Motorrijden en mentaliteit

Ik zwaai naar elke tweewieler die mij zwaait *natuurlijk GEEN scooterTJES*.
Scooters kijken ALTIJD zo jaloers naar je motor als je voor een stoplicht staat. Echt zo van..."Ik ga later ook motorrijden!!"
Scooter opgevoerd en met 70cc eronder, denken ze echt dat zij een motor eruit kunnen trekken...ongeacht het een 25KW motor is.
I think it's just sad...!! Meestal zit hun vriendinnetje er ook achterop.

Ik zwaai ook naar Lesmotoren, alleen zwaaien zij NOOIT terug..??
Mogen zij dat niet ofzo, als ik hun zwaai, zwaait de instructeur in de auto of op de motor wel netjes terug, pas achter gekomen trouwens.
Met Moppers en BMW'ers, wacht ik altijd effe af tot zij mij EERST groeten,
mestal op het laatste moment, maar als ze mij willen zien zwaaien, kijken ze maar in de spiegels.
Ik kwam laatst zo'n ontzettende Mopper rijder tegen, mooie hoofddoek op en karre met z'n fiets....nee, die mensen lachen NOOIT op de motor. Hun probleem, zij zijn toch in de minderheid (of niet..??).

Auto's heb ik zelden problemen mee, meestal zijn dat de busjes die effe snel willen invoegen. Door die krengen kun je nooit wat zien, wat er voor op gebeurd.

Wat ik altijd die als ik iemand krijg die mij afsnijdt is, achter hem blijven rijden en CONSTANT met m'n claxon toeteren. Vinden ze altijd net zo irritant, meestal naast hun rijden en hun aankijken help helemaal GOED!
Moeten jullie een keertje proberen, daarna moet je hun afsnijden.
Natuurlijk doen waar geen politie bij rijdt..(Duh!). En dan gewoon weer verder :]

Over politie gesproken, doe groet ik ALTIJD meestal zie ik er eentje wanneer ik een stoplicht nader, handen van het stuur en afremmen op de motor, en altijd netjes groeten, ik heb nog NOOIT gehad dat zij me NIET terug groeten...dus die blijf ik ook altijd groeten (denk ik). *D
 
Ik zwaai ook naar Lesmotoren, alleen zwaaien zij NOOIT terug..??
Mogen zij dat niet ofzo, als ik hun zwaai, zwaait de instructeur in de auto of op de motor wel netjes terug, pas achter gekomen trouwens.

Waarschijnlijk durven ze het stuur nog niet los te laten. ;)

 
Zou opgenomen moeten worden in het examen, minimaal 3x zwaaien naar collega motorrijders anders gezakt. :P
 
Ach zolang je dan maar 3x je hand opsteekt.
Zwaai je naar je zelf in je spiegeltje :P

 
Ook niet iedereen zwaait naar lesmotoren. Ik steek wel altijd mijn hand op en denk dat ik dat zaterdag op mijn examen ook maar lekker gewoon doe (ff hopen dat het dan niet al te mooi weer is dat ik het te druk heb met zwaaien :+ )
 
zou ik niet doen met examen.....
kan zijn dat je zakt daarop, zou wel lullig zijn
 
Erg leuk is ook de "collegialiteit" tijdens het rijden. Meestal blijven de rijders bij elkaar in de buurt en rijden met elkaar op. Als de wegen zich dan scheiden volgt vaak een groet uit respect. :}
Toppie vindt Paulus dat !!!
of tijden het langsrijden handje omhoog rijden.
ik was laast met een maat van me aan het :] reden we lang een groep die 100 reden gewoon handje omhoog houden zwaaien ze allemaal terug.

schitterend als ik de tegenligger zie altijd ff zwaaien soms zie ik ze niet of te laat.
 
Ik groet ook altijd, tis alleen een beetje jammer dat sommige gasten gewoon niet kijken...

ook motorrijders die op dezelfde baan rijden die groet ik ook altijd...en ze groeten altijd terug... :)

wat nog veel leuker is...samen op rijden....en dan ff wedstrijdje...en als je dan bij het stoplicht staat ff duimpie omhoog en ff knikken. :) dan krijg je altijd een reactie terug... *D

ik ben er trouwens bij het stoplicht nog geen een keer uit getrokken tijdens een wedstrijdje...zowel motor als a**o niet....
 

Motorrijders hebben bij voorbaat al een soort band. Achter of voor, dat maakt niet zo uit. Ik moet zeggen dat ik nog wel eens zit te gniffelen als ik weer een collega heb begroet en ik weer dat speciale gevoel krijg als ik lekker aan het :] ben.

 
Motorrijders hebben bij voorbaat al een soort band. Achter of voor, dat maakt niet zo uit. Ik moet zeggen dat ik nog wel eens zit te gniffelen als ik weer een collega heb begroet en ik weer dat speciale gevoel krijg als ik lekker aan het :] ben.

Ja, heb ik ook....dat gevoel van "Wow! Ik hoor bij de motorrijders! YAY!".
Eigenlijk kranzinnig omdat ik de meeste niet eens ken.
Hoe is de zwaai rage eigenlijk tot stand gekomen..??? :]
 
Mischien toen er nog maar weinig waren kenden ze elkaar, wie weet..

Weet wel dat ook VW Kever rijders elkaar begroeten.

 
Terug
Bovenaan Onderaan