Motorrijden en bloeddonor zijn?!

Bloeddonor ?!

  • Ben ik al!

    Stemmen: 70 49,0%
  • Goed idee! Ik ga me nu aanmelden!

    Stemmen: 11 7,7%
  • ik twijfel nog.... :(

    Stemmen: 15 10,5%
  • Nee! Naalden.. Ziekenhuis.. ENG!

    Stemmen: 47 32,9%

  • Totaal aantal stemmers
    143

buzzztah

MF'er
29 jul 2006
68
0
Beuningen (GLD)
Gisteren in een lange discussie met een medewerker van de eerste hulp in een ziekenhuis kwamen argumenten voor en tegen (bloed) donor worden. -O-

Volgens deze persoon is bij een zeer groot aantal patienten na een motor ongeluk nogal wat bloed nodig. Zij gaf dan ook aan dat het goed zou zijn als motorrijders toch eens serieus na zouden denken over het geven van bloed om daarmee andere mensen (of misschien zelfs hun eigen) leven te redden in geval van nood.

Nu vraag ik mij af.. zijn er hier moraalridders die bloeddonor zijn of zijn geworden sinds ze motor zijn gaan rijden? :X

Misschien is hier een poll neer te zetten? 8-)

Wat denken jullie erover?

Ik denk dat ik mij vandaag in ga schrijven in het donorregister.. :Y

(Overigens.. de dame in kwestie rijdt zelf ook)

Gr

BaZ
 
Ik was al donor voordat ik motor ging rijden. Heeft mijns inziens geen zak met elkaar te maken. Is gewoon een keuze :)
 
Ik kom niet in ziekenhuizen als het niet nodig is. Ik ben ook expliciet geen orgaandonor. Ik zie het ook niet zitten om als een verkapte bloedpomp te dienen.
 
Hoezo moraalridders? :?

Die term begint ook steeds meer uitgehold te raken, hier. :Z Nog ff en dan is het gewoon de standaard begroeting als je een MF'er tegenkomt.

Maarreh, hoe zit dat met automobilisten? Die doen ook nogal vaak intern bloeden na een ongeluk en hebben dan ook bloed nodig.

Ik kom niet in ziekenhuizen als het niet nodig is. Ik ben ook expliciet geen orgaandonor. Ik zie het ook niet zitten om als een verkapte bloedpomp te dienen.
Behalve als de pomp de andere kant op draait dan, zeker.
 
Ik was al donor voordat ik motor ging rijden. Heeft mijns inziens geen zak met elkaar te maken. Is gewoon een keuze :)

Mee eens.. maar als motorrijder loop je nou eenmaal meer risico. Ben je het nog niet, dan is het mijns inziens wel een goede overweging het alsnog te worden.
 
:Y

Ze wilde mijn "donatie" niet accepteren... -O-
verwar je de bloedbank niet met een andere? })


on topic: ben het jaren geweest maar mocht niet meer. (en niet omdat ik te vaak in de darkroom kwam ofzo). Er kwam iedere keer net te weinig in het zakje en dus moesten ze dat weggooien wegens antistollingsmiddelen |(
 
Bloeddonor nee...orgaandonor ja.

Eigenlijk sinds een goede vriend van me op een ruilhart zat te wachten. Helaas heeft hij het niet gehaald...zoiets brengt je op hele andere gedachten. Stel ik crash dodelijk en hij (of een ander) kan prima met mijn hart verder? mooi toch?
 
ehm. ik vind ziekenhuizen doodeng... net zoals naalden... :X '(

Bloedbank bij ons is naast het ziekenhuis en nog redelijk gezellig ;) Misschien scheelt het of een leuke zuster je hand vasthoudt? :P

Tuurlijk zou iedereen het moeten overdenken. Maar de kans dat je als motorrijder er ooit een keer gebruik van moet maken is nou eenmaal groter..
 
Afgelopen weekend genoeg bloed gedoneerd aan het ziekenhuis. :Y


Kwam om 10 uur 's ochtend aan op de spoedeisende hulp met een open botbreuk en ik werd pas om 16:30 naar de OK gereden. Ondertussen 4 kussens en een bed compleet ondergebloed. -O-

Vind je het niet raar dat er een hoop bloed nodig is als ze je eerst half leeg laten lopen. :N
 
Hoezo moraalridders? :?

Die term begint ook steeds meer uitgehold te raken, hier. :Z Nog ff en dan is het gewoon de standaard begroeting als je een MF'er tegenkomt.

Maarreh, hoe zit dat met automobilisten? Die doen ook nogal vaak intern bloeden na een ongeluk en hebben dan ook bloed nodig.Behalve als de pomp de andere kant op draait dan, zeker.

En dat geld natuurlijk alleen totdat jij bloed of een donororgaan nodig hebt :? :Z


Kijk deze reacties had ik al verwacht. Dit is ook voer voor een uitgebreide discussie die je beter in off-topic kan voeren. Hele fora hebben er al over gepraat. Op het moment dat je bewust geen donor wil zijn ben je prompt asociaal en weet ik al niet.

Feit is dat het gros van de donororganen nooit op tijd zijn of niet goed matchen. Bloeddonor zie ik gewoon niet zitten om eens in de zoveel tijd leeggetapt te worden. '( :N

Ik wil wanneer het mijn tijd is compleet tussen 6 latjes de grond in.
 
Ik zoek ook donors om mijn motor hobby te financieren.
GEEF GUL! Giro 1313
 
Ik vind dat autorijders meer bloed moeten doneren, want die veroorzaken het vaak dat de motorrijders zoveel bloed nodig hebben... Iedereen zou moeten doneren, incl. organen, weefsel, etc. ?

*zucht* B|
 
Kijk deze reacties had ik al verwacht. Dit is ook voer voor een uitgebreide discussie die je beter in off-topic kan voeren. Hele fora hebben er al over gepraat. Op het moment dat je bewust geen donor wil zijn ben je prompt asociaal en weet ik al niet.

Feit is dat het gros van de donororganen nooit op tijd zijn of niet goed matchen. Bloeddonor zie ik gewoon niet zitten om eens in de zoveel tijd leeggetapt te worden. '( :N

Ik wil wanneer het mijn tijd is compleet tussen 6 latjes de grond in.

Nee er is niets asociaals zijn om bewust geen donor te zijn maar dan moet je daar wel een fatsoenlijke redenatie aan ophangen. Mijn inziens heeft iemand die geen medische reden heeft om geen donor te zijn geen fatsoenlijke reden. Maar dat is mijn redenering en daar mag die van jou best van afwijken, we wonen immers in een vrij land :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan