk gezegd stelt de hele procedure weinig voor, ik probeer gewoon m'n steentje bij te dragen! :)
 
En toch is het netjes dat je zoiets doet!

En die naald. Ach, echt dun is hij niet, maar ik kijk toch altijd als hij erin gaat hoor, en de pijn valt reuze mee! Als het goed gaat, en die meiden kunnen dat zeker, dan voel je het amper.

Vind ook bijna die vingerprikjes rotter.
 
Afgelopen weekend genoeg bloed gedoneerd aan het ziekenhuis. :Y


Kwam om 10 uur 's ochtend aan op de spoedeisende hulp met een open botbreuk en ik werd pas om 16:30 naar de OK gereden. Ondertussen 4 kussens en een bed compleet ondergebloed. -O-

Vind je het niet raar dat er een hoop bloed nodig is als ze je eerst half leeg laten lopen. :N

... :o ...what happend ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan